3957
Sök

Byta / tillverka skärmkanter.. vart?

2 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan,

mina skärmkanter på båda sidor bak är sönder rostade och det behövs nya.
Det går inte att köpa nya skärmar då bilen är av modellen halvkombi så skärmarna sitter ihop med karossen.
Det går heller inte att köpa nya skärmkanter på mekonomen.

Jag undrar om nån här vet vart man kan lämna in bilen för byta utav skärmkanter? helst i dalarna runt falun men om det inte finns något ställe i närheten som kan göra det så kan jag givetvis åka längre bort, ser förjävligt ut nu.
nya skärmkanter lär förmodligen tillverkas och sedan svetsas dit, lackering fixar jag själv då min kusin är lackerare och fixar den biten.

Jag känner några som har kunskap att göra det men tyvärr tycker dom det är så tråkigt att dem inte vill göra det.

Att lämna in bilen på philipssonbil kommer med största sannolikhet överskrida bilens värde.

1 853 Inlägg
4 oktober 2008
Du får nog fara på en skrot och kapa loss de bitar du vill ha... alternativt göra egna då vilket kan vara lite jobb om man inte är så bra med plåt...

1 867 Inlägg
4 oktober 2008
Annars kan man ta vilka kanter som helst och snickra dit,Golf I kanter är fina jämnrunda skärmar som passar till de flesta bilar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

16 197 Inlägg
4 oktober 2008
va är de för bil??    rätt många bilar kan man ju köpa hela bakskärmar/karossidor till.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
535 Inlägg
4 oktober 2008
soyd skrev:
Du får nog fara på en skrot och kapa loss de bitar du vill ha... alternativt göra egna då vilket kan vara lite jobb om man inte är så bra med plåt...

det här "hatch back" utförandet är tyvärr inte den vanliga karosstypen hos nissan sunny tongue

Även om jag hittar ett par skärmkanter på en skrot så måste ju någon svetsa dit dem också utan att resten av skärmen ska slå sig. 

Jag har en mig men kan inte svetsa tyvärr tongue

Btw, har 2 account.. Jag som grundat tråden.
Senast redigerat av aha_100 (4 oktober 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 oktober 2008
Om du inte vill svetsa så kan du ju plasta wink

Rock'n Roll

535 Inlägg
4 oktober 2008
TenZer skrev:

Hur skulle det funka rent praktiskt? ömtåligt? försämrad livslängd etc?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 oktober 2008
Eller så frågar du mig först så fixar vi det. wink Fixa nya kanter du så har jag en som kan svetsa. Kan ta det med dig på msn. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
4 oktober 2008
Precis, nån bilmek som har egen firma eller nån polares polare, plasta inte för 5 ören

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 oktober 2008
aha_100 skrev:
TenZer skrev:

Hur skulle det funka rent praktiskt? ömtåligt? försämrad livslängd etc?

Beroende på kvalitet och konstruktion men det behöver inte bli mycket sämmre nej

Rock'n Roll

Diktator
968 Inlägg
4 oktober 2008
bäst är ju att kapa bort dom helt och köra utan, tror det kommer bli nästa års mode, liksom som en bakslag mot alla stora skärmkanter som folk kör med nu...

Sök