3379
Sök

Köpa "ny" Volvo till våren =) budget 20-25tusen vilken modell ??

337 Inlägg
16 oktober 2008
#21
Syst3m skrev:
Mortalis skrev:
Undra vart denna tråden kommer landa, jag gissar:

Volvo 940 Turbo ca 75% av svaren
Volvo 740 TIC ca 20% av svaren
Nissan S13 ca 5% av svaren

Nämen, vilken givande kommentar!

Själv röstar jag på 940 Turbo, bra bil som tål att trimmas.

ja för du har "aldrig" gjort de va?

3 liters diesel, mumma!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2008
#22
Syst3m skrev:
Mortalis skrev:
Undra vart denna tråden kommer landa, jag gissar:

Volvo 940 Turbo ca 75% av svaren
Volvo 740 TIC ca 20% av svaren
Nissan S13 ca 5% av svaren

Nämen, vilken givande kommentar!

Själv röstar jag på 940 Turbo, bra bil som tål att trimmas.

Trådens rubrik var helt annorlunda när den skapades...


Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 oktober 2008
#24
i den prisklassen äre typ bara 940 och 850 i hyfsat skick typ finns säkert nån nyare slutkörd modell oxå i den pris klassen


264 Inlägg
16 oktober 2008
#25
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!


Meister
6 763 Inlägg
16 oktober 2008
#26
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Varför kallas den för bluffmotor då? Sen har jag ju svårt att tro att du piskar en 850 om de skiljer så mycke effekt eller är den som kör en gammal tant?


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 oktober 2008
#27
camaro67 skrev:
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Varför kallas den för bluffmotor då? Sen har jag ju svårt att tro att du piskar en 850 om de skiljer så mycke effekt eller är den som kör en gammal tant?

vet ej varför men jag hört att det kallas för Kalle Svensson motor.
Då frågade jag varför & han menade på att det är Falska hästar i den :S  ?
Vilket jag har svårt att tro på
Men därimot så är ju bakhjulsdrift alltid bättre än fram när det gäller 201m

C H E V R O L E T <3

582 Inlägg
16 oktober 2008
#28
Children-Of-Bodom skrev:
camaro67 skrev:
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Varför kallas den för bluffmotor då? Sen har jag ju svårt att tro att du piskar en 850 om de skiljer så mycke effekt eller är den som kör en gammal tant?

vet ej varför men jag hört att det kallas för Kalle Svensson motor.
Då frågade jag varför & han menade på att det är Falska hästar i den :S  ?
Vilket jag har svårt att tro på
Men därimot så är ju bakhjulsdrift alltid bättre än fram när det gäller 201m

kan nog stämma min saab 9000 cse 2.3i 150hk drog lätt polarens volvo 850glt 2.5 170hk å då menar jag lätt som en plätt.vi provade flera gånger och så ända tills hans ventiler och topplock rasade.men saaben den rullade glatt vidare smile

hej

1 079 Inlägg
16 oktober 2008
#29
Children-Of-Bodom skrev:
camaro67 skrev:
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Varför kallas den för bluffmotor då? Sen har jag ju svårt att tro att du piskar en 850 om de skiljer så mycke effekt eller är den som kör en gammal tant?

vet ej varför men jag hört att det kallas för Kalle Svensson motor.
Då frågade jag varför & han menade på att det är Falska hästar i den :S  ?
Vilket jag har svårt att tro på
Men därimot så är ju bakhjulsdrift alltid bättre än fram när det gäller 201m

Menar nog att när man chippar så tror alla att man får 300hk, när man på sin höjd får 250-270.

Eller att den inte känns som 225 hk!
Senast redigerat av Syst3m (16 oktober 2008)

2 182 Inlägg
16 oktober 2008
#30
Mortalis skrev:
Undra vart denna tråden kommer landa, jag gissar:

Volvo 940 Turbo ca 75% av svaren
Volvo 740 TIC ca 20% av svaren
Nissan S13 ca 5% av svaren

Bara för att du ska få fel säger jag.

Köp en VAZ

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Meister
6 763 Inlägg
16 oktober 2008
#31
Syst3m skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
camaro67 skrev:

Varför kallas den för bluffmotor då? Sen har jag ju svårt att tro att du piskar en 850 om de skiljer så mycke effekt eller är den som kör en gammal tant?

vet ej varför men jag hört att det kallas för Kalle Svensson motor.
Då frågade jag varför & han menade på att det är Falska hästar i den :S  ?
Vilket jag har svårt att tro på
Men därimot så är ju bakhjulsdrift alltid bättre än fram när det gäller 201m

Menar nog att när man chippar så tror alla att man får 300hk, när man på sin höjd får 250-270.

Eller att den inte känns som 225 hk!

Jaa de är ju allmänt kännt att de blir väldigt mycke bluff effekt.. Folk räknar ju 25hk på luftfilter och 50 på chippet så de är klart att de blir snett..


