3474
Sök

Dags för första bilen då

1 062 Inlägg
15 oktober 2008
#41
Rille0 skrev:
Syst3m skrev:
discokapten skrev:
Säger också saab, iakta dock att jag inte är märkesfanatiker. Försök leta reda på en hyffsat fin för 15-20k, steg 3 och du sitter med något som piskar dom flesta vid rödljusen.

Tills vxl-lådan rasar. roll

vilket i de flesta fall e rent bullshit, volvos lådor håller inte för nå monster effekt heller.
Köp en 9000 2.3t, får nog ingen mer prisvärd turbobil för de pengarna.

volvos m90 håller väl nästan för dubbelt så mkt effekt än dem saab lådorna med samma ålder

Team Björkeryd

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 oktober 2008
#42
doch skrev:
Dunlopzu skrev:
Hejsan !

Japp nu är de dags att skaffa sig en bil, och ja har kollat runt lite då jag vill blanda motorstark/utseende. Antar att de finns 100 sådana här trådar men jag skulle uppskatta hjälp smile

Skulle vilja ha 200 hk + och hellre turbo än 6a. En pålitlig bil som inte tappar delar hur som helst!

Finns väll inga som passar bättre att hjälpa mig än er. smile

Mvh

Vill inte lägga ut mer än 25-30 tusen smile

Du kan få en billig M3 för dom pengarna.. Kolla blocket

ja du får en M3 motor men du får inget mer heller


RMR-Crew
478 Inlägg
16 oktober 2008
#43
Elda skrev:
wildboy_87_ skrev:
Rille0 skrev:
vilket i de flesta fall e rent bullshit, volvos lådor håller inte för nå monster effekt heller.
Köp en 9000 2.3t, får nog ingen mer prisvärd turbobil för de pengarna.

volvos m90 håller väl nästan för dubbelt så mkt effekt än dem saab lådorna med samma ålder

lådorna är ju volvos starka punkt.. Men tryckplatta och svänghjul är klenare än saabs.

Hursomhelst så kostar det mindre att skrämma upp en 9000 och byta till starkare låda än det kostar att plåga upp en 940 till samma hästar. Dessutom får du bättre respons smile

Här grabbar har vi ett riktigt kötthuvud.

Vad för låda tänker du på då, och vad är priset på den?

Vad är det som är så mkt billigare på saaben?

turbo/grenrör/spridare/ship osv är väl nästan alltid samma pris på. + att du ska ha en låda till saaben som är starkare än den som sitter i saab 9000 turbo.

Lycka till.


edit ; och tala om för mig hur du gör för att få så mkt bättre respons i en saab motor än en volvo.
Senast redigerat av kawiZz (16 oktober 2008)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 oktober 2008
#44
Saablådor håller bra om man kan köra bil, dom håller dåligt om man inte kan köra bil, fast det gör väl dom flesta lådor också.

OG900´s femväxlade lådor håller inte måttet om du börjar trimma, dock vet jag om folk som har plockat 300+ hästar och kört stripp med orginallåda i flera år utan ras.

9000 och NG900´s lådor håller, för mycket effekt, gäller att tänka sig lite för innan man drar i handbromsen och dumpar kopplingen bara.

Det är sjukt lätt plocka stora effektsiffror ur saab med en liten budget och lite arbete, därför väljer många unga killar att köra just saab, sen är det kanske så att dom inte tänker igenom sin körstil riktigt heller och därför rasar lådor. Om man kollar på blocket finns det bilar ifrån alla märken som säljs med rasad låda.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

RMR-Crew
478 Inlägg
16 oktober 2008
#45
discokapten skrev:
Saablådor håller bra om man kan köra bil, dom håller dåligt om man inte kan köra bil, fast det gör väl dom flesta lådor också.

OG900´s femväxlade lådor håller inte måttet om du börjar trimma, dock vet jag om folk som har plockat 300+ hästar och kört stripp med orginallåda i flera år utan ras.

9000 och NG900´s lådor håller, för mycket effekt, gäller att tänka sig lite för innan man drar i handbromsen och dumpar kopplingen bara.

Det är sjukt lätt plocka stora effektsiffror ur saab med en liten budget och lite arbete, därför väljer många unga killar att köra just saab, sen är det kanske så att dom inte tänker igenom sin körstil riktigt heller och därför rasar lådor. Om man kollar på blocket finns det bilar ifrån alla märken som säljs med rasad låda.

Nån som verkar ha lite vett iaf.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 oktober 2008
#46
har inte läst helq tråden, men audi v8 med 4,2 liters motorn ligger väll på ca 280hk om jag inte minns fel (?) och en sån får du ju för dom pengarna

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 570 Inlägg
16 oktober 2008
#47
Saab eller Volvo turbo + chip. Köpa en gammal lyxbil typ MB, BMW eller Audi är ju roligt så länge de fungerar sen får du betala mer än bilens inköpsvärde i reparationer. Det är därför de är billiga.

