Jag har ett litet äventyr med min kompis då vi varit på GT25 konserten på Sundbyholm, Eskilstuna. Vi körde iallafall hans 318 E36 och efter konserten är det en helvetes bilkö in till stan.
Vi märker att motortemp börjar bli oroande hög. Polaren tröttnar och svänger om, kör ut på en åker som går jämsides med vägen, kör väl om 50 bilar. Sladdar bland anselage(stavas?)balar och helvete, och sedan KÖR upp för ett dike och trycker sig in i bilkön nångra hundra meter fram...
Tempmätarn bara tickar upp, upp och upp. Där sitter vi fast i en bilkö med flera mil in till stan.
Helvete utbryter han, stannar, kastar upp huven och kollar vattnet, nästan tomt. Springer till en korvförsäljande gubbe för att försöka köpa lite vatten. Vattnet hos gubben va slut så polarn köper tre burkar 33cl coca cola och börjar hälla i. Jag sitter i passagerarsätet och asgarvar. Folk stannar och frågar vad fan han håller på med.
Vi börjar komma in mot stan och vid ett rödlyse börjar det underbara ticket vi har väntat på. HELVETE skriker han! Blir grönt och vi svänger in på en LIDL parkering. Öppnar huven igen, jag kollar oljan, den ger knappt utslag på stickan.
Ställer bilen där och börjar knalla mot närmaste mack som var en jävla lång sträcka kl 00.30 på kvällen. Jag hittar en saftflaska på vägen som jag fyller med vatten och han köper några liter olja. Bara att knalla tillbaks den LILLA sträckan. Häller i div vätskor och startar. Lite tick tick några sekunder men sen försvinner det. SKÖNT.
Åker tillbaks till macken för att tömma det mesta av colan från kylarsystemet och fylla på lite färsk vatten...
Hemma kl 03.30. Konserten slutade runt 23.00.
Jag var trött...
Senast redigerat av dutt3n (21 februari 2006)
V70 2,5t AWD