3826
Sök

Att installera ett turbo kitt? Honda Prelude.

90 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#1
jag undrar om det är problem o  installera turbo kitt i en   honda prelude  2,0   97
eller om nån har etta liggande

mvh jonas


* Fixade till rubriken.
mvh jonTe/moderator

jag o vovven min

Med.lem
3 759 Inlägg
2 oktober 2008
#2
inga problem

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
2 oktober 2008
#3
Det är inga problem för den som kan. Har du skruvat motor förut? Känner du någon som kan hjälpa dig? Sen vet du väll att du inte kan besika med turbo?


Almännt tokig
481 Inlägg
2 oktober 2008
#4
Det brukar sällan vara att "instalera ett turbo kitt" speciellt inte om bilen har sug motor från början. man brukar få ta upp hål för olje retur i oljetråget mm. kort sagt klarar du av byta en motor och har kunskap om turbo system så kan du turbo konvertera en bil. annars inte.

Instalera låter mer som att det vore att ställa dit den, stoppa i elkontakten, klart tongue montera är mer rätt ord.
Senast redigerat av LoFET (2 oktober 2008)

Inline sixes ist sie scheisse.......

90 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
#5
då kanske det är lättare att sätta ditt ny motor  ?

jag o vovven min

Svartlistad
446 Inlägg
4 oktober 2008
#6
finns väll färdiga turbokit till japsare ? asså bolt on men sen så ere ju att installera allt tongue


Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 oktober 2008
#7
coupeboy skrev:
då kanske det är lättare att sätta ditt ny motor  ?

ja! dock inte lika skoj sugisar får mycket rolig karaktär när man överladdar dom...


jimmy-124 skrev:
finns väll färdiga turbokit till japsare ? asså bolt on men sen så ere ju att installera allt tongue

fortfarande ska man klara av att montera det, installera låter som nått man gör på datorn och kan inte jämföras med att montera ett turbo kitt du kan räkna med att pinnbultar går av, skruvar blir runddragna etc etc det är aldrig bara att slänga dit turbon och stampa gasen i bott problem dyker upp och dom är sällan ensamma....


176 Inlägg
16 september 2009
#8
inga problem alls.. dock kan de bli svårt att få tag i ett passande grenrör? Motorn heter la F20a4. sedan är det som LoFET sa, oljereturen ska fixas i tråget. sedan kommer du få konvertera om till OBD1 samt uppgradera ditt soppasystem, spridare, clips, ecu, pump m.m. Vet du vad du ger dig in på är det inga svårigheter alls.

Oj, gammal tråd. men svarade endå
Senast redigerat av H22 (16 september 2009)

654 Inlägg
16 september 2009
#9
H22 skrev:
inga problem alls.. dock kan de bli svårt att få tag i ett passande grenrör? Motorn heter la F20a4. sedan är det som LoFET sa, oljereturen ska fixas i tråget. sedan kommer du få konvertera om till OBD1 samt uppgradera ditt soppasystem, spridare, clips, ecu, pump m.m. Vet du vad du ger dig in på är det inga svårigheter alls.

Oj, gammal tråd. men svarade endå

Glöm inte att lura motorn att den "inte" fått övertryck.

Som nämnts ovan av några, ett T-kit är inte bara att skruva dit.
Krävs en hel del fler saker för att det skall gå att "starta motorn" sen också.

Med.lem
3 759 Inlägg
16 september 2009
#10
Blida skrev:
H22 skrev:
inga problem alls.. dock kan de bli svårt att få tag i ett passande grenrör? Motorn heter la F20a4. sedan är det som LoFET sa, oljereturen ska fixas i tråget. sedan kommer du få konvertera om till OBD1 samt uppgradera ditt soppasystem, spridare, clips, ecu, pump m.m. Vet du vad du ger dig in på är det inga svårigheter alls.

Oj, gammal tråd. men svarade endå

Glöm inte att lura motorn att den "inte" fått övertryck.

Som nämnts ovan av några, ett T-kit är inte bara att skruva dit.
Krävs en hel del fler saker för att det skall gå att "starta motorn" sen också.

Vad snackar du om?

@TS snart ett år sedan du gjorde tråden, pyser bilen någe lr?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

176 Inlägg
17 september 2009
#11
Blida skrev:
H22 skrev:
inga problem alls.. dock kan de bli svårt att få tag i ett passande grenrör? Motorn heter la F20a4. sedan är det som LoFET sa, oljereturen ska fixas i tråget. sedan kommer du få konvertera om till OBD1 samt uppgradera ditt soppasystem, spridare, clips, ecu, pump m.m. Vet du vad du ger dig in på är det inga svårigheter alls.

Oj, gammal tråd. men svarade endå

Glöm inte att lura motorn att den "inte" fått övertryck.

Som nämnts ovan av några, ett T-kit är inte bara att skruva dit.
Krävs en hel del fler saker för att det skall gå att "starta motorn" sen också.

Ehhhh "Lura" och svårigheter att starta motorn?! Vad dillar du om?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
17 september 2009
#12
H22 skrev:
Blida skrev:
H22 skrev:
inga problem alls.. dock kan de bli svårt att få tag i ett passande grenrör? Motorn heter la F20a4. sedan är det som LoFET sa, oljereturen ska fixas i tråget. sedan kommer du få konvertera om till OBD1 samt uppgradera ditt soppasystem, spridare, clips, ecu, pump m.m. Vet du vad du ger dig in på är det inga svårigheter alls.

Oj, gammal tråd. men svarade endå

Glöm inte att lura motorn att den "inte" fått övertryck.

Som nämnts ovan av några, ett T-kit är inte bara att skruva dit.
Krävs en hel del fler saker för att det skall gå att "starta motorn" sen också.

Ehhhh "Lura" och svårigheter att starta motorn?! Vad dillar du om?

motorn i sig vet ju inte om den har övertryck eller inte.. om den nu inte har en tryckdifferens givare original, men de är sällan sugisar har det, dom äldre har de då aldrig...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -


Sök