3250
Sök

Få svart innertak?

Trätekniker
387 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Flockning kanske vore nått.
Var gör dom sånt?
Vad kan de kosta att göra ett tak?
Någon som har flockat sin instrumentbräda och vet vad de kostar på ett ungefär?

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

322 Inlägg
5 oktober 2008
om du gör själv så kostar det nästan ingenting

men blir inte lika fint som maskinflockat wink http://www.garaget.org/?car=62201&image=923076

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 oktober 2008
Skulle också vilja veta lite mer om hur mycket flockning kostar och vad man måste göra för förarbeten osv. Blir ju jävligt snyggt när man flockar!

64 Inlägg
22 oktober 2008
Jag köpte svart vinylfärg. Det blir inte stelt som andra färger utan är elsassiskt, spricker inte och känns mjukt. Har inte sprayat om mitt än med vet att det kommer bli bra. Det är ju vinylspray många utställare kör med.

///Clasén

Ride It Like You Stole It!!!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2008
skippa spraylim risken är att den börjar gasa o allt släpper....

köp 3M Fastbond30 vattenbaserat lim som fungerar kanon.

Studerande
463 Inlägg
22 oktober 2008
alexm- skrev:
Blomsterberg skrev:
Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

billigt alternativ för en billig bil inget klagande men det verkar som alla volvo 740 kåta personer tar åt sig...

kvittar om man har en ny eller gammal bil dyr eller billig ´man gör som man vill, skulle aldrig få för mig att spraya oavsätt för bil jag hade, det är inte alltid så att man inte har råd med ny bil bara för att man inte har en utan man har en sån bil som man vill ha (jag iallafall), och personen som tykte man kunde spraya på en gammal bil skulle ,med största sanolikhet inte spraya på sin egna bil om den vore i riktigt bra skick men gammal

???

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

17 Inlägg
23 oktober 2008
Skippa allt vad klä med tyg, spraylim och lacka heter.
Demontera av taket och FLOCKA det. Blir skitsnyggt, absolut snyggaste alternativet som ser proffsigast ut utan risk för veck, släpp eller liknande.

PBZ tar ca 1500 för en instrumentpanel. ett tak är ligger också däromkring.

http://www.pb-z.se/bilder/produkterochtjanster/22.jpg

http://www.pb-z.se/bilder/produkterochtjanster/IMG_CUSTOm.jpg
Senast redigerat av Adler (23 oktober 2008)

287 Inlägg
8 november 2009
körde med biltemas spray lim och en vanlig svart filt tongue blev bra som fan, och ta ur inne taket är onödigt bara och rycka loss de gamla på plats och upp med de nya tyget (Y)

1 581 Inlägg
8 november 2009
Vill verkligen flocka mitt tak men problemet är ju att få ut det. Någon som vet om det går att få ur framrutan utan att förstöra den?

16 197 Inlägg
8 november 2009
Adler skrev:
Skippa allt vad klä med tyg, spraylim och lacka heter.
Demontera av taket och FLOCKA det. Blir skitsnyggt, absolut snyggaste alternativet som ser proffsigast ut utan risk för veck, släpp eller liknande.

PBZ tar ca 1500 för en instrumentpanel. ett tak är ligger också däromkring.

http://www.pb-z.se/bilder/produkterochtjanster/22.jpg

http://www.pb-z.se/bilder/produkterocht … CUSTOm.jpg

kan dock säg att flocka ett helt innertak e INTE lätt.. har själv flockat MASSOR me saker under de åren ja byggt om bilar å att flocka panaler å sånt e inte svårt alls men innertak e så pass stor yta så de e svårt att få de jämt samt att limmer ofta hinner torka innan man fått på fiber på hela ytan.

klädde ett innertak senast i onsdags å de funkar mycke bättre.  iaf efter mina egna erfarenheter.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

12 086 Inlägg
9 november 2009
Skulle vi göra en undersökning om vilken bil som flest lackat om taket svart så hamnar garanterat 740in högst tongue Så sluta tjafsa

238 Inlägg
9 november 2009
alexm- skrev:
Blomsterberg skrev:
Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

billigt alternativ för en billig bil inget klagande men det verkar som alla volvo 740 kåta personer tar åt sig...

kvittar om man har en ny eller gammal bil dyr eller billig ´man gör som man vill, skulle aldrig få för mig att spraya oavsätt för bil jag hade, det är inte alltid så att man inte har råd med ny bil bara för att man inte har en utan man har en sån bil som man vill ha (jag iallafall), och personen som tykte man kunde spraya på en gammal bil skulle ,med största sanolikhet inte spraya på sin egna bil om den vore i riktigt bra skick men gammal

Exemplaren av fina 740's som ägaren säkert skulle köra även om de inte hade något val är väldigt få, Wempa's är en jag kan komma att tänka på direkt. Merparten av dem är så dåligt (om jag ens kan kalla det) stylade att det är förskräckligt, sen att bilen på sin höjd är värd 15.000 och bilen oftast är stylad med enbart fälgar som är dyrare än själva bilen får inte enbart mig att förundras om och om igen. Generellt är en 740'i inget annat än en föråldrad pendlar bil som är enkel att ha pga att den är hur enkel som helst att mecka med. En äldre finare bil, en klassiker, något speciellt skall man självklart behandla med respekt och sköta där efter, 740 är inget av det, tyvärr.

Skulle aldrig få för mig att köpa en 740'i, än mindre lägga ner pengar på att styla den, dock skall jag erkänna att det finns guldklimpar, men som jag nämnde ovan är de riktigt få!

Allt kan brytas ner till simpel logik, man lägger inte ut något extra på något som inte är värt det, i så fall är man dum. Tror helt ärligt att det inte finns någon som kör en 740'i (som inte är en av de ovan nämnda guldklimparna) eller någon annan bil i den prisklassen som skulle byta upp sig om chansen fanns.
Senast redigerat av Sued (9 november 2009)

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

1 Inlägg
3 april 2017
Dansken- skrev:
oleg skrev:
Tänkte fixa så jag får svart innertak.
Ska jag plocka ut innertaket och spreja det med någon sprej, isf vilken?
Eller ska jag klä om det, isf med vad? Skulle hellst vilja ha mocka, har någon gjort de, berätta gärna hur ni har gjort steg för steg

Jag har mocka i taket på min. Det är grymt snygg. Det är säkert lite pill med att få till sånt själv och jag har ingen aning vad alcantara kostar.

Någon som känner någon som har lust att klä om/färga mitt innertak i min Nissan Qasqai (helst i Stockholm eller i dess närhet)?

tack på förhand
//Ivan

Sök