2532
Sök

Vägregga en 325i turbo?

10 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Tja tänkte bara höra om de är nån som vet något fall där en 3- serie har gått igenom reggning med turbo? Hade ju varit sjukt najs om man hade kunnat lösa de på nått sätt.

16 197 Inlägg
14 oktober 2008
alltheman skrev:
Tja tänkte bara höra om de är nån som vet något fall där en 3- serie har gått igenom reggning med turbo? Hade ju varit sjukt najs om man hade kunnat lösa de på nått sätt.

de går INTE!!!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
14 oktober 2008
Om Du Bor I Finland

2slow

10 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Gör dem sånt i Finland?tongue Så man kan inte registrera som nåt ovanligt fordon lr nåt annat?tongue

16 197 Inlägg
14 oktober 2008
alltheman skrev:
Gör dem sånt i Finland?tongue Så man kan inte registrera som nåt ovanligt fordon lr nåt annat?tongue

de e mer elle mindre omöjligt i sverige.. ska man lyckas me de så måste man bygga om en jäla massa mer ¨på bilen

Volvoskadad
6 017 Inlägg
14 oktober 2008
bara att montera i en färdig turbomotor, b230ft tillexemel. det är fullt möjligt att regga med. men att turbokonvertera en bmw motor det får du aldrig igenom

Jonas

189 Inlägg
14 oktober 2008
som alla säger, glöm det.
lättast är väl att ha en besiktnings motor som åker i en gång varje år..

///M

10 287 Inlägg
15 oktober 2008
Här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Grundproblemet är alltså att man inte får konstruera en motortyp som inte finns certifierad av en biltillverkare.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

345 Inlägg
15 oktober 2008
alltheman skrev:

Om bilen är äldre än -88, men det är noga begränsat då också... Man får höja motorns effekt med 20%(nu minns jag inte säkert) eller att motsvara en kraftigare motor ur samma bilmodell, men man måste också uppgradera bromsar, fjädring osv...

804 Inlägg
15 oktober 2008
Sharky skrev:
Här:

Grundproblemet är alltså att man inte får konstruera en motortyp som inte finns certifierad av en biltillverkare.

/Göran

Kanon, i med en supra mk3-motor så har han både 6:a och turbo, som går att registrera... smile

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
baaki skrev:
Sharky skrev:
Här:

/Göran

Kanon, i med en supra mk3-motor så har han både 6:a och turbo, som går att registrera... smile

jo om du tar ALLT annat från supran me så(bromsar etc.) ... men du får inte överstiga effekt/vrid som tilllåts för just den karossen.

10 287 Inlägg
15 oktober 2008
Du läste inte länken va....

-------------------------------

"För bil som INTE är ombyggt fordon gäller:
- Den effekt/det vridmoment som tillverkaren intygat som max (se listan vi fått ut)
- Om ingen uppgift finns från tillverkaren så har Bilprovningen i Teknisk handbok skrivit att effektökning med 20% och vridökning med 10% normalt godtas. Observera att det gäller utifrån bilens originalmotor, INTE utifrån starkaste motoralternativet i modellen!

För bil som ÄR ombyggt fordon gäller som tidigare:
- Den effekt/det vridmoment som tillverkaren intygat som max (se listan vi fått ut)
- Om ingen uppgift finns från tillverkaren kan effektökning med 20% och vridökning med 10% normalt godtas. Observera att det gäller utifrån bilens originalmotor, INTE utifrån starkaste motoralternativet i modellen!
- Alternativt kan max 15kW/100kg tjänstevikt godtas om bilen konstruktionsmässigt är OK"

---------------------------------

Assumption is the mother of all fuck-ups
/Göran

baaki skrev:
Sharky skrev:
Här:

/Göran

(Groucho Marx).

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 oktober 2008
Bara en tanke som slog mig. Om man finsk reggar bilen & bes bilen i Finland & sen reggar bilen i sverige? Hänger ni med ?

C H E V R O L E T <3

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Bara en tanke som slog mig. Om man finsk reggar bilen & bes bilen i Finland & sen reggar bilen i sverige? Hänger ni med ?

tveksamt om de funkar eftersom typ alla jänkare som e reggade i usa måste kompletteras me orange blinker å annat "kraffs" när dom ska reggas här.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 oktober 2008
evilaudio skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

tveksamt om de funkar eftersom typ alla jänkare som e reggade i usa måste kompletteras me orange blinker å annat "kraffs" när dom ska reggas här.

Jo jävlar ja! Tänkte inte alls så långt!

C H E V R O L E T <3

804 Inlägg
15 oktober 2008
Sharky skrev:

Jag läste, dock räknade jag inte, vilket jag gjorde nu. mk3 motorn har 5hk för mycket för att få stoppas i en 325:a. Så så jätte fel ute var jag inte ändå.

10 287 Inlägg
15 oktober 2008
Så bara för att den är godkänd i Finland så är det ok att regga den i Sverige....
Tror du på den själv roll

/Göran

Children-Of-Bodom skrev:

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
15 oktober 2008
Det är vridet du fet-torskar på. En 325 E30 har väl runt 230Nm och en MkIII 3L singelturbo har väl runt 325Nm.

/Göran

baaki skrev:
Sharky skrev:

Jag läste, dock räknade jag inte, vilket jag gjorde nu. mk3 motorn har 5hk för mycket för att få stoppas i en 325:a. Så så jätte fel ute var jag inte ändå.

(Groucho Marx).

Sök