202 Inlägg
16 oktober 2008
#48
_Glenne_ skrev:
har inte läst helq tråden, men audi v8 med 4,2 liters motorn ligger väll på ca 280hk om jag inte minns fel (?) och en sån får du ju för dom pengarna

Ja ok! Och när bilen börjar krångla då? Inte direkt gratis...

Mercedes C 350 AMG

1 079 Inlägg
16 oktober 2008
#49
discokapten skrev:
Saablådor håller bra om man kan köra bil, dom håller dåligt om man inte kan köra bil, fast det gör väl dom flesta lådor också.

OG900´s femväxlade lådor håller inte måttet om du börjar trimma, dock vet jag om folk som har plockat 300+ hästar och kört stripp med orginallåda i flera år utan ras.

9000 och NG900´s lådor håller, för mycket effekt, gäller att tänka sig lite för innan man drar i handbromsen och dumpar kopplingen bara.

Det är sjukt lätt plocka stora effektsiffror ur saab med en liten budget och lite arbete, därför väljer många unga killar att köra just saab, sen är det kanske så att dom inte tänker igenom sin körstil riktigt heller och därför rasar lådor. Om man kollar på blocket finns det bilar ifrån alla märken som säljs med rasad låda.

Haha BULLSHIEET!

Du tror inte att det är fler som kör trimmad Volvo än trimmad Saab?

Alltså, antingen kör Volvoägare bättre eller så är Volvos växellådor bättre.

Meister
6 763 Inlägg
16 oktober 2008
#50
Syst3m skrev:
discokapten skrev:
Saablådor håller bra om man kan köra bil, dom håller dåligt om man inte kan köra bil, fast det gör väl dom flesta lådor också.

OG900´s femväxlade lådor håller inte måttet om du börjar trimma, dock vet jag om folk som har plockat 300+ hästar och kört stripp med orginallåda i flera år utan ras.

9000 och NG900´s lådor håller, för mycket effekt, gäller att tänka sig lite för innan man drar i handbromsen och dumpar kopplingen bara.

Det är sjukt lätt plocka stora effektsiffror ur saab med en liten budget och lite arbete, därför väljer många unga killar att köra just saab, sen är det kanske så att dom inte tänker igenom sin körstil riktigt heller och därför rasar lådor. Om man kollar på blocket finns det bilar ifrån alla märken som säljs med rasad låda.

Haha BULLSHIEET!

Du tror inte att det är fler som kör trimmad Volvo än trimmad Saab?

Alltså, antingen kör Volvoägare bättre eller så är Volvos växellådor bättre.

Volvo har väll erkänt bättre lådor än saab. Som jag har förstått de så är det diffen som expolderar i saablådorna när det spinner. Men Volvoslådor är väll inte så värst dom heller. Tror inte att m90in håller så värst över 300hk och ska man prata om m46orna så är väll dom skräp dom med..


1 079 Inlägg
16 oktober 2008
#51
camaro67 skrev:
Syst3m skrev:
discokapten skrev:
Saablådor håller bra om man kan köra bil, dom håller dåligt om man inte kan köra bil, fast det gör väl dom flesta lådor också.

OG900´s femväxlade lådor håller inte måttet om du börjar trimma, dock vet jag om folk som har plockat 300+ hästar och kört stripp med orginallåda i flera år utan ras.

9000 och NG900´s lådor håller, för mycket effekt, gäller att tänka sig lite för innan man drar i handbromsen och dumpar kopplingen bara.

Det är sjukt lätt plocka stora effektsiffror ur saab med en liten budget och lite arbete, därför väljer många unga killar att köra just saab, sen är det kanske så att dom inte tänker igenom sin körstil riktigt heller och därför rasar lådor. Om man kollar på blocket finns det bilar ifrån alla märken som säljs med rasad låda.

Haha BULLSHIEET!

Du tror inte att det är fler som kör trimmad Volvo än trimmad Saab?

Alltså, antingen kör Volvoägare bättre eller så är Volvos växellådor bättre.

Volvo har väll erkänt bättre lådor än saab. Som jag har förstått de så är det diffen som expolderar i saablådorna när det spinner. Men Volvoslådor är väll inte så värst dom heller. Tror inte att m90in håller så värst över 300hk och ska man prata om m46orna så är väll dom skräp dom med..

Bara man förstärker 3:an håller de för en bra bit över 300! Skräp? huh!

Meister
6 763 Inlägg
16 oktober 2008
#52
Syst3m skrev:
camaro67 skrev:
Syst3m skrev:

Haha BULLSHIEET!

