2854
Sök

Audison lrx 400 monoblock,är det nå kräm i dom?

81 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
eller ska jag byta upp mig? ska driva ett gäng lättdrivna mgr 15" 8ohms basar...

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
15 oktober 2008
vinalkis skrev:
eller ska jag byta upp mig? ska driva ett gäng lättdrivna mgr 15" 8ohms basar...

Audison LRx 1.400 har bra ork i sig men du har ju 8ohm basar och steget ger mest i 1ohm kanske inte optimalt.
Men frågan är vilket som är sämsta länken steget eller basen?
Det får du avgöra när du lyssnar.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

81 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
ok.... men om jag i stället tar 4ohms basar hur många orkar detta steg driva fullt ut? tex mutant 12" basar med enkel talspole

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
15 oktober 2008
vinalkis skrev:
ok.... men om jag i stället tar 4ohms basar hur många orkar detta steg driva fullt ut? tex mutant 12" basar med enkel talspole

4st 4ohms basar klarar detta slutsteg utan problem. Det ger bra med pulver för sin lilla storlek. Se till att ha bra med ström att tillgå.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

4 074 Inlägg
15 oktober 2008
dbakuten skrev:
vinalkis skrev:

4st 4ohms basar klarar detta slutsteg utan problem. Det ger bra med pulver för sin lilla storlek. Se till att ha bra med ström att tillgå.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Ok.... har en mutant 5farads konding 50mm kablar till konding och 35från konding till steg!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

6 851 Inlägg
15 oktober 2008
BJonsson skrev:
dbakuten skrev:
vinalkis skrev:

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Ok.... har en mutant 5farads konding 50mm kablar till konding och 35från konding till steg!

Har för mej du isf. måste använda en kabelförminskare för att få in 35mm kabel. Steget säljer max 20-21mm kabel, om du inte har extremt starka nypor och kan tvinna väldigt hårt wink

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 oktober 2008
BJonsson skrev:
dbakuten skrev:
vinalkis skrev:

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Och batteriet? (dvs det viktigaste, före dem sakerna du just skrev)

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

4 074 Inlägg
15 oktober 2008
TT-Avant skrev:
BJonsson skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Har för mej du isf. måste använda en kabelförminskare för att få in 35mm kabel. Steget säljer max 20-21mm kabel, om du inte har extremt starka nypor och kan tvinna väldigt hårt wink

alt går med dom tre v:en... våld vilja vaselin smile

4 074 Inlägg
15 oktober 2008
jonash skrev:
BJonsson skrev:
dbakuten skrev:

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Och batteriet? (dvs det viktigaste, före dem sakerna du just skrev)

mvh Jonas

ja jo just ja! smile har ett optima yellow.... duger?

6 851 Inlägg
15 oktober 2008
Men varför ha 35mm om man måste använda massa våld. Ska han ha 50 till konding, så hoppas jag att han montera den ganska nära steget och då är det totalt onödigt med 35 kabel. 20-21mm kabel kommer gott och väl att räcka den korta biten.

4 074 Inlägg
15 oktober 2008
hmmm.... sorry vinalkis! verkar ha tagit över din tråd! smile

Sök