3446
Sök

Bmw 325ix års: 88 vill dö när man gasar

19 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Köpte den billigt för att min polare inte kan något om bilar jag tycker det är kul och skruva och så men har aldrig hafft en bmw så skulle uppskatta svar som tusan! som sagt startar hur lätt som helst tomgången är lite svajig men inte mkt , lägger man i ettan och ska köra så går de men när du sen drar på lite och ska lägga i nästa växel vill den dö! vad kan det vara för fel misstänker soppapumpen men är tacksam för svar.. mvh

Molesta la breasta!
69 Inlägg
30 september 2008
Går det varva på tomgång? Har för mig på polarns gamla bil gick det inte varva och då var det nått med spjäll lägesgivarn. Sitter under spjäll huset. Prova dra ur den och varva.
Senast redigerat av fullkorn (30 september 2008)

Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.

19 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
fullkorn skrev:
Går det varva på tomgång? Har för mig på polarns gamla bil gick det inte varva och då var det nått med spjäll lägesgivarn. Sitter under spjäll huset. Prova dra ur den och varva.

Okej tack så hemskt mkt ska prova det, men det går att varva utan att den dör men det låter ju inte rätt om man säger så! ska prova med det tack för tippset... mvh

Molesta la breasta!
69 Inlägg
30 september 2008
Nä jag vet. Vi kunde inte varva med givaren i kopplad. Så vi körde utan.

Arguing with me is like competing in the special olympics. Even if you win your still a retard.

Labborant
307 Inlägg
1 oktober 2008
Har haft en 164a med samma symptom, då va det sprucket insug, den tog alltså tjuvluft, bilen är då precis som vanligt ända tills man gasar då vill den dö, prova att strypa luftintaget, tex håll för med handen eller nåt, jag stoppade in en svamp i hålet till luftburken då gick bilen som ett skott hehe...

Annars ta bort bensinslangen "längst bort" alltså vid insprutet och kör på startmotorn och se så det flödar bra...

19 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
la_palma skrev:
Har haft en 164a med samma symptom, då va det sprucket insug, den tog alltså tjuvluft, bilen är då precis som vanligt ända tills man gasar då vill den dö, prova att strypa luftintaget, tex håll för med handen eller nåt, jag stoppade in en svamp i hålet till luftburken då gick bilen som ett skott hehe...

Annars ta bort bensinslangen "längst bort" alltså vid insprutet och kör på startmotorn och se så det flödar bra...

Okej, tack för tippset ska prova! .. mvh

Sök