Skyline_dennis skrev:
Smajly skrev:
Skyline_dennis skrev:
dom kan inte ha mycke till bilar om han satte rekord med 212km/h... ligger inte svenska rekordet på över 300? o.0
Du.. jag tror norrmännen kör lite försiktigare och lagligare när dom har fängelse för fortkörning.
Då är det såklart bara en dum svensk som inte fattar bättre och åker dit.
Hade vi haft fängelse här för en sån sak hade vi också tagit det lugnare..
O sen spelar du ingen roll om det är mitt i natten, beckmörkt och inga bilar.. Du ser ju mycket sämre på natten om nått skulle dyka upp på eller vid sidan av vägen.. Särskilt i 200 km/h.. När du väl ser faran är det ändå försent för att bromsa.
Kul att knasten åkte dit.. ska han ha..
Ja självklart ska man köra försiktigt... Men de jag menar är ju endå att i sverige ligger hastihetsrekordet mycke högre än i Norge. Tycker de är konstigt när dom majoritetsmässigt har mer pengar än oss svenskar och borde ha snabbare och dyrare bilar. Har själv åkt på en 90 (i 90 också) väg och fått en älg på vägen och hamnat i diket. Man får sig en tankeställare om hastigheten. De är faktistk bra att vägverket sänker hastigheterna på vägarna. Men fängelse är nog att ta i. Kör du 300 i Norge är de dödsstraff då eller?
Jo dom har både mer pengar o snabbare/dyrare/större/bättre bilar än oss o kör
ändå lugnare. Iallfall där det finns risk för att bli tagna av polisen. Vad bevisar det? Kanske att dom är lite smartare än svensken i trafiken.
Men som du säger så är det ett fjuttigt rekord.. o vet va de bästa är? Det är att det är en svensk med långsammare och billigare bil. Isåfall är det ju FATTIGT av svensken att "bara" åka fast i 212 km/h. Han var inte ens lika smart som en norrman eftersom han åkte fast i BARA 212 fjuttiga km/h.
Ang. att han fick fängelse så är det säkerligen för att brottet begicks i norge.. Misshandlar du någon i norge får du säkerligen MYCKET högre straff än vad du skulle fått i sverige.
Jämför inte andras straff med SVERIGES. Vår fattiga jävla regering som sitter o bestämmer vad poliser får o inte får göra.. Här i landet får dom ju inte göra ett smack, polisen får ju knappt tilltala brottslingarna.
Sen tror jag inte norrmännen ger dig mildare dom om det är lite/mycket trafik eller dag/natt.. Säkerligen samma rakt över.. E det t.ex. 5000:- i böter för att du kör 100km/h för fort så ska de vara samma oavsett hur omgivningen ser ut. Som sagt, våra makthavare igen, "-Oj va synd att pågen körde 100 km/h för fort, det fanns ju ingen trafik, ge honom mindre böter".. Likaså är det med många våldsbrott om du jämför det med norges. Här i sverige kan du få mildare straff bara för att det är första gången du t.ex. åker dit för att halvt ha slagit ihjäl någon..
Nä det skulle inte spela roll om de va första eller femte gången, dag eller natt, trafik eller inte, brottet är ju gjort och då ska det vara den straffskalan det brottet är bestämt till från början.. inget jädra daltande.