3468
Sök

Ford Puma - Time Attack

mickenyman.se
687 Inlägg
Före detta Uno Raggare
312 Inlägg
9 februari 2009
#462
Kommer bli stentuff denna. cool
Lycka till

~~-----@ Timmy @-----~~

798 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#463
Fallan skrev:
Jag tog mig friheten att slänga ihop en ide jag fick när jag såg huven.. Hoppas det är lugnt, ananrs ryker den fortare än kvickt. smile
Var nu inte för kritisk för jag gjorde den me touchpaden men ni fattar principen iaf.. Gälarna är inte symetriska men grejade till dom bara för att dom satt så snett.. Tycker dom ska vara bredare upptill än nertill om ni ska köra me gälar.. Sedan ser jag hellre att de kapas ur huven ist för att köra med lösa delar.. Min åsikt. smile
http://img5.imageshack.us/img5/2123/huv … lartc5.jpg

Annars ser allt helt kalas ut!
Kör hårt säger ja bara. wink

Mvh

Kul att du kommer med förslag, men det där är varken racing eller "min grej". smile

Gällarna är Cosworth och de är gjorda för att se ut precis som på bilden, de ska alltså vara "snea" och skulle jag vända på dem skulle alla funktion försvinna. Hårddraget skulle det motverka både kylning och aerodynamik. Jag ska rita ett förslag ikväll för att visa hur jag tänkt mig...


Illustratör
826 Inlägg
9 februari 2009
#464
timnordlof skrev:
Fallan skrev:
Jag tog mig friheten att slänga ihop en ide jag fick när jag såg huven.. Hoppas det är lugnt, ananrs ryker den fortare än kvickt. smile
Var nu inte för kritisk för jag gjorde den me touchpaden men ni fattar principen iaf.. Gälarna är inte symetriska men grejade till dom bara för att dom satt så snett.. Tycker dom ska vara bredare upptill än nertill om ni ska köra me gälar.. Sedan ser jag hellre att de kapas ur huven ist för att köra med lösa delar.. Min åsikt. smile
http://img5.imageshack.us/img5/2123/huv … lartc5.jpg

Annars ser allt helt kalas ut!
Kör hårt säger ja bara. wink

Mvh

Kul att du kommer med förslag, men det där är varken racing eller "min grej". smile

Gällarna är Cosworth och de är gjorda för att se ut precis som på bilden, de ska alltså vara "snea" och skulle jag vända på dem skulle alla funktion försvinna. Hårddraget skulle det motverka både kylning och aerodynamik. Jag ska rita ett förslag ikväll för att visa hur jag tänkt mig...

Hehe, jo det vet jag.. wink Tänkte närmast på ett par andra gälar i det fallet då cossiehuven är större och fyrkantigare så gälarna passar bättre på den.. smile Men d var som sagt vad jag tyckte..

Sen är jag beredd att hålla med om formen.. Dels så var det inte tänkt att den skulle se så hög ut men det var som sagt ett hastverk endast för att visa principen.. Men medger att jag förmodligen yrat i nattmössan då jag inte heller gillar iden längre..Kalla det brainstorming.. tongue Men ja e int bitter för d.. ^^

Lycka till som sagt!
Mvh

Tänker...

1 291 Inlägg
9 februari 2009
#465
varför inte ett utsläpp som på typ ferrari f50?
kanske inte just den designen faller dig i smaken men ett stort som går neråt i huven istället för ett uppe på. dessutom extremt funktionellt
http://www.allsportauto.com/photoautre2/ferrari/f50/2000_ferrari_f50_03_sb.jpg


1 827 Inlägg
9 februari 2009
#467
Aerodynamik skrev:
Vill inte klanka ner på något sätt, men varför skaffar du fälg-kopior när det ska bli en riktig ban-bil? Vore det inte bättre att köpa några riktiga lättviktsfälgar och hålla nere den ofjädrade vikten så mycket som möjligt?

Bara en tanke, allt annat ser grymt bra ut! smile

Rota funkar helt Ok till banåka. Dom är både bättre och lättare än mycket annat piss som många (bla jag) har sina R-däck på.

Vissa rota är faktiskt väldigt lätta om man jämför med "vanliga" fälgar, men visst, dom kommer inte ner i orginalets vikter.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Administratör
11 960 Inlägg
9 februari 2009
#468
timnordlof skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/559758_5hd367.jpg
Nya ROTA-fälgar. Ganska lätta och fina faktiskt, hoppas det blir bra... 17x8".

Kom hem idag!

Du kunde inte ha valt snyggare fälgar tycker jag! Jag var inne på något liknande jag också till min Audi, men hittade inget vettigt och gav upp till slut. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 februari 2009
#469
Tänk att jag missat detta bygge!!! Hur grymt som helst... smile


Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 februari 2009
#470
Fallan: grym blå motor huv man ser , snyggt

Nissan Silvia

798 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#471
Oj, mycket svar! Kul! smile

Fallan: Kul med förslag! Absolut, men jag har redan tänkt ut precis hur det ska ser ut och jag är envis. smile Slänger upp en PhotoShop sen så får ni se hur jag menar...

