3161
Sök

Bästa tyg att plasta med?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Fleece kan också tappa formen och sjunka in lätt när man är tvungen att tillsätta så mycket polyester å sedan fanns de de andra nackdelarna jag nämnde och har upplevt.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Lite överallt..
612 Inlägg
15 oktober 2008
Säger som Decibel.. Gammla påslakan och liknande funkar köng! Använde de t.ex. när jag bygde ljudet, nackdelen var dock att de var lite "för" gammalt så om man drog för mycket blev det revor i tyget istället..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Pimpin'
77 Inlägg
16 oktober 2008
Jag plastade en yta på 95x45 med fleece i förrgår.. det buktade innåt om det låg plant, men jag hängde det lodrätt och då blev det helt plant... inga problem efter det hade torkat

Edit:
Och att de slukar massa dyr polyester utan någon armering kan jag inte hålla med om.. då fleecet har en sådan "konstruktion" så det i sig fungerar lite som en armering! dra ut det jättehårt så ser man
Senast redigerat av ElectroN (16 oktober 2008)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 oktober 2008
jag använder fleece till större saker jag bygger, dock så får man ju alltid lägga på polyester från insidan så man inte får de sjunkningar som vissa upplevt, samt även förstärka upp med glasfiberväv från in o ev. utsidan.

3 059 Inlägg
16 oktober 2008
stor_lindberg skrev:
ää vadå? jag har tagit gammla t-skirtar å använt till hela mitt bygge :S funkar ju sjukt jävla bra wink

Jepps, jag kör också med gamla t-shirt. Funkar helt kanon.. går att sträcka lite också.

Sök