3369
Sök

Var Nissans GTR så snabb på ringen eller...?

Bil och MC guru
272 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
ETT OBEROENDE TEST FÖR EN DEL VERKAR JU HA MISSAT DETTA wink en GT2a är fan så mer avancerad än en vanlig Porsch 911 turbo,kolla detta för helvete!!!
Kolla hur lite det skiljer dem ÅT ^^ klart som fan GT-R är snabbare än en 911 turbo org då dem i dessa testem körde mot en GT2.. men verkar som vissa här blundar FÖR OBEROENDE TEST ^^

terazzi skrev:
http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/thetruth030/

OBEROENDE TEST där dem testar GTR och en 911 GT2 wink
GT2 vann sammanlagt, men porsche sa att den inte va snabbare än en 911 turbo men just detta bevisar den är snabbare men inte snabbare än en 911 GT2 ^^

Men sen har ju porschen fördel mindre vikt samt lite mer hästar, men första firman i europa som fick GTR'n mätte upp den till 520 häst på driven.. men sen väger denna mer än 911 GT2, GT2 e ju lättad som fan från fabrik!

http://magazines.drivers-republic.com/d … etruth030/

Samt ett test på GTR utan launch-control wink http://blogs.motortrend.com/6356422/tec … index.html

För helvete??? Oj, Va Moget.

911 Turbo har fyrhjulsdrift och anses vara väldigt mycket lättare att åka fort med en vad en 911 GT2 är, och för oss som kört båda bilarna på bana, i mitt fall Gälleråsen och Gotland ring, kan jag inget annat än att hålla med. Jag har trots allt 15 års racing bakom mej och tycker att jag är hyfsat duktig på att ratta bilar, och jag måste säga att GT2:an kräver sin man om det skall gå fort. Den är ganska "tail happy".
Sen är det ju upp till var och en att tycka att GT2 an är mer avancerad än den vanliga turbon...

Sen är den här artikeln faktiskt ganska bra: http://magazines.drivers-republic.com/d … etruth030/

Jag gillar Japs-Sportbilar sjukt mycket, och har två själv men det skulle det väl inte vara första gången Japanerna överdriver sina bilars prestanda, för oss som kan sportbilshistoria så finns det flera lysande exempel på det ända tillbaka till Toyotas Presentation av Toyota Celica 1976...när sen den nya 2,2 liters motorn kom 1978 så lyckades inte ens den komma nära prestandan som lovats för den tidigare modellen...osv...men, ja...detta är ju historia...

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

Got VTEC?
1 593 Inlägg
28 november 2008
Det räcker med länkar på "The Truth 030" nu.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

950 Inlägg
12 juli 2009
Ja, jag vet att detta är en gammal tråd, men nu har där kommit lite nya resultat från Ringen.

Världens mest seriösa biltidning (tyska SportAuto) har kört sin SuperTest med Nissan GT-R.
Tiden på Nürburgring blev 7.38. Det är alltså 2 sekunder snabbare än vad de har kört med Porsche 997 GT3 mk II, men 5 sekunder långsamare än med Porsche 997 GT2.
Det är nog det närmaste vi kommer sanningen, men såklart kommer det inte att övertyga alla besserwissere i cyberspace wink
Senast redigerat av Dansken- (12 juli 2009)

1 255 Inlägg
13 juli 2009
Dansken- skrev:
Ja, jag vet att detta är en gammal tråd, men nu har där kommit lite nya resultat från Ringen.

Världens mest seriösa biltidning (tyska SportAuto) har kört sin SuperTest med Nissan GT-R.
Tiden på Nürburgring blev 7.38. Det är alltså 2 sekunder snabbare än vad de har kört med Porsche 997 GT3 mk II, men 5 sekunder långsamare än med Porsche 997 GT2.
Det är nog det närmaste vi kommer sanningen, men såklart kommer det inte att övertyga alla besserwissere i cyberspace wink

Hehe lite fel info där Nissan GTR har nu kört ringen på 7.27 i originalutförande bortsett att den hade andra fälgar wink

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

950 Inlägg
13 juli 2009
Anubis skrev:
Dansken- skrev:

Hehe lite fel info där Nissan GTR har nu kört ringen på 7.27 i originalutförande bortsett att den hade andra fälgar wink

Nej, det är rätt info. Det är resultatet av en seriös oberoende test av SportAuto, där Horst Von Saurma, som är en av de mest rutinerade förare på Ringen, körde järnet med en GT-R för tyska marknaden.
Senast redigerat av Dansken- (13 juli 2009)

330 Inlägg
13 juli 2009
Dansken- skrev:
Anubis skrev:
Dansken- skrev:

Nej, det är rätt info. Det är resultatet av en seriös oberoende test av SportAuto, där Horst Von Saurma, som är en av de mest rutinerade förare på Ringen, körde järnet med en GT-R för tyska marknaden.

Det är rätt info, men denna tid körde nissan framför press och även inför porsche själva.

http://www.youtube.com/watch?v=I9KXIPCQYC4

"As well as Nissan present representatives of other car manufacturers were also there to witness the time and also the specification of the car used. Nobody from one of the German based manufacturers was available for comment!" från News - GTR OWNERS CLUB

Så ditt uttalande "Det är nog det närmaste vi kommer sanningen, men såklart kommer det inte att övertyga alla besserwissere i cyberspace wink" så är det nog dig själv du syftar på smile
Senast redigerat av Zippo_ (13 juli 2009)

1 255 Inlägg
13 juli 2009
Zippo_ skrev:
Dansken- skrev:
Anubis skrev:

Det är rätt info, men denna tid körde nissan framför press och även inför porsche själva.

