2548
Sök

Till alla er som bryr er om pärlan

451 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
maximus skrev:
fixa det gratis istället..släng in din gamla mobiltelefon istället

Då vill jag veta exakt hur du menar?
Hur gå tillväga?

4 767 Inlägg
5 oktober 2008
Telia Friendfinder (om det finns kvar..). Släng in en gammal mobil med ett telia kontantkort i, och köp en bil-laddare och sätt i och koppla på bilens ström så laddas den jämt, och om bilens ström bryts så går den över till mobilens standby (normalt ett par dagar). Då positioneras mobilen ut via gsm-masterna och inte via gps som kräver fri sikt mot himlen.

Om din bil blir stulen med en gps-sändare i, och bilen blir fraktad innuti en lastbil eller i ett släp, så hjälper den noll, nada smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Master of the obvious
636 Inlägg
5 oktober 2008
har inte nya bmw det där imbyggt ?

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

7 100 Inlägg
5 oktober 2008
eller varför inte köpa en apa och träna upp han och sen köpa en mobil till han!så får han bo i bilen och sen när någon snor bilen så ringer apan upp dej och säger vart han är!och även utrusta han med en batong så kan han slå tjuven och sen köra hem bilen!

hahaha,jag har tråkigt lol
Senast redigerat av bmx (6 oktober 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
6 oktober 2008
bmx skrev:
eller varför inte köpa en apa och träna upp han och sen köpa en mobil till han!så får han bo i bilen och sen när någon snor bilden så ringer apan upp dej och säger vart han är!och även utrusta han med en batong så kan han slå tjuven och sen köra hem bilen!

Haha roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

835 Inlägg
6 oktober 2008
Erick skrev:
Telia Friendfinder (om det finns kvar..). Släng in en gammal mobil med ett telia kontantkort i, och köp en bil-laddare och sätt i och koppla på bilens ström så laddas den jämt, och om bilens ström bryts så går den över till mobilens standby (normalt ett par dagar). Då positioneras mobilen ut via gsm-masterna och inte via gps som kräver fri sikt mot himlen.

Om din bil blir stulen med en gps-sändare i, och bilen blir fraktad innuti en lastbil eller i ett släp, så hjälper den noll, nada smile

Friendfinder är väl ungefär lika exakt som aftonbladets nyhetsrapportering.... dvs inte speciellt exakt.

1 585 Inlägg
6 oktober 2008
Hur spårar man en mobiltelefon finns det något sådant program?tongue

bitter besserwisser
644 Inlägg
6 oktober 2008
bmx skrev:
eller varför inte köpa en apa och träna upp han och sen köpa en mobil till han!så får han bo i bilen och sen när någon snor bilen så ringer apan upp dej och säger vart han är!och även utrusta han med en batong så kan han slå tjuven och sen köra hem bilen!

typ så här?
http://www.youtube.com/watch?v=geynA-JYDHE

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

7 100 Inlägg
6 oktober 2008
niclas_swe skrev:
bmx skrev:

typ så här?

hahahaha precis big_smile
haha fy fan va klockrent smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
6 oktober 2008
niclas_swe skrev:
bmx skrev:

typ så här?

Tänkte på den när jag läste vad han skrev men kom inte ihåg vad han hette tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

En gång till nu
760 Inlägg
6 oktober 2008
niclas_swe skrev:
bmx skrev:

typ så här?

Hahahaha!! vem har orkat göra en sådan reklam lixom smile. klockrent

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

JapsRacer!
198 Inlägg
6 oktober 2008
TenZer skrev:
JUSTer skrev:
TenZer skrev:
Det svinet som snor den nya, dyra fina bilen vet med stoor säkerhet vad han håller på med. Spårar utrustningen själv och förstör den.

Dessa system har funnits i ett par år, t.ex. till utombordsmotorer till båtar. Spårsändarna brukar vara bortplockade innan ägeren ens vet att motorn är stulen.

Okej om du gömmer den på mycket bra plats?

Dem har utrustning som stör/lokaliserar spårutrustningen. Så vart du än gömmer den så kommer den erfarne tjuven hitta och förstöra utrustningen.

I bästa fall vinner du lite tid eller har med en oerfaren tjyv att göra.

Okej du har förstås varit en biltjuv i många år? Mycket erfarenhet av vilka metoder tjuvarna använder sig av.
Men det e klart du vet ju! lika bra att låsa tråden!

Knegare
718 Inlägg
6 oktober 2008
bmx skrev:

Haha! Jag har nog okcås tråkigt, eller så är jag bara trött.. Skrattade rätt gott..

OT, mjo skulle vara nice, synd bara att de flesta tjuvar "stänger" av sån skit..

Dock är jag ävl itne så jätteorolig med tanke på var jag bor  smile
+ att det står en rätt fin A4a brevid min, liiite byare och möe mer att köra med tongue

Billigaste för er är väl att hjälpa grannen att få sin bil finare än din? Så den lockar mer tjuvar? tongue

William 2009-02-20

Sök