3882
Sök

Audi-"nördar" kolla hit!! Klämma i en 2,8 liters Audi motor i en audi coupé gt?

155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#1
Ja, nån som vet hur det passar osv. med att klämma i en Audi 2.8 liters motor i en Audi coupe gt?
mycke som ska byggas om då, eller passar den nogorlunda? är sugen på ett sån projekt, så jag hör om nån vet hur det passar.


2 021 Inlägg
15 oktober 2008
#2
femman som sitter i är en bättre motor tongue


155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#3
Rille0 skrev:
femman som sitter i är en bättre motor tongue

2,3:an? men den är  det ju bara 136 hk i, medans 2,8:an är det juh 174 hk ibig_smile


2 021 Inlägg
15 oktober 2008
#4
Sunnmo skrev:
Rille0 skrev:
femman som sitter i är en bättre motor tongue

2,3:an? men den är  det ju bara 136 hk i, medans 2,8:an är det juh 174 hk ibig_smile

satsa på en 20 ventils femma då tongue är en 170hk i dem o bra mkt härligare gång än i v6an


155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#5
Rille0 skrev:
Sunnmo skrev:
Rille0 skrev:
femman som sitter i är en bättre motor tongue

2,3:an? men den är  det ju bara 136 hk i, medans 2,8:an är det juh 174 hk ibig_smile

satsa på en 20 ventils femma då tongue är en 170hk i dem o bra mkt härligare gång än i v6an

oki, vilken årsmodell sitter den i?


3 354 Inlägg
15 oktober 2008
#6
samma som 10ventilarna.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 924 Inlägg
15 oktober 2008
#7
glöm v6 och satsa på 5-cyl 20V ev med turbo wink mindre jobb, bättre och roligare motor!
...problem med SBP får du i vilket fall som helst roll

~ Life is short, have FUN! ~

155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#8
peegee skrev:
glöm v6 och satsa på 5-cyl 20V ev med turbo wink mindre jobb, bättre och roligare motor!
...problem med SBP får du i vilket fall som helst roll

oki, ja jag har börjat att fundera om lite, SBP? vilka är dä?


Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 oktober 2008
#9
Sunnmo skrev:
peegee skrev:
glöm v6 och satsa på 5-cyl 20V ev med turbo wink mindre jobb, bättre och roligare motor!
...problem med SBP får du i vilket fall som helst roll

oki, ja jag har börjat att fundera om lite, SBP? vilka är dä?

SBP = Svenska BilProvningen.

Det finns en kille som släng i en 4.2l V8 från Audi med dubbla turbon i en Audi 90 quattro så inget är omöjligt.

wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
15 oktober 2008
#10
Sunnmo skrev:
peegee skrev:
glöm v6 och satsa på 5-cyl 20V ev med turbo wink mindre jobb, bättre och roligare motor!
...problem med SBP får du i vilket fall som helst roll

oki, ja jag har börjat att fundera om lite, SBP? vilka är dä?

Svensk BilProving.. innan du börjar leka "pimp my ride" får du nog kolla upp lite mer big_smile Men ja håller med dom andra, i med en 20V turbofemma istället för 2,8an.. Har ägt en 80 B4 med 2,8an och visst är den "okej" men inget superkul. Ska man nu slakta en fin GT så gör nåt BRA!!

/Mattias

155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#11
te_wik skrev:
Sunnmo skrev:
peegee skrev:
glöm v6 och satsa på 5-cyl 20V ev med turbo wink mindre jobb, bättre och roligare motor!
...problem med SBP får du i vilket fall som helst roll

oki, ja jag har börjat att fundera om lite, SBP? vilka är dä?

SBP = Svenska BilProvningen.

Det finns en kille som släng i en 4.2l V8 från Audi med dubbla turbon i en Audi 90 quattro så inget är omöjligt.

wink

Mvh Tommy

oki, va bra!smile men vad är det man ska kolla upp när man gör ett sådant motorbyte till en starkare maskin? man ska väl ev. byta bromsar till större osv, nått mer?


155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#12
matteeee skrev:
Sunnmo skrev:
peegee skrev:
glöm v6 och satsa på 5-cyl 20V ev med turbo wink mindre jobb, bättre och roligare motor!
...problem med SBP får du i vilket fall som helst roll

oki, ja jag har börjat att fundera om lite, SBP? vilka är dä?