Corsa_m: Jupp, något i den stilen. Eller snarare med den funktionen och annan design. Brutala bilar det där...

sik: Du kunde inte ha mer rätt, precis så tänkte jag mig! Och då även ett lite mer "kantigt" luftutsläpp för att passa ihop.

Eisenhult: Rota är ofattbart bra och snygga i förhållande till priset. Som du säger finns det dock en anledning till att originalen kostar det tredubbla. Men faktum är att Rotas allra lättaste fälgar konkurrerar med vikten med värstingarna. Sub-zero och min SVN ska vara bland de lättaste 17" de har. Dock gäller detta aluminiumfälgarna, Advans magnesiumfälgar exempelvis är sjuuuuka! Pappa hade sånna på din Evo. Eller ja, de ligger fortfarande kvar i verkstaden... Hmm, de kommer ju att passa Puman kom jag på... big_smile

chrizz: Nu känns det bättre! smile Jag lät fälgen ligga framme när jag mekade igår, när man såg den var femte minut började man sakta förlika sig med tanken på dessa fälgar inklämda under pluttbilen.

Jill: Kul att du hittat hit då! wink
Senast redigerat av timnordlof (9 februari 2009)


798 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
#472
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/566255_d3z4u3.jpg
Inte helt rätt proportioner och vinklar, men det är något i denna stilen jag tänkt mig huven! smile Ska vara vit (som resten av bilen) med mattsvarta gälar. Skippar den första idén med kolfiberhuv, tror inte det blir så snyggt...


1 827 Inlägg
9 februari 2009
#473
Mmm... Som ett bra exempel så är tex Dresmonds Regamaster EVO en av världens lättaste 15"fälgar dvs 15*7 väger in på 3,8kg styck. Rotas kopior Slipstream väger endast 4,1 så visst är det nära rent viktmässigt, men på rota så får man räkna med att så lätta fälgar kan gå sönder, så enkelt är det.

Ja just det, hade Advans magnesiumfälgar på skylinen också... Dom vägde inte mycket.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Illustratör
826 Inlägg
9 februari 2009
#474
timnordlof skrev:
Inte helt rätt proportioner och vinklar, men det är något i denna stilen jag tänkt mig huven! smile Ska vara vit (som resten av bilen) med mattsvarta gälar. Skippar den första idén med kolfiberhuv, tror inte det blir så snyggt...

Ja men det där vart ju kanon. wink Nu gör sig gälarna mkt bättre åsså tycker jag iom snedkanten på mittenintaget.. 100% smile

Tänker...

JDM
593 Inlägg
9 februari 2009
#475
Hmm jag tycker din photoshopidé såg riktigt bra ut Tim, antagligen mest funktionell också?

Men appropå fälgar är Rota riktigt bra grejer, men här "testar jag" några RIKTIGT lätta fälgar på min gamla civic. Vad sägs om sånna då? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43921/large/195092_m0unmm.jpg
(Jag lutar inte fälgen mot någonting, håller den i luften.)
Senast redigerat av Haxxel (9 februari 2009)

Det ska vara JDM och bana!

1 291 Inlägg
9 februari 2009
#476
timnordlof skrev:
Inte helt rätt proportioner och vinklar, men det är något i denna stilen jag tänkt mig huven! smile Ska vara vit (som resten av bilen) med mattsvarta gälar. Skippar den första idén med kolfiberhuv, tror inte det blir så snyggt...

Precis så jag tänkte, tror inte det skulle passa så bra med en F50 kopia utan ville mer få fram budskapet med att bygga scoopet ner i huven istället. kolfiberhuv är ju såå mycket 2007 lol
kitcar-kit är i 99 fall av 100 den snyggaste breddning som finns och detta är inget undantag, men nu är jag sugen på se framsteg med buren wink


Hamster
817 Inlägg
10 februari 2009
#477
timnordlof skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/26448/566255_d3z4u3.jpg
Inte helt rätt proportioner och vinklar, men det är något i denna stilen jag tänkt mig huven! smile Ska vara vit (som resten av bilen) med mattsvarta gälar. Skippar den första idén med kolfiberhuv, tror inte det blir så snyggt...

Ser mycket bra ut!


798 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#478
http://www.cotcomp.com/francois%20duval%20puma.jpg

Igår beställde jag ett sånt litet takscoop i kolfiber (även insida med ventiler och allt). S1600-specifikation, ganska litet men troligvis mest funktionsdugligt...
Senast redigerat av timnordlof (10 februari 2009)


76 Inlägg
10 februari 2009
#479
Ser skumt ut utan kjolar på den bilen :S

86 Inlägg
10 februari 2009
#480
Tur att det var litet, finns inget fulare än ett stort jävla takscoop, jo två stora takscoop (och ögonlock till framljusen så klart)


Sök