3621
Sök

slangklämmor i andra färger än krom/silver?

FreddeK
8 oktober 2008
Trådstartare
Ja hej undrar om det finns slangklämmor i andra färger såsom svarta eller guld. Har googlat runt men kan inte hitta, vill ha tips på inköpsställe också.

Mvh Fredde
Senast redigerat av Freddeponken (8 oktober 2008)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 oktober 2008
köp och måla/lacka/eloxera själv?

280 Inlägg
8 oktober 2008
Rspeter skrev:

Spricken inte färgen när slangklämman spänns?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 oktober 2008
nizze15 skrev:
Rspeter skrev:

Ingen aning. Kan inget om färg men lite kan den ju böjas eller töjas. Man får måla sen skruva dit den direkt så det torkar på plats.

FreddeK
8 oktober 2008
Trådstartare
nizze15 skrev:
Rspeter skrev:

inte om man eloxerar men tänker inte labba med det....

FreddeK
8 oktober 2008
Trådstartare
men om man läser min fråga så står det inte hur jag lackar slangklämmor utan var man kan köpa dem...suck
Senast redigerat av Freddeponken (8 oktober 2008)

neckwomen_88
8 oktober 2008
Trådstartare
hade inte biltema fått in nåt sånt? eller är jag full nu igen?  hittade inget på deras hemsida dock..

712 Inlägg
8 oktober 2008
Freddeponken skrev:
nizze15 skrev:
Rspeter skrev:

inte om man eloxerar men tänker inte labba med det....

Hur eloxerar man "själv"..?

Häst
1 099 Inlägg
8 oktober 2008
neckwomen_88 skrev:
hade inte biltema fått in nåt sånt? eller är jag full nu igen?  hittade inget på deras hemsida dock..

Inte sett något sånt på biltema i Kristianstad eller på biltema.se iaf..
Letar efter färgade slangklämmor jag med. smile

Än är inte den sista idioten född..

Smålänning
7 887 Inlägg
8 oktober 2008
Varför inte rostfria klammers? Ser skitsnyggt ut smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

FreddeK
8 oktober 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:

Ja hej undrar om det finns slangklämmor i andra färger såsom svarta eller guld. Har googlat runt men kan inte hitta, vill ha tips på inköpsställe också.

Smålänning
7 887 Inlägg
8 oktober 2008
Freddeponken skrev:
twin_cam skrev:

Jag kan också läsa...

Men det var bara ett alternativ som är enklare...

Smidigaste sättet är att åka runt tll järnhandlarna och färghandlarna och höra. Hamarlack vet jag funkar på slangklämmor. Likaså Tjock Rostskyddsmassa.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

FreddeK
8 oktober 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Freddeponken skrev:
twin_cam skrev:

Jag kan också läsa...

Men det var bara ett alternativ som är enklare...

Smidigaste sättet är att åka runt tll järnhandlarna och färghandlarna och höra. Hamarlack vet jag funkar på slangklämmor. Likaså Tjock Rostskyddsmassa.

Rostfria klammer har ju OK om jag nu vill ha sådanna. men nu är det så här att jag letar förnicklade klammor i guld och svart som det står i topicen. inget annat.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 oktober 2008
Tuningfirmor kanske har? tyska eller amerikanska,kanske svenska.

1 072 Inlägg
8 oktober 2008
En vanlig guldeloxerad klammer av modell "heavyduty" finns hos hydroscand. Liknande modeller brukar oftast va silver. Men om nu utseéndet spelar roll så får du helt enkelt skicka iväg klammerna på eloxering igen.
Finns lite olika färger att välja bland. Men vanlig billack borde funka på dessa heavyduty då dessa flexar minimalt mot vanliga klena klammer.

KLracing har dessa "heavyduty" klammer. Dock föredrar jag insex ist för vanlig 6-kant fattning. Och de råkar va silver...

FreddeK
9 oktober 2008
Trådstartare
sik skrev:
En vanlig guldeloxerad klammer av modell "heavyduty" finns hos hydroscand. Liknande modeller brukar oftast va silver. Men om nu utseéndet spelar roll så får du helt enkelt skicka iväg klammerna på eloxering igen.
Finns lite olika färger att välja bland. Men vanlig billack borde funka på dessa heavyduty då dessa flexar minimalt mot vanliga klena klammer.

KLracing har dessa "heavyduty" klammer. Dock föredrar jag insex ist för vanlig 6-kant fattning. Och de råkar va silver...

Jo det får nog bli en kompromiss här tror jag. åker till en ytbehandlingsfirma imorgon och rådgör. Glider till hydroscand imorgon också=) tackar!

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
det finns inte
och sätt inte dit guld klämmor
ingen kommer vilja se en 25 år gammal BNW me oragange blinkys och guldiga ringar i 3.5 liters motorn. den är utan kåper den dr motorn . gammal dax med några svängdörr modell 6st rör som böjjer sig konstigt

haft samma bil som du 20 år sen

lägg ner
skaffa vita blinkers och be nån tillverka short shift
för det tar 2 min få in alla växlar i dom här rackarna
kanske 2x turbo iden som alpina hade? så man får lite drag .svampar redan på 3an
och kräver aldeles för höga varv innan nått händer
efterblivna motorer som BMW gjort framtill 1999 DOM hade nån konstig jävel där som valde motoriken
utan vanos eller turbos är BMW luft sugeri på lågnivå i högvarv sad hatar dessa efter andra bilar man kört

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 oktober 2008
nosushi skrev:
det finns inte
ingen kommer vilja se en 25 år gammal BNW me oragange blinkys och guldiga ringar i 3.5 liters motorn. den är utan kåper den dr motorn . gammal dax med några svängdörr modell 6st rör som böjjer sig konstigt

lägg ner
kanske 2x turbo iden som alpina hade? så man får lite drag .svampar redan på 3an
efterblivna motorer som BMW gjort framtill 1999 DOM hade nån konstig jävel där som valde motoriken
utan vanos eller turbos är BMW luft sugeri på lågnivå i högvarv sad hatar dessa efter andra bilar man kört

varför skriva meningslösa inlägg ?

och tror inte på att du kört BMW om du säger att dom är så slöa
säkert sitter du är och kör din gamle 240/740 och är ball som fan

Avstängd
171 Inlägg
9 oktober 2008
Team-Adolfsson skrev:
nosushi skrev:
det finns inte

lägg ner

varför skriva meningslösa inlägg ?

och tror inte på att du kört BMW om du säger att dom är så slöa
säkert sitter du är och kör din gamle 240/740 och är ball som fan

LÄGG AV

haft 635 och äkta M6 / SAMMA SPIS SOM E34 M5 före 92

SEDAN DESS
20 tal moderna Alpina och M bilar
Senast redigerat av nosushi (9 oktober 2008)

Sök