"As well as Nissan present representatives of other car manufacturers were also there to witness the time and also the specification of the car used. Nobody from one of the German based manufacturers was available for comment!" från News - GTR OWNERS CLUB

Tack precis vad ja ville se smile

1 255 Inlägg
15 juli 2009
Väntar fortfarande på va Dansken- ska kontra med roll

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
15 juli 2009
Anubis skrev:
Väntar fortfarande på va Dansken- ska kontra med roll

Kanske att det är möjligt att en Nissan GTR är snabbare än porsche även om jag själv inte tror det, men att det har endå tagit dem typ 20 år att komma dit. Men sen har endå porsche rekordet på banan, även om man kanske inte riktigt kan kalla det som dom tog rekordet med, en bil.
Senast redigerat av brandt_ (15 juli 2009)

950 Inlägg
15 juli 2009
Sorry, detta var helt nytt för mig. Inget i medierna eller på Garaget om det. Tyvärr fungera inte filmen hos mig, men enlikt det ni skriver är det imponerande! Kanske Porsche ska sparka Walter Röhrl och anställa Tochio Suzuki som testförare istället. 
Lite konstigt att den tid som Horst Von Saurma kör på är så långt ifrån, för hans tider brukar stämma ganska bra med andras.

Impossible Is Nothing
128 Inlägg
15 juli 2009
Dansken- skrev:
Sorry, detta var helt nytt för mig. Inget i medierna eller på Garaget om det. Tyvärr fungera inte filmen hos mig, men enlikt det ni skriver är det imponerande! Kanske Porsche ska sparka Walter Röhrl och anställa Tochio Suzuki som testförare istället. 
Lite konstigt att den tid som Horst Von Saurma kör på är så långt ifrån, för hans tider brukar stämma ganska bra med andras.

Mm, som om Horst von saurma skulle köra så långt ifrån någon okänd japan eller vem det nu var som körde för dom. Och sen kan man ju fråga sig själv, vilken bil är roligast och köra, Nissan GTR eller Porsche? allt e relativt men tror dem flesta skulle tyckt Porschen.

1 255 Inlägg
15 juli 2009
brandt_ skrev:
Dansken- skrev:

Mm, som om Horst von saurma skulle köra så långt ifrån någon okänd japan eller vem det nu var som körde för dom. Och sen kan man ju fråga sig själv, vilken bil är roligast och köra, Nissan GTR eller Porsche? allt e relativt men tror dem flesta skulle tyckt Porschen.

Kan ja inte säga något om varken kört någon värre Porsche eller nya GTR:en dumt o yttra sig om sånt man inte vet.

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
15 juli 2009
finns det något bättre än när folk blir sura över sådant som dem inte har ett skvatt med att göra? smile

vänta ni tills jag åker låga 7or på ringer med min volvo 965, helt orginal då givetvis

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Driver
2 111 Inlägg
15 juli 2009
Damn, this is entertainment!

Många som vet allt verkar det, syftar främst på tidigare i tråden. Siarnaq är självutnämnd aerodynamik/downforce gud osv smile.

Själv gillar jag inte porsche nämnvärt. (Fritt fram o kasta skit wink ) Men blir ju nästan mörkrädd när man ser hur många som faktiskt inte kan acceptera att de blir spöade av en japs. Kan förstå om en surmulen tysk vägrar lyssna på det örat men... det ändrar ju ingenting.

Säger varken bu eller bä om ämnet, även om de jag sett med bilen var imponerande.

Det senaste i tråden lät ju inte helt fel...

Men men, alltid lika kul med överbevisade allvetare....

Over & Out.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Bil och MC guru
272 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Å Jag var mest intresserad av vilken bil som egentligen var snabbast......ibland e det så enkelt smile

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

1 339 Inlägg
15 juli 2009
Zippo_ skrev:
Dansken- skrev:
Anubis skrev:

Så ditt uttalande "Det är nog det närmaste vi kommer sanningen, men såklart kommer det inte att övertyga alla besserwissere i cyberspace wink" så är det nog dig själv du syftar på smile

När så pass många biltidningar gjort NEUTRALA tester på bilarna och porschen har kommit först i alla dom tvivlar jag på att Nissan inte har gjort något med bilen..

Sen jag tror att när det väl kommer till kritan tror jag att 99 % av garagets medlemmar skulle köpa en Porsche framför en Nissan, utan tvekan..Så i slutänden, who cares..

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
15 juli 2009
Janken skrev:
Det senaste i tråden lät ju inte helt fel...

Men men, alltid lika kul med överbevisade allvetare....

haha ja för jag var ju lika seriös i denna tråden som jag är i alla andra i samma kategori lol

back to topic
jag ska ge mitt fulla seriösa svar på vad JAG tror.

nissan spöade porsche på ringen. face it alla porscheåkare, ni är inte störst, bäst och vackrast bara för att era bilar kostar mer än vad dem är värda.

glad påsk och varsågoda, häng mig.. det är därför jag är här smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Elektriker
1 138 Inlägg
15 juli 2009
om dom nu ifrågasätter nissans tid så ifrågasätter jag porsches tid..

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Random Hero
4 047 Inlägg
15 juli 2009

Dog food lid. Backwards

Sök