Svensk BilProving.. innan du börjar leka "pimp my ride" får du nog kolla upp lite mer big_smile Men ja håller med dom andra, i med en 20V turbofemma istället för 2,8an.. Har ägt en 80 B4 med 2,8an och visst är den "okej" men inget superkul. Ska man nu slakta en fin GT så gör nåt BRA!!

jo ja ska nog hålla mej till femman ist=) lättare och smidigare=)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 oktober 2008
#13
Sunnmo skrev:
te_wik skrev:
Sunnmo skrev:

oki, ja jag har börjat att fundera om lite, SBP? vilka är dä?

SBP = Svenska BilProvningen.

Det finns en kille som släng i en 4.2l V8 från Audi med dubbla turbon i en Audi 90 quattro så inget är omöjligt.

wink

Mvh Tommy

oki, va bra!smile men vad är det man ska kolla upp när man gör ett sådant motorbyte till en starkare maskin? man ska väl ev. byta bromsar till större osv, nått mer?

Egentligen får du inte göra ett skit enligt SBP big_smile
Men de är mkt du måste göra, men skit i V6an...

Kör på en motor från en 20V Audi 200 eller så. Mkt mindre jobb och MKT trevligare motor.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

979 Inlägg
15 oktober 2008
#14
V6:an går inte sådär överdrivet bra. Rättså trött utav sig i det hela. Min bror hade en Audi 90 2,3 coupe 20v 5 cyl. Gick så satans ska jag säga dej. Satsa hellre på den motorn, den har fått mkt beröm utav bilsport m.m. Motorn sägs vara skottsker mot allt! Och de e nog bevisat så som min brossa körde:P underbart ljud. Han körde mot en kompis Bmw E36 325. 192 häst org vridet kan ja inte i skallen. Men Audin körde ifrån han. Gick jämt upp till 3:ans växel:)

Hpc

155 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
#15
te_wik skrev:
Sunnmo skrev:
te_wik skrev:

SBP = Svenska BilProvningen.

Det finns en kille som släng i en 4.2l V8 från Audi med dubbla turbon i en Audi 90 quattro så inget är omöjligt.

wink

Mvh Tommy

oki, va bra!smile men vad är det man ska kolla upp när man gör ett sådant motorbyte till en starkare maskin? man ska väl ev. byta bromsar till större osv, nått mer?

Egentligen får du inte göra ett skit enligt SBP big_smile
Men de är mkt du måste göra, men skit i V6an...

Kör på en motor från en 20V Audi 200 eller så. Mkt mindre jobb och MKT trevligare motor.

Mvh Tommy

oki, ska genast försöka sätta mej in i det hela! men det lär ta ett tag att starta, måste få ihop lite cash och få ihop den svarta peggan ja har, där ska det ju bytas motor, men det är ju en mi16 motor så det är ju inga problem=)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 oktober 2008
#16
Okay, ja bäst att läsa på lite.

Det är verkligen inte lite jobb att regga om med annan och starkare motor.

Sen att själva bygget är jobbigt och DYRT är ju inte en fördel heller.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

155 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#17
te_wik skrev:
Okay, ja bäst att läsa på lite.

Det är verkligen inte lite jobb att regga om med annan och starkare motor.

Sen att själva bygget är jobbigt och DYRT är ju inte en fördel heller.

Mvh Tommy

men jävligt roligt:D


Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 oktober 2008
#18
Sunnmo skrev:
te_wik skrev:
Okay, ja bäst att läsa på lite.

Det är verkligen inte lite jobb att regga om med annan och starkare motor.

Sen att själva bygget är jobbigt och DYRT är ju inte en fördel heller.

Mvh Tommy

men jävligt roligt:D

hehe jaa de har du nog rätt i smile Själv är jag nöjd med 2.3 an, hade dock vart roligt med en turbo i den wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

155 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#19
te_wik skrev:
Sunnmo skrev:
te_wik skrev:
Okay, ja bäst att läsa på lite.

Det är verkligen inte lite jobb att regga om med annan och starkare motor.

Sen att själva bygget är jobbigt och DYRT är ju inte en fördel heller.

Mvh Tommy

men jävligt roligt:D

hehe jaa de har du nog rätt i smile Själv är jag nöjd med 2.3 an, hade dock vart roligt med en turbo i den wink

Mvh Tommy

ja dä vore dä:D får se framöver hur det blir.. men är jävligt sugen på ett sånt projekt iaf:D


39 Inlägg
17 oktober 2008
#20
Grattis du har vunnit en blå hamock i valfri färg!!!! GRATTIS

Alla bilar rostar, men Opel har rekord!!!


Sök