3241
Sök

Värsta basen!

32 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Vilken är den värsta basen till bil som gjorts?

5 089 Inlägg
10 oktober 2008
defeniera värsta?
Senast redigerat av FLindgren (10 oktober 2008)

\Lindgren

793 Inlägg
10 oktober 2008
Men herregud vilken fråga...
Finns många basar, några mer eller mindre kända.
Men mest känd är väl MTX Audio JackHammer T9922

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 oktober 2008
Sune 10år skulle säga MTX Jackhammer ROOOAR!!! tongue

Mvh MArkus

Edit: Jag skulle säga (tycker) att JL Audio W7   (13,5'')
Senast redigerat av -Mackan- (10 oktober 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

735 Inlägg
10 oktober 2008
orion hcca, kicker solo, dd95, Ground Zero GZPW SPL, är ju några värstingar, men!?

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Fotograf
1 319 Inlägg
10 oktober 2008
vad e du ute efter sånna fall?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

793 Inlägg
10 oktober 2008
-Mackan- skrev:

Mvh MArkus

Man kan ju inte på långa vägar jämföra W7 med en jackhammer, även om W7'an e grym.
Men ska man överdriva så är http://www.thetechzone.com/photo/data//515/195160Inches.jpg?1022 värst av alla.
Citat:"This 60" subwoofer is the most powerful ever built. Can handle 1 million watts of power and produce 3 tons of linear force! Creators claim it can hit 188 dB! Hello! Can you still hear me?"

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Fire And Silk
2 254 Inlägg
10 oktober 2008
Goli skrev:
-Mackan- skrev:

Mvh MArkus

Man kan ju inte på långa vägar jämföra W7 med en jackhammer, även om W7'an e grym.
Men ska man överdriva så är http://www.thetechzone.com/photo/data// … s.jpg?1022 värst av alla.
Citat:"This 60" subwoofer is the most powerful ever built. Can handle 1 million watts of power and produce 3 tons of linear force! Creators claim it can hit 188 dB! Hello! Can you still hear me?"

Vad jag hört så ljud kvallen hos Jackhammer'n skit rent ut sakt, och på så vis måste en W7 spela bättre, eller hur big_smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 oktober 2008
-Mackan- skrev:
Vad jag hört så ljud kvallen hos Jackhammer'n skit rent ut sakt, och på så vis måste en W7 spela bättre, eller hur big_smile
Mvh Markus

Kan du ge dig på. W7an e en bra bas.

Som en anekdot var jag först i Europa att se den smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

497 Inlägg
11 oktober 2008
jag skulle säga ddz18 e nog den värsta basen som finns just nu.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
11 oktober 2008
jonash skrev:
-Mackan- skrev:
Mvh Markus

Kan du ge dig på. W7an e en bra bas.

Som en anekdot var jag först i Europa att se den smile

mvh Jonas

Grymt, sj har jag aldrig sett den i verkligheten, men kan tänka mig att de kommer användas flitigt i framtida ljud byggen, för det är grymt roligt bilstereo!

Mvh Markus

956 Inlägg
11 oktober 2008
Goli skrev:
Men herregud vilken fråga...
Finns många basar, några mer eller mindre kända.
Men mest känd är väl MTX Audio JackHammer T9922

Är den ens gjord för att sitta i en bil från början?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Avstängd
13 Inlägg
11 oktober 2008
Digital Designs är märket man ska ha i skuffen om man är besatt av sjuk bas
Absolut värst av alla på marknaden är utan tvekan DD Z18
DD Z-series Z18 - Red Kevlar.
Very Limited and Special Production Subwoofer.
The ENZO FERRARI ™ of all Speakers som jag brukar säga
181db har spelats med en sådan bas

pris ca 35.000kr styck

MR
295 Inlägg
11 oktober 2008
Varför ha värsta basen ?? bygger man inte för o spela för sj längre utan för att alla andra ska kunna inspektera den o se vad "fin" den är...  eller spela för alla UTANFÖR bilen...

