11 oktober 2008
Trådstartare
Hej
Jag och en polare "försökte" sänka och fräscha upp min 9000 Aero med nya fräscha dämpare och fjädrar, vi lyckades ganska bra fram men fan vad bultjävlarna sitter fast som håller fast fjäderbenen!!!!!!!! troligtvis pga allt förbannat smuts och skit som lägger sig där nere..
Alltså fram gick det lossa de 2 skruvarna med mutter med hjälp av muttermaskin och helvetes mycket Wd-40 (smörolja/rostlösare) sedan en polare som tryckte på andra sidan för att skruven skulle börja tugga sig utåt..
Men hur fan får man bort bulten som håller fast stötdämparen bak? alltså den nedersta som sitter vid bromsoket där nere.. Det går inte snurra på skruvjäveln med tryckluftsdriven muttermaskin!! vi får ju bort själva muttern men skruven sitter ju kvar genomgående och går inte dra ut, sitter som fan i helvete, hur gjorde ni för att få bort den?? antar att jag inte är/va ensam om detta helvete.. Och det går ju inte komma åt och slå på skruven med slägga eftersom hela jäkla "skivhuset" och oket och hela gröten är där nere ivägen..
Behöver tips!!
Senast redigerat av Joo (11 oktober 2008)