3226
Sök

Dags för uppkörning

22 Inlägg
20 oktober 2008
har också hört att dom kanske ska höjja prövotiden till 5år sen har jag inte hört nå mer.

730 Inlägg
20 oktober 2008
hin_ken skrev:
har också hört att dom kanske ska höjja prövotiden till 5år sen har jag inte hört nå mer.

Hade vart kul o veta... Men för dem som redan tagit körkortet höjs det ju inte... men surt för en annan som kommer få "tänka" sig för i 5 år .. :S shit

Fölkesberg Racing =)

Rakapparat
301 Inlägg
20 oktober 2008
Shallie skrev:
Jävligt surt... men min lärare berättade att de skulle höja prövotiden från 2 år till 5 år nu.. någon som har hört något om detta ?

det här är nånting dom har pratat om iaf dom senaste 10 åren skulle jag tro. det va iaf på tapeten när jag tog körkort. sen efter mej när polarna tog körkort samma sak, och nu tjejen som tog i början av året va samma sak. så det har hållt på ett par år utan att något händer så skulle inte lägga för stor tyngd i det

313 Inlägg
20 oktober 2008
snackade med min körlärare om att prövotiden skulle höjas...han sa att dom har typ disskuterat det i några år men sen händer de inte mer....kommer väll höjas när som helt om fler blir av med körkortet som har kvar sin prövotid.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Herr
285 Inlägg
20 oktober 2008
Shallie skrev:
hin_ken skrev:

Hade vart kul o veta... Men för dem som redan tagit körkortet höjs det ju inte... men surt för en annan som kommer få "tänka" sig för i 5 år .. :S shit

Inte menat emot dig, men en del behöver verkligen lång prövotid innan de blir av med leksugen som orsakar så många onödiga olyckor.

Om ändå en del tänkte till en gång extra så slapp vi kanske några dödsoffer varje år.
Oftast är de ju inte de själva som "leker" på vägen som råkar illa ut, utan en oskyldig som råkar korsa dennes väg.

730 Inlägg
20 oktober 2008
Larzan skrev:
Shallie skrev:
hin_ken skrev:

Inte menat emot dig, men en del behöver verkligen lång prövotid innan de blir av med leksugen som orsakar så många onödiga olyckor.

Om ändå en del tänkte till en gång extra så slapp vi kanske några dödsoffer varje år.
Oftast är de ju inte de själva som "leker" på vägen som råkar illa ut, utan en oskyldig som råkar korsa dennes väg.

Det e så skrämmande sant .. just nu i skrivande stund tänker jag "ah assa om ja nu skall leka så lär ja ju göra det på någon avlägsen parkering" men tror inte det är så lätt när man sitter med lite kompisar i bilen som tjatar på en att man ska leka lite utanför skolan... Då gäller det att det är stake i en och vågar säga ifrån, de lär ju inte direkt sluta vara ens polare...
men visst som du säger om några mer hade tagi de lugnt så.. hade fortfarande ett par barn kommit hem från utflykten...

Fölkesberg Racing =)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
20 oktober 2008
Shallie skrev:
men surt för en annan som kommer få "tänka" sig för i 5 år .. :S shit

Jo, att behöva "tänka" i trafiken i fem år suger ju. roll

Vore inte 50års prövotid bra då må hända? tongue wink

Surt som fan att vara av med lappen i vart fall, var det själv i tre månader. (länge sedan)
Senast redigerat av MrTurbo (20 oktober 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

DFFL
9 020 Inlägg
20 oktober 2008
Shallie skrev:
Jävligt surt... men min lärare berättade att de skulle höja prövotiden från 2 år till 5 år nu.. någon som har hört något om detta ?

saterboden skrev:
Jag har också hör en massa prat om det, när jag tog det (i våras) så var det bara 2 år nu vet jag inte men skulle va kul å veta.

hin_ken skrev:

Shallie skrev:

För helvete, varför ljuger folk sig blåa?
Läs tråden jag länkar till och berätta sanningen för den som ljugit för er.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=102436