Du tror inte att det är fler som kör trimmad Volvo än trimmad Saab?

Alltså, antingen kör Volvoägare bättre eller så är Volvos växellådor bättre.

Volvo har väll erkänt bättre lådor än saab. Som jag har förstått de så är det diffen som expolderar i saablådorna när det spinner. Men Volvoslådor är väll inte så värst dom heller. Tror inte att m90in håller så värst över 300hk och ska man prata om m46orna så är väll dom skräp dom med..

Bara man förstärker 3:an håller de för en bra bit över 300! Skräp? huh!

Och de kostar? Hur långt över 300?


99 Inlägg
16 oktober 2008
#53
både m90 och m46 håller för 300hk å mkt stryk tar dom me. så ja skulle satsa på en 7/940 turbo me chipp å lite go saker;)

kör volvo 244 glt!

1 079 Inlägg
16 oktober 2008
#54
camaro67 skrev:
Syst3m skrev:
camaro67 skrev:

Volvo har väll erkänt bättre lådor än saab. Som jag har förstått de så är det diffen som expolderar i saablådorna när det spinner. Men Volvoslådor är väll inte så värst dom heller. Tror inte att m90in håller så värst över 300hk och ska man prata om m46orna så är väll dom skräp dom med..

Bara man förstärker 3:an håller de för en bra bit över 300! Skräp? huh!

Och de kostar? Hur långt över 300?

Ungefär 350hk och drygt 400nm tål de utan förstärkt 3:a, de är vad jag har hört och läst. Finns dock många som kör med M90 med bra mycket större effektuttag.

1 079 Inlägg
16 oktober 2008
#55
Elda skrev:
kawiZz skrev:
edit ; och tala om för mig hur du gör för att få så mkt bättre respons i en saab motor än en volvo.

DOCH vs SOCH

Haha, de gör ju väldigt stor skillnad. Möe viktigare med rätt turbo enligt mig.

187 Inlägg
16 oktober 2008
#56
Köp en Ford TAUNUS!! big_smile


Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 oktober 2008
#57
henrikh skrev:
Saab eller Volvo turbo + chip. Köpa en gammal lyxbil typ MB, BMW eller Audi är ju roligt så länge de fungerar sen får du betala mer än bilens inköpsvärde i reparationer. Det är därför de är billiga.

Jadu e30 har billigare reservdelar än volvo om man kollar mekonomen autoexperten för volvo. Sen tar du å kollar motornord som bara säljer bmw grejer. Skiljer många 100lappar i pris på många grejer.
De ä ju de att motordelarna till en 6a är dyrare. Men ja tror nog volvos 6a har ganska dyra delar å. Ju mer cylindrar ju dyrare brukar de bli om nått går sönder.

De där med att bmw har dyrare delar kan ju iofs va sant men då kollar ni på bmw som man inte kan få för ens 50k Bmw har kraftigare grejer på sina bilar än va de igetnligen behöver. å ofta 6or blir de dyrare. Men i slitdelar är de inget

Sen de här med lådorna. Mellan saab å volvo. Ja Saablådorna håller bara man inte pöntar dom. Volvos lådor håller för mer pönting men en bil med mycke vrid tar snabbt död på dem. M90 ä dyr å alla volvo har inte m90. Men kör man mä m45 kan man ju byta låder då å då om de skulle behövas.

Har kört en 740tic å tyckte INTE den gick bättre än en saab 2,3T. Saabarna är billigare och finare. Goare å köra långt i. Men 740in ä bra mycke roligare å köre pga rwd.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Avstängd
914 Inlägg
16 oktober 2008
#58
morgis skrev:
både m90 och m46 håller för 300hk å mkt stryk tar dom me. så ja skulle satsa på en 7/940 turbo me chipp å lite go saker;)

Men lägg av. 740is har vi tillräckligt utav.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Mjukis
16 oktober 2008
#59
hur radera man sitt konto?

482 Inlägg
16 oktober 2008
#60
Rille0 skrev:
Syst3m skrev:
discokapten skrev:
Säger också saab, iakta dock att jag inte är märkesfanatiker. Försök leta reda på en hyffsat fin för 15-20k, steg 3 och du sitter med något som piskar dom flesta vid rödljusen.

Tills vxl-lådan rasar. roll

vilket i de flesta fall e rent bullshit, volvos lådor håller inte för nå monster effekt heller.
Köp en 9000 2.3t, får nog ingen mer prisvärd turbobil för de pengarna.

volvo 940 turbo, nissan 200 sx s13 och fiat uno turbo där har du tre som är mer prisvärda enligt mig tongue kolla på 9000 och 900 turbos kan lova dig att du kommer hitta en hel bunt som har rasade lådor, visst hittar det på andra mårken med men oftast automatare.

just real power
no turbo shit


Sök