Så detta är projekttråden om Puman som står i Realcars garage Frågade Jocke vad det var för något, fick inget bra svar så det var roligt att hitta tråden om den. Fränt bygge! Jobbar du på Realcar?
Kul att ni gillar den! Synd bara att bakstöten var fel, men det går ju att fixa... Skönt om sådana saker passar bara, finns ju så mycket annat så måste byggas från början, vore fint om sådana enkla saker funkade direkt. Men men.
Stämmer att detta är Puman som står i Realcar-verkstaden. Och jag jobbar där.
Angående sjuan så ligger den ute på Blocket för strax över 200 000 kronor.
Har plockat bort lite grejer till tankpåfyllning nu i alla fall. Redo att kapa bort andra bakskärmen nu, men åker ju "tyvärr" till fjällen och kommer inte hem först än slutet av nästa vecka.
Jag diggar verkligen ditt projekt. Grym idé att göra banracer av en puma. Jag hoppas verkligen att du inte stöter på en massa problem och lycka till med byggandet
Jag kapade bort andra sidan och grejade lite igår. Hängde även på alla delar och justerade fronten lite mot skärmarna. Slänger upp lite bilder:
Andra sidan borta
Första provmonteringen av förarsidan
Började montera sprintarna till bakluckan eftersom jag inte har något lås kvar. Blir så jobbigt att tejpa igen den när man ska justera skärmarna...
Ett litet hål räcker inte...
Efter att ha kapat ett rejält hål i undersidan gick sprinten igenom. Blev riktigt bra! Dock ska den eloxeras i annan färg, förmodligen guld som jag tänkt ha som lite "tema".
Hände på allting så att det får "dra sig lite". Fortsätter mer någon annan dag, kanske ikväll...
Väldigt synd att man fått fel bakdel, passar inte alls... Får se om man beställer en S1600 med lägre vikt eller om man börjar kapa sönder denna och fixar...