16 197 Inlägg
11 oktober 2008
henkz skrev:
Varför ha värsta basen ?? bygger man inte för o spela för sj längre utan för att alla andra ska kunna inspektera den o se vad "fin" den är...  eller spela för alla UTANFÖR bilen...

folk har väl fått för sig att bara för en bas e dyr å ser "grym" ut så spelar den som fan..

folk verkar inte fatta att man måste VETA hur man ska bygga för att de ska bli ett bra resultat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 oktober 2008
evilaudio skrev:
henkz skrev:

folk har väl fått för sig att bara för en bas e dyr å ser "grym" ut så spelar den som fan..

folk verkar inte fatta att man måste VETA hur man ska bygga för att de ska bli ett bra resultat.

Sant.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Avstängd
68 Inlägg
11 oktober 2008
evilaudio skrev:
henkz skrev:

all ära åt ett rätt kopplat och byggt system , med rätta materialen , kablar , ,tätning ,isolering ,lådor , allt anpassat för bilen och basen ,placering , det finns så mkt att trolla här ja
MEN
man kommer inte så långt med EN bas av dålig kvalite om man har behov av grymt drag men har plats för en bas bara , tex om man vill ha alla sittplatser kvar så spelar det självklart in mkt då oxå vad man har för element samt kringutrustning

personligen gillar jag ha en bas bara
mina prylar består därför av

BASAR:
1st Orion Hcca 15"
1st JL 13W7 13.5"
1st DD Z18 18"

STEG:
Orion Hcca D5000 :
DD Z21LV : 8976w (uppmätt)
Soundstream XxX 6500

FRAMSYSTEM:
Kicker SS 6.5 kit
Focal 165 K3P kit

Diverse olika bilar framkit steg samt basar finnes oxå , bilar totalt (4st)

har spelat och hört det mesta på marknaden
kan med garanti säga att dessa 3 tillhör toppen med lite olika krav och musik stilar är JL13W7 en mkt god alround bas som lämnar dom flesta konkurenter att bli förnedrade
medans orion är en mustig bas , DD Z18 behöver ingen kommentar alls wink

1st Orion Hcca 15"
1st JL 13W7 13.5"
1st DD Z18 18"

n¨ått av dessa basar rekommenderar jag varmt
det är dock inga basar för rena nybörjare
Senast redigerat av bassjunkie (11 oktober 2008)

168db!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 oktober 2008
bassjunkie skrev:
evilaudio skrev:
henkz skrev:

all ära åt ett rätt kopplat och byggt system , med rätta materialen , kablar , ,tätning ,isolering ,lådor , allt anpassat för bilen och basen ,placering , det finns så mkt att trolla här ja
MEN
man kommer inte så långt med EN bas av dålig kvalite om man har behov av grymt drag men har plats för en bas bara , tex om man vill ha alla sittplatser kvar så spelar det självklart in mkt då oxå vad man har för element samt kringutrustning

Dock komme rman längre med en dålig bas RÄTT monterat än en bra bas DÅLIGT monterat.....
Detta har man sett många exempel på wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Avstängd
68 Inlägg
11 oktober 2008
Lonefox skrev:
bassjunkie skrev:
evilaudio skrev:

MEN

Dock komme rman längre med en dålig bas RÄTT monterat än en bra bas DÅLIGT monterat.....

ja men det fattar alla normala liksom!  men ska man nå riktigt tryck med en enda bas så gäller att man har rediga prylar i alla fall !!

edit: i denna tråd pratas värsting basar , andra som vill prata lågpris och skit basar får nog ta det i andra trådar eller skapa en ny , och hur man bygger rätt i ytterligare andra trådar eller skapa en ny
Senast redigerat av bassjunkie (11 oktober 2008)

168db!!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 oktober 2008
bassjunkie skrev:
Lonefox skrev:
bassjunkie skrev:

MEN

ja men det fattar alla normala liksom!  men ska man nå riktigt tryck med en enda bas så gäller att man har rediga prylar i alla fall !!

edit: i denna tråd pratas värsting basar , andra som vill prata lågpris och skit basar får nog ta det i andra trådar eller skapa en ny , och hur man bygger rätt i ytterligare andra trådar eller skapa en ny

Sant......men jag ville bara nämna det i förbifarten.
Att komponenterna utgöt kanske runt 20-30% av helveten. Resten är kunskap att få till det rätt...

Men nog med off-topic nu smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök