3404
Sök

760 tic får ej värme i kupén

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
haha ne tongue har bara hållt på med min andra 760 tic.. den jag snackar om nu ska jag göra iordning för lillebrorsan ska få den. så det är det här med värmen och sen motorfäste kvar.. har ingen bra domkraft så blir svårt

-den satt som en fläskläpp-

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
njaaa...då kan de bli kinkigt....mycke verktyg e ett måste om man ska skruva...;-)

nu ska ja gå och träna lite...kast med liten växellåda..! hehe..
Senast redigerat av mrbuggy (8 oktober 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
har försökt lufta systemet idag men kommer fortfarande inte värme i kupén eller att motortempen visar någon värme. vad gör jag?

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
De låter väldigt konstigt...Volvon brukar sköta luftningen bra själv...har aldrig hört nåt om att de skulle va problem...Hmmm  går den inte upp i temp alls....?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
nej inte alls.. inte ens en milimeter....

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
men blir den varm om du känner på slangar å sånt då...den borde bli varm som he-vete...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 oktober 2008
blir vattnet varmt överhuvudtaget ? funkar tempmätaren? på slangen från motorn sitter det en vakumstyrd klocka öppnar den sig? har du el fläckt på den i så fall går den hela tiden?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

133 Inlägg
8 oktober 2008
de är inte så enkelt att de är anslutningen till värme kranen som har gått av? de gjorde den på en av mina gamla 740. för att kolla de är de bara att rycka lite i dom två slangarna som går in genom torped väggen, typ mittimot ratten om jag inte minns helt fel. får du en slang i handen vet du att den är kass:P, men de förklarar ju inte varför temp mätaren inte rör sig iof. men den kan ju va kass den me??

33 Inlägg
8 oktober 2008
har du blanat vatten och glykol? om du kör med ren koncentrerad glykol så tar det lång tid innan det blir någon fjurt i spisen

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
vattnet cirkulerar inte ens i systemet för jag kände på den undre slangen från vattenpumpen och den är inte varm. den övre är varm så in i h-vete. darför bytte jag termostat idag. men felet kvarstår. men tycker att tempen borde väl fortfarande gå upp? eller sitter tempgivaren så att den känner av vattnet som gått runt i motorn? ska känna på slangarna också som Wernering nämnde förut. men det kommer väl inte in nåt varmvatten i värmepaketet om inte vattnet har cirkulerat så felet låter ju som att det skulle vara vattenpumpen tycker jag. men den är ju ganska nybytt. rätt sjukt.

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
har du hittat vakumklockan till värmepaketet då...? å provat öppna den manuellt...

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
nopp inte kikat på det. nån bild kanske?

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
näe tyvärr..den sitter vid torpedväggen emellan motorn å väggen..sitter en vakumslang på den..själva ventilen e inte så stor..ca: 3 cm i diameter...men ja undrar om din termostat e ok...verkar skumt de där.....faaan du skulle kunna sysselsätta en hel verkstad ju...he he...

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
haha jo verkar ju rätt skumt. är ju en sprillans ny termostat från mekonomen (köpt idag)..... okej men ska kika på slangarna imorrn.  försöka öppna ventilen vore ju en bra grej tongue kan det va såna här problem om bilen stått i 2 år vilket den gjort? typ att ventilen till värmepaketet kärvat eller nåt. ägde den här bilen förut för ca 2.5 år sen men blev sugen å köpte tillbaka den för min brorsa ska ha nåt att åka i när han tar körkort tongue men lite jobbigt att köra den nu när det börjar bli lite isigare tider tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
kan ju va nån slang som torkat..svårt att säga..men läcker de så öppnar den inte å ingen värme...men som sagt...cirkulationen genom termostaten verkar behöva en extra koll...för finns de vatten å pumpen e OK..ska de fungera..

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
enda läckaget jag haft nu är termostathus packningen som va lite äcklig så det sprutade lite titt som tätt från sidorna där. så jag bytte ju termostaten och klibbade även en fin sträng med blå silikon så det skulle täta fint. verkar hålla tätt nu iaf och termostaten är jag ju säker på att jag satt åt rätt håll.. så allt detta är ett enda stort mysterium som allt annat skit med denna bil varit tongue går ej att tänka normalt när man felsöker en 760 tic har jag märkt :p

812 Inlägg
8 oktober 2008
hadde samma fel på min men jag spolade rent systemet. lossa båda slangarna på torpeden å spola rent så kanske de hjälper. kan finnas mycke gojja där..

man lever bara en gång..

33 Inlägg
8 oktober 2008
har du varme från motorn eller har du ac?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
jag har ac kompressor men tagit bort remmen där för acn funkade ändå inte. ska testa spola systemet i helgen när jag har tid. kanske funkar

Entreprenör
1 784 Inlägg
9 oktober 2008
husmus skrev:
jag har ac kompressor men tagit bort remmen där för acn funkade ändå inte. ska testa spola systemet i helgen när jag har tid. kanske funkar

sååå.. de går inge vidare eller...?

Sök