3397
Sök

signal förlust för kabel genom slutsteg?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Den jag tänkte kolla är i fall det blir någon slags störning eller signal förlust när man låter signalkabeln få genom slutsteg, altså man kopplar den på "in" och sen nästa kabel på "out", tänkte koppla 3 steg på det sättet, vad säger ni om det ? Är det några filter som pajar signalen ?
Senast redigerat av Sherlia (10 oktober 2008)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
6 oktober 2008
Sherlia skrev:
Den jag tänkte kolla är i fall det blir någon slags störning eller signal förlust när man låter signalkabeln få genom slutsteg, altså man kopplar den på "in" och sen nästa kabel på "out", tänkte kolla 3 steg på det sättet, vad säger ni om det ?

Speciellt på steg som har inbygd "konditionering" av ut-signalen, dvs filter på den tex kan vara av intresse.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
förtog typ inte ett jota vad du mena med ditt inlägg smile

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Snälla någon som vet?

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
10 oktober 2008
Hej!
Du har alltid en signalförlust på alla enheter du kopplar genom. Insignalen är aldrig lika bra som utsignalen. Men jag är tveksam till om det är någon hörbar skillnad, om man inte har superöron. Fast efter det tredje steget kanske det är hörbart. Köp en splitt annars då, och dela upp signalen där.
Mvh
//Tobbe

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com

6 851 Inlägg
10 oktober 2008
East skrev:
Hej!
Du har alltid en signalförlust på alla enheter du kopplar genom. Insignalen är aldrig lika bra som utsignalen. Men jag är tveksam till om det är någon hörbar skillnad, om man inte har superöron. Fast efter det tredje steget kanske det är hörbart. Köp en splitt annars då, och dela upp signalen där.
Mvh
//Tobbe

Tror inte signalen blir bättre av att splitta den.

1 338 Inlägg
10 oktober 2008
TT-Avant skrev:
East skrev:
Hej!
Mvh
//Tobbe

Tror inte signalen blir bättre av att splitta den.

sen blir du av med fader funktionen f/b

Mvh

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök