Precis som om volvo skit skulle va bättre då? de e de INTE kan ja tala om...har en JAPANARE och en 740..... tråkigare och fulare bil en volvon får man leta efter.... men det e klart gillar man amerikansk ICKE precision så e volvo säkert bra....samma skit.... yxat e ordet....
Vill man ha en bil som det går åt massvis med "" BILLIGA "" delar till så e volvon bra...
Har väl ingen betydelse om delarna är lite dyrare till japs... när det inte behöv köpas några....
Tycker synd om er, som tror det skulle vara billigare med en dålig bil... så är inte fallet...
Kan inte du lägga upp din bil? Är så himla nyfiken på vad en person som röstat 46 ettor själv äger för bil!
jag äger en 744 gl -90... den är riktigt rolig på vintern... på sommaren är det la ingen rolig bil... kan inte påstå att den är vacker heller... men om vi ska snacka hållbar motor, billiga delar, bekväm milslukare... då ligger 740 riktigt bra till... och tönten som tycker att allt annat är skit vågar ju som sagt inte visa upp sin bil... iofs har jag inte min bil upplagd heller... men samtidigt... hur många är nyfikna på en benvit 740 -90 med sollucka, plåtfälgar och original navkapslar sen kan jag ju tillägga att om jag inte minns fel är skattevikten på 740 1390 kg...
"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
Ska se om jag får med mig en kompis som jobbat som bilmekaniker och kan hjälpa mig att "hitta fel" på den där 9000 Griffin (http://www.blocket.se/vi/7392447.htm?ca=6_s). Bland annat växellådan ska ta stryk i den starka 200-hästarsmotorn, tack vare att den ej är förstärkt tillräckligt samt att kolla viss hjulupphänging tror jag det var också.
Ja det gör den säkert Därför man inte kör den på bana, för då tar man ST:n!
Förresten! Tack så mycket Chrizz!
Tips på bra förstabil som jag inte tror att nån har nämt här; Bmw E30 318is! Bra väghållning, lagom mycket motor och oväntat skapliga reservdelspriser! Annars är ju Volvo 2/7/9 serierna ganska så skottsäkra.
Jag är lite inne på en Mitsubishi Sigma 3,0 nu. De ser fina ut och verkar vara i rätt prisnivå också. Sen 205 HK borde ju göra den lite rolig också. Är de bakhjulsdrivna? Någon som har några erfarenheter av dessa bilar? Typ så här: http://www.blocket.se/vi/7328242.htm?ca=6_s
Som Sigma ägare kan ja ju ge dig en hel del tips om du fortfarande funderar på att köpa en sån. Kolla vilken utrustning den har och vilken motor.. finns 12v/24v motor, undvik gärna "ESC", iof bra att ha men dyrt om nått pajjar. köp inte någon långmilare max 18000mil ..finns många lågmilare i tyskland ex mobile.de, vid provkörning känn efter så att stötdämparna/fjädrarna fram är ok eftersom original stötdämpare fram kostar runt 3.7k/st tror jag "dyrt"
Skön bil, MYCKET BIL FÖR PENGARNA!!! Själv e ja helnöjd med min
En Mitsubishi Colt är en riktigt bra första bil. Bilig i drift, försäkring och skatt. GTI modellen har ju till och med 142 hk och 0-100 på 7.2 sek Orginal. Har sportdämpare som gör att den ligger som en Gocart. Rost finns knappt. En fel fri bil till billig peng. Den är ovanlig och det är ballt.
Som typic lyder, det är dags att köpa 18-årsbilen nu, ska lägga ut 30000-35000kr för bilen, ett krav är att den ska ha skaplig skjuts i motorn, och den ska helst se snygg ut Helst ingen rosthög och liknande.
Jag har funderat på dessa följande bilar: Volvo 940 Turbo, 9000 2,3T/Aero, BMW 325, Mercedes 300e 24v, BMW 730.. Ja jag tror ni förstår vad det handlar om för bilar, är väldigt tacksam för synpunkter och tips.
MVH
Ska du ha 900t köp ej 2,3..... du ska ha 2,0 då dom är bättre och chippa och trimma !!! aero kjolar kan man köpa till.....
Min bil är en cs men ombyggd till en a350 om du har frågor om saab svarar jag görna på dom