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fattig student
1 282 Inlägg
20 oktober 2008
Gnälliga snutar om man skiter i stopp? Tro mig det är inte så kul att få en annan bil i 100 knyck i sidan.. Finns en anledning till att dom är hårda vid såna tillfällen... (Nä är ingen moraltant, Har tappat lappen själv)
Man får skylla sig själv.. Trist att vara av med det dock..
Trådskaparen har ju dock tur med spärrtiden om det var andra gången..
Alltid trist att behöva göra om en sån sak som ett körkort för det blir ju dyrt i långa loppet..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

261 Inlägg
20 oktober 2008
ThSinner_ skrev:
Idag fick jag domen.
Det blir indraget körkort + spärrtid i 2 mån+att jag får göra om allt dvs teori+uppkörning

taskit...samma hände mej pga bogsering körde76kmh ock hade prövo tid ...ta d coolt bara wink)

Me-BboyLuna

730 Inlägg
20 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Shallie skrev:

saterboden skrev:
Jag har också hör en massa prat om det, när jag tog det (i våras) så var det bara 2 år nu vet jag inte men skulle va kul å veta.

hin_ken skrev:

Shallie skrev:

Vadå ljuger sig blåa ? Har någon här påstått att vi vet något ? antagligen är detta ett rykte som gått runt och om det är sanning eller ej vet vi ju inte.. eller ah jo nu vet vi ju men tack för upplysningen...

Fölkesberg Racing =)

261 Inlägg
20 oktober 2008
ezz4 skrev:
snackade med min körlärare om att prövotiden skulle höjas...han sa att dom har typ disskuterat det i några år men sen händer de inte mer....kommer väll höjas när som helt om fler blir av med körkortet som har kvar sin prövotid.

tycker dom ska sänka den som dom har gjort med hastigeheten!"

Me-BboyLuna

Better than God \o/
1 883 Inlägg
20 oktober 2008
BboyLuna skrev:
ezz4 skrev:

tycker dom ska sänka den som dom har gjort med hastigeheten!"

...och bensinpriset...  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

DFFL
9 020 Inlägg
21 oktober 2008
Shallie skrev:
FireTraXX skrev:
Shallie skrev:

saterboden skrev:

hin_ken skrev:

Shallie skrev:

Vadå ljuger sig blåa ? Har någon här påstått att vi vet något ? antagligen är detta ett rykte som gått runt och om det är sanning eller ej vet vi ju inte.. eller ah jo nu vet vi ju men tack för upplysningen...

"Min lärare berättade..."
"Jag har också hört..."
"Har också hört..."
"kommer få "tänka" sig för i 6 år..."

Det är alla historier från sin farbrors bästa kompis brorsas sysslings granne som gör att sån här skit överlever.
Håll käft och ta reda på fakta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
21 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Shallie skrev:
FireTraXX skrev:
Shallie skrev:

saterboden skrev:

hin_ken skrev:

"Min lärare berättade..."
"Jag har också hört..."
"Har också hört..."
"kommer få "tänka" sig för i 6 år..."

Det är alla historier från sin farbrors bästa kompis brorsas sysslings granne som gör att sån här skit överlever.
Håll käft och ta reda på fakta.

O hör sen! lol

4 Inlägg
21 oktober 2008
lelleal skrev:
ja körde 83 på 50 väg och fick behålla kortet :)har prövotid

Hmmm..Bötfälld för 83Km/h på 50km/h väg eller??
Låter ju för bra för att va sant annars! !
/R

4 586 Inlägg
21 oktober 2008
körde förbi en stoppskylt när jag körde upp. men lärde mig mycket av det har inte gjort det sen dess. Men allt kan hända när nerverna är på helspänn

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 oktober 2008
Ja, det var ju surt. sad
Segt att börja om på ruta ett igen, det är ju inte direkt gratis med körkort nu heller.

Men jag måste säga, vad MÅNGA som har blivit av med körkortet!! Blir ju chockad.. yikes
Visst, det finns rätt många häromkring som har mist det, men många av dom var rattfylla eller fortkörning.
Jag har varit nära EN gång, men det är räknat på de dryga 15 år jag har haft körkortet. Prick 120 på 90, innan dom höjde böterna. Men det sög bara det. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 587 Inlägg
30 april 2009
lelleal skrev:
ja körde 83 på 50 väg och fick behålla kortet :)har prövotid

Jag körde 81 på 50 väg o fick det återkallat direkt och böter på 4000kr.. Spärrtid 2 månader dessutom och får ta om allt ... Hade prövotid, 5 månader kvar sad

Sök