3200
Sök

Bästa tyg att plasta med?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Vilket slags tyg anser du är det bästa tyget att plasta med och motivera ochså varför du tycker så.

Tyget i fråga ska kunna plasta in minst 1m² med kraftiga kurver utan att tyget veckas. Ytan jag pratar om finns inte utan är enbart till för teoretiskt tänkande.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

FreddeK
15 oktober 2008
fleece....men jag kan inget men dom jag känner använder just det.

410 Inlägg
15 oktober 2008
Biltemas Högtalar TYG smile det äger smile bara att ta i som FAN och sträcka bort alla veck!, funkat perfekt till det jag byggt, dock har jag väll inte gjort något extremt
Senast redigerat av hanomag (15 oktober 2008)

Copyright @ Rybbs Production

730 Inlägg
15 oktober 2008
hanomag skrev:
Biltemas Högtalar TYG smile det äger smile bara att ta i som FAN och stäcka bort alla veck!

Den tunna tyget ? inte fleese matererialet som man "klär" lådor osv med?

Fölkesberg Racing =)

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
Shallie skrev:
hanomag skrev:
Biltemas Högtalar TYG smile det äger smile bara att ta i som FAN och stäcka bort alla veck!

Den tunna tyget ? inte fleese matererialet som man "klär" lådor osv med?

de "tjocka" som man klär lådor me e grymt bra big_smile  de tunna e HELT värdelöst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

12 086 Inlägg
15 oktober 2008
Han menar de man klär tex baslådor med.
Jag vet vilket han menar, det är formbart, men inte strechande. Så drar/trycker du för hårt blir de slappt ist.

730 Inlägg
15 oktober 2008
Jaha wink Oh fasiken tongue då vet man.. då jag har framtidsplaner inom detta wink

Fölkesberg Racing =)

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
Shallie skrev:
Jaha wink Oh fasiken tongue då vet man.. då jag har framtidsplaner inom detta wink

fast fleectyg tycker ja e bättre om man inte sträcka tygen skit mycke för fleectyget blir mycke tjockare när man plastar.  big_smile

730 Inlägg
15 oktober 2008
evilaudio skrev:
Shallie skrev:

fast fleectyg tycker ja e bättre om man inte sträcka tygen skit mycke för fleectyget blir mycke tjockare när man plastar.  big_smile

Så om ja ska sträcka mycket skall ja ha Högtalar tyget ? och om det skall sträckas "lite" så passar fleectyget bättre ?

Fölkesberg Racing =)

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
Shallie skrev:
evilaudio skrev:
Shallie skrev:

Så om ja ska sträcka mycket skall ja ha Högtalar tyget ? och om det skall sträckas "lite" så passar fleectyget bättre ?

ska du sträcka JÄTTE mycke konsiga former så kör du me högtalartyg från biltema i annat fall kör du me fleec tyg. big_smile

730 Inlägg
15 oktober 2008
evilaudio skrev:
Shallie skrev:
evilaudio skrev:

ska du sträcka JÄTTE mycke konsiga former så kör du me högtalartyg från biltema i annat fall kör du me fleec tyg. big_smile

Kanon bra smile) då vet iallafall jag .. tongue.. Sry om jag tog över tråden här en aning wink Men har haft funderingar på å lägga en likadan tråd wink o då slipper man tongue

Fölkesberg Racing =)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Personligen lär jag nog aldrig använda fleecetyg eftersom det suger upp en massa extra dyr polyester. En massa dövikt utan någon som helst armering. Fleecetyg är dessutom väldigt svårt att dränka rakt igenom eftersom polyester inte är så "tunnt" så kan helt enkelt inte fleecetyget suga in all polyester, detta medför att vidhäftning på baksidan kan bli ojämn och kan rent av sitta helt löst. Fleecetyg är ett tjockt tyg och veckas kraftigt ifall det veckas.

Någon som vet art.nr på tyget som finns på biltema som sägs vara ett bra tyg?

