3427
Sök

Pysventil och dumpventil? :S

182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#1
Vad är skillnaden? Någon som kan förklara?

Mvh Jojje


Mollllgan
29 september 2008
#2
psssssssssssssssss

och dmmmmmmmmmmmmmmmmppppppppppppppppppppppp

182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#3
jaha så man kan ha båda på eller?


182 Inlägg
182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#5
vilken av de två är det som gör det sexiga ljudet när man växlar?


337 Inlägg
29 september 2008
#6
köp ett öppet luftfilter ist...

3 liters diesel, mumma!

182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#7
jaha okej...aa det där har jag hört förut och att lmm brukar gå sönder m.m big_smile men tack för infon ska nog köra med öppetfilter istället big_smile


Med.lem
3 759 Inlägg
29 september 2008
#8
Såhär ser en pysventil ut.
http://i37.tinypic.com/2ikfhwh.jpg

Köpa?
Senast redigerat av Mr_EmCom (29 september 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
29 september 2008
#9
Serreos skrev:
vilken av de två är det som gör det sexiga ljudet när man växlar?

Herregud...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
29 september 2008
#10
Sökfunktionen är ur funktion igen...  Tusan då...   smile

Det är HELT olika saker, den ena trimmar du med den andra fnyser du med

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 september 2008
#11
dump är fult AV heter det

2slow

182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#12
Japp vet har kollat in BSR och MTE funderar på saken, ska kanske ha lite mer än vad BSR kan ge big_smile

Mvh Jojje


182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#13
Växellådan ska palla en del, det var någon som sa att m66 växellådan är den samma som sitter i S60 R. Funderar på 300hk nånstans där. BSR steg 3 är ju bara chip och avgassystem hela vägen. Och eftersom jag har avgassystemet så fattas bara chippet big_smile

Mvh Jojje


Troligen galen...
567 Inlägg
29 september 2008
#14
Serreos skrev:
Japp vet har kollat in BSR och MTE funderar på saken, ska kanske ha lite mer än vad BSR kan ge big_smile

Mvh Jojje

Ska du ha mer är vad du får med ett chip ska du inte bara montera en pysventil och tro att motorn kommer hålla...


Med pysventilen lurar du motorstyrningen med potentiellt dyra följder.


Vill du ha mer än vad BSR´s chip kan ge ska du prata med Autotech eller Turbocenter...

182 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
#15
Mebben: Mm, har kollat med Turbo Center okså de gör ett grymt jobb! Men vill ha ett chip som BSR:s eller MTE:s som går att ta bort enkelt och smidigt.

Lind4ahl: Aa det är en god början! Har downpipe och racekatalysator från Ferrita monerat nu.

Mvh Jojje


86 Inlägg
29 september 2008
#16
Jag har återcirkulerande dump på min s40 och de funkar bra, funderar på att köpa en öppen dump... men ska alltså inte byta till en öppen dump för då går den sämre?:S

Dansgolvet är till för dom som inte har råd å supa i baren:D

10 287 Inlägg
30 september 2008
#17
Du Serros, du får bestämma dig.

Du skriver dels:

"Japp vet har kollat in BSR och MTE funderar på saken, ska kanske ha lite mer än vad BSR kan ge"

Och:

"Men vill ha ett chip som BSR:s eller MTE:s som går att ta bort enkelt och smidigt"


Det matchar liksom inte. Skall man ha mera än vad ett chip så är man bortom vad som kan tas bort enkelt och smidigt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 661 Inlägg
30 september 2008
#18
Lind4hl skrev:
ja det är korrekt sålänge du har lmm, ecu:n (databoxen) får fel signal och ger bilen för mkt bränsle .

Jo, fast bara under den halva sekunden man dumpar. Annars är det ingen skillnad. På min bil funkar det perfekt med öppen dump trots LMM.

182 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
#19
Sharky skrev:
Du Serros, du får bestämma dig.

Du skriver dels:

"Japp vet har kollat in BSR och MTE funderar på saken, ska kanske ha lite mer än vad BSR kan ge"

Och:

"Men vill ha ett chip som BSR:s eller MTE:s som går att ta bort enkelt och smidigt"


Det matchar liksom inte. Skall man ha mera än vad ett chip så är man bortom vad som kan tas bort enkelt och smidigt.

/Göran

Chipet ska kunnas ta bort enkelt och smidigt, man kan ändå ha i lite mer än vad chipet ger, t.ex. IC, annan turbo.


10 287 Inlägg
30 september 2008
#20
Mööö......

För att kunna köra bilen med tex annan turbo så behöver du ha programvara som matchar denna större turbo, dvs ett "chip" som är anpassat för denna turbo.

Det är inte som att plocka lösgodis - det är frågan om systembygge och komponenterna måste matcha varandra. Du kan inte se "chip" och "turbo" som två utbytbara godisbitar. Med större turbo följer ofta annan större AMM och större spridare tex. Och då är det inte bara att ta bort chippet.

(Varför i hela friden vill man ta bort chippet???)

/Göran

Serreos skrev:
Chipet ska kunnas ta bort enkelt och smidigt, man kan ändå ha i lite mer än vad chipet ger, t.ex. IC, annan turbo.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök