R8 är grym att köra. Riktigt roligt o köra upp brevid folk på motorvägen som vill rejsa sen peta i 3: an o sula den Visst går den riktigt bra, men den saknar det lilla extra ( Blev lite bortskämd av att kört S5 o RS4 precis innan ) så att vänta på V10, eller V12 TDI hade jag nog gjort, men eftersom V10: an ligger närmare i tiden så hade det nog fått bli en sån. Väghållning o körkänsla är extremt bra i den tycker jag. 60 blås i en riktigt snäv rondell på blött underlag utan att det kränger eller nånting är riktigt grymt. M3 kan jag inte svara för, för den har jag inte provat men en Bmw är alltid en Bmw..
M3 är överskattad! Audi R8 tycker jagabsolut! Dock lite dåligt med pulver tycker jag... inte att den på något sätt är långsam, men hade förväntat mig lite mer från en annars såpass brutal bil!
Känns som en lite knepig jämförelse dock måste jag säga....mer jämnförbart bör väl vara att välja bland BMW M3 och Audi S5 ? De är ju värsta rivalerna i samma segment... kommer ju dessutom en RS5 framöver...
När jag jämför M3an och Audi R8 i huvudet så ser jag M3an framför mig "glida i stan" bil och Audi R8an "ligga och bränna på motorvägen 200+++ Km/h eller ban" bil..