Som ni alla vet vet så finns inte biltema tillgängligt för oss alla men nästan alla kan komma åt en vanlig tygbutik. Vad för slags tyg kan tänkas vara bra att inhandla på en sådan butik?
Senast redigerat av Sherlia (15 oktober 2008)

2 911 Inlägg
15 oktober 2008
Enda tyget ska göra är att låta dig få en form på det du ska gjuta, så att armeringen du sen lägger på följer formen.

Jag är frälst i tunt högtalartyg som sitter på frontar på gamla 80-tals högtalare, men har även kört med lakan från sängen m.m., dock dåligt med stretch i dom.

I vanlig tygbutik har jag kört med tyg som man sätter i sänghimmeln, lite grövre variant, kostade 40 spänn metern och hade en bredd på 120. Rätt överkomligt.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Enda tyget ska göra är att låta dig få en form på det du ska gjuta, så att armeringen du sen lägger på följer formen.

Jag är frälst i tunt högtalartyg som sitter på frontar på gamla 80-tals högtalare, men har även kört med lakan från sängen m.m., dock dåligt med stretch i dom.

I vanlig tygbutik har jag kört med tyg som man sätter i sänghimmeln, lite grövre variant, kostade 40 spänn metern och hade en bredd på 120. Rätt överkomligt.

Jo du nämnde någonting om att du plastar det tunna tyget flera små omgångar för att det ska få en stabil grund att hålla upp glasfibret, annat kan den lätt svikta och ändra formen från vikten av glasfibret.

Tyget som du har i sänghimlar, är det likt högtalartyget, mycket strech, tunt etc?

410 Inlägg
15 oktober 2008
art nr:31-402 det ska vara det tunnaste tyget dom har för det går å sträcka väldigt bra smile

Copyright @ Rybbs Production

2 911 Inlägg
15 oktober 2008
Sherlia skrev:
Decibel skrev:

Jo du nämnde någonting om att du plastar det tunna tyget flera små omgångar för att det ska få en stabil grund att hålla upp glasfibret, annat kan den lätt svikta och ändra formen från vikten av glasfibret.

Tyget som du har i sänghimlar, är det likt högtalartyget, mycket strech, tunt etc?

Japp, finns ännu tunnare men då är risken att polyestern bara smiter igenom, så se till att få lite grövre.
Eller be om en provbit och hem o testa smile

Eller gör som jag, köp på dig allt tyg som hänger på hyllan på biltema så snart du är där, det går åt förr eller senare smile

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
hanomag skrev:
art nr:31-402 det ska vara det tunnaste tyget dom har för det går å sträcka väldigt bra smile

de tyget e helt värdelöst.. de sjunker en massa å tappar formen om man plastar stora saker (tex baslådor) men de duger till små saker..

16 197 Inlägg
15 oktober 2008
Sherlia skrev:
Personligen lär jag nog aldrig använda fleecetyg eftersom det suger upp en massa extra dyr polyester. En massa dövikt utan någon som helst armering. Fleecetyg är dessutom väldigt svårt att dränka rakt igenom eftersom polyester inte är så "tunnt" så kan helt enkelt inte fleecetyget suga in all polyester, detta medför att vidhäftning på baksidan kan bli ojämn och kan rent av sitta helt löst. Fleecetyg är ett tjockt tyg och veckas kraftigt ifall det veckas.

Någon som vet art.nr på tyget som finns på biltema som sägs vara ett bra tyg?

Som ni alla vet vet så finns inte biltema tillgängligt för oss alla men nästan alla kan komma åt en vanlig tygbutik. Vad för slags tyg kan tänkas vara bra att inhandla på en sådan butik?

men de e ju den som e "vittsen" me fleece.. att de suger åt sig massa polyester å blir hårt så man slipper lägga på lika mycke glasfiberväv..wink

Pimpin'
77 Inlägg
15 oktober 2008
Jag kör med 85-559 från biltema, funkar utmärkt!

Skogsbo
209 Inlägg
15 oktober 2008
ää vadå? jag har tagit gammla t-skirtar å använt till hela mitt bygge :S funkar ju sjukt jävla bra wink

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/

Sök