Avstängd
232 Inlägg
16 oktober 2008
#32
jag hade satsat på en 16v turbo orginal alltså, fast då är det ju italien import, ligger en på blocket.se för 16k,

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 oktober 2008
#33
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Det där med att driva i fel ände är väl upp till föraren, vad denne tycker om?

Vi kan väl ta som exempel, kan du få din 940 att spinna i 3ans växel, 70km/h, med rent gaspådrag? Nej just det.
Och att du åker ifrån en 850 med 330hk med dina 220, det låter väldigt märkligt? Det beror nog mest på en dålig förare i 850n, eller en skuren turbo...

Dessutom har en 940 turbo ca 160hk original, medan en vanlig T5a har 225hk från fabrik, och jag har svårt att tänka mig att du drar en T5a med motsvarande trim som du har...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Finlirare
478 Inlägg
16 oktober 2008
#34
Volvo 940 turbo = Beprövat, hållbart, kvalité, bakhjulsdrift


Reservdansk
6 271 Inlägg
16 oktober 2008
#35
azXig skrev:
Volvo 940 turbo = Beprövat, hållbart, kvalité, bakhjulsdrift

30 år gammal konstruktion i botten. smile
Inte mycket som ändrats sen 140n kom. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Fetast i stan !!
991 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#36
RallizZ skrev:
http://www.blocket.se/vi/18414444.htm?ca=21_s   
Den kan jag säga átt jag hade köpt direkt om jag hade haft pengar..wink Verkar riktigt fin för pengarna..big_smile

Kollade faktiskt på den annonsen flera gånger tidigare idag men sen såg jag att det skulle bli lite väl långt att åka hmm   mycket fräsch verkade den vara + fullstämplad servicebok smile  inte helt fel på en bil som ändå är 15år och 27000mil gammal wink

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Fetast i stan !!
991 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
#37
TurbOla skrev:
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Det där med att driva i fel ände är väl upp till föraren, vad denne tycker om?

Vi kan väl ta som exempel, kan du få din 940 att spinna i 3ans växel, 70km/h, med rent gaspådrag? Nej just det.
Och att du åker ifrån en 850 med 330hk med dina 220, det låter väldigt märkligt? Det beror nog mest på en dålig förare i 850n, eller en skuren turbo...

Dessutom har en 940 turbo ca 160hk original, medan en vanlig T5a har 225hk från fabrik, och jag har svårt att tänka mig att du drar en T5a med motsvarande trim som du har...

Tyvärr så tycker jag inte så värst om framhjulsdrivet tongue   
Att få en framhjulsdriven bil med 280hk turbomotor att spinna på 3ans växel med rent gaspådrag är väl inte allt för svårt hmm    med tanke på att bilen oftast "sätter " ner sig i baken typ,  lite illa att jämföra mot en 940 turbo som driver i den bakre regionen och frå vikten bakåt när man gasar // Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (17 oktober 2008)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
17 oktober 2008
#38
azXig skrev:
Volvo 940 turbo = Beprövat, hållbart, kvalité, bakhjulsdrift

Stämmer! Är själv mycket nöjd med min bil.. big_smile

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
17 oktober 2008
#39
Klorin_Elvis skrev:
TurbOla skrev:
850 T5?

Billigare/lättare att trimma kommer du nog inte undan, dock kanske lite svårt att få tag i en som inte är sönderkörd för 25 000.

Nja de vettefan om man skulle våga köpa en sådan t5 för 25000 hmm

Sålde min T5:a för 27. Det enda som var dåligt var att den var kuggad på
besiktningen för att bromsarna tog för dåligt. Det fanns inte en endaste millimeter
rost eller nåt sånt. Så det går, om man har tur. wink


3 121 Inlägg
17 oktober 2008
#40
Klorin_Elvis skrev:
TurbOla skrev:
Kenko skrev:
Kan varmt rekomendera en 940 turbo!! Köp ingen 850 turbo driver i fel ända å är dyra att trimma, å 5an kallas inte bluffmotor för intet!! Åker ifrån 850 med 330 hk hur som hellst med min som är runt 220-250!

Det där med att driva i fel ände är väl upp till föraren, vad denne tycker om?

Vi kan väl ta som exempel, kan du få din 940 att spinna i 3ans växel, 70km/h, med rent gaspådrag? Nej just det.
Och att du åker ifrån en 850 med 330hk med dina 220, det låter väldigt märkligt? Det beror nog mest på en dålig förare i 850n, eller en skuren turbo...

Dessutom har en 940 turbo ca 160hk original, medan en vanlig T5a har 225hk från fabrik, och jag har svårt att tänka mig att du drar en T5a med motsvarande trim som du har...

Tyvärr så tycker jag inte så värst om framhjulsdrivet tongue   
Att få en framhjulsdriven bil med 280hk turbomotor att spinna på 3ans växel med rent gaspådrag är väl inte allt för svårt hmm    med tanke på att bilen