3212
Sök

Volvo 940 koyo styrväxel

2 Inlägg
tisdag 21:11
Trådstartare
Hej!
Jag har en Koyo-styrväxel på min Volvo 940 som läcker olja, och jag planerar att byta ut den. Jag har ringt runt till några skrotar, men tyvärr har de inte någon Koyo inne. Men det finns andra. Skroten sa själv att det kanske skulle gå. Min fråga är: skulle det gå att montera en TRW- eller Camgear-styrväxel på min bil utan större problem?

Tack på förhand!

6 161 Inlägg
tisdag 21:58
Har du kollat på autodoc eller skruvat.se?
Jag köpte ny styrväxel till min Audi 100 Avant 2,0E 89:a från autodoc i höstas, kostade ca 4500:- och fick 1400:- tillbaka när jag skickade tillbaka den gamla trasiga original styrväxeln som läckte.

Bakhjulsdriven
339 Inlägg
för 6 timmar sedan
Det går bra att byta mellan CAM, ZF, Koyo. Kom ihåg att inre styrleder skiljer i vissa fall mellan fabrikat och årsmodeller så du vill ha med dessa också om du inte byter det till nytt. Det kan även vara klokt att skriva ner vilken typ av styrväxel du monterar på bilen för att underlätta vid framtida byte av styrleder.

265 Inlägg
för 5 timmar sedan
Arly165 skrev:
Det går bra att byta mellan CAM, ZF, Koyo. Kom ihåg att inre styrleder skiljer i vissa fall mellan fabrikat och årsmodeller så du vill ha med dessa också om du inte byter det till nytt. Det kan även vara klokt att skriva ner vilken typ av styrväxel du monterar på bilen för att underlätta vid framtida byte av styrleder.

Aha, det är därför tex Biltema har två olika typer (med olika dimension på inre gängan)?

2 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Arly165 skrev:

Arly165 skrev:

Är det ingen skillnad på servo rör från pump så det är bara att koppla in
Senast redigerat av Elmer1432 (för 2 timmar sedan)

Sök