NiKeMaN skrev:
Tjena NEWBIE.
Jasså du tävlar i dB-drag eftersom att du verkar kunna det här med kondningar o när dom behövs?
Faktum är att i dB-dragracing så sänker man OFTAST/ALLTID sitt resultat med 0.2-0.8 dB med kondensatorer. Garanterat om du inte har ström så det räcker iallafall! Eftersom att en konding laddas ur BLIXTSNABBT och eftersom att du behöver "buuurpa" ca 1 sekund för att få resultat så hinner kondningen ladda ur sig och tar istället ström för slutsteget...
A och O i ett stabilt bygge är STRÖMFÖRSÖRJNINGEN. Alltså rejäla batterier.
Själv så kör jag med två st DLS A6 monoblock (totalt 2400wrms) och dubbla Tudor Maxxima batterier. Utan kondningar såklart. Jag vann ALLA EMMA SPL deltävlingar i somras.
Jag gillar inte din nedlåtande attityd. Kan du inte behandla andra människor med respekt?
Du behöver inte bete dig som en diva bara för att du vunnit allt i din klass i somras.
Jag har fått tinnitus, så jag håller mig borta från db-drag.
Tycker att ljudkvalité är mycket viktigare. Tur att man även tävlar i detta.
(Tävlar inte själv)
När jag skrev tävla så menade jag inte först och främst i db-drag på elitnivå, utan mest i att spela högt och tävla mot grannen. Mest skryt alltså. Då gör inte 1dB så mycket och då handlar det väl inte om att spela högt i några sekunder? Dessutom pratade jag allmänt om vanliga bilar med bara ett vanligt gammalt sketet 12V batteri och inte om bilar med dubbla batterier av lite bättre kvalité. Jag antar att varje batteri som du har monterat i din bil har en output på strax över 1000W eller? Konstant då, inte bara dom första sekunderna. Sen ligger dom väl på närmare 14V än på 12?
Jag hade snarare ljudkvalité än volym i tanke när jag skrev mitt inlägg.
Men DLS vinner ju på den sidan också
Blinkar lamporna så kan det väl vara bra med kondning, om man har en sådan liggandes?
Men annars håller jag med dig till fullo. Bra batterier är A och O och ska man tävla så ska man ha två eller fler. Har man en god strömförsörjning i bilen så ska man inte behöva kondning.