3229
Sök

k-kam

15 Inlägg
21 februari 2006
Trådstartare
#1
har funderat på att operera in en k-kam i min gamle 240-88 med en b230f spis,, nu till frågan! är det bara att hänga dit den eller ska man byta "plattorna" på ventil kopparna??

15 Inlägg
21 februari 2006
Trådstartare
#2
ingen som har en aning??

Jajjemen!
1 512 Inlägg
21 februari 2006
#3
Det är justerbrickor för att få rätt ventilspel, dom finns i olika tjocklekar.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Senator
323 Inlägg
21 februari 2006
#4
precis som manne sa!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

10 287 Inlägg
21 februari 2006
#5
Man brukar aldrig behöva byta dom. Toleranserna på bascirkeln på orginal Volvokammar är jäkligt bra.
Kontrollmät med bladmått bara.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Avstängd
138 Inlägg
21 februari 2006
#6
Stämmer.... bara kolla så spelet e 040mm = plus/ minus 010 fungerar.......

608 Inlägg
21 februari 2006
#7
jo int brukar man behöv byt justerbrickorna när man byter från en volvokam till en annan volvokam.Men som de som skrev före mej sa så kontrollera ventilspelet med bladmått när du satt dit den.men int borde de va någo problem me de.Bytte sj från A-kam till K-kam i min 240.

old volkswagens never die,they just get lower:D

86 Inlägg
22 februari 2006
#8
Eftersom justerbrickorna eller shimmsen har den yta som kammen trycker mot när ventilen öppnas slits dessa in med kammen. Slitage finns där även om den inte känns med fingret. Visst, det är inta absolut nödvändigt att använda nya, men för maximal hållbarhet på kammen bör du byta brickorna.

15 Inlägg
22 februari 2006
Trådstartare
#9
ok, tror jag har fått kläm på det nu! tackar för alla snabba och bra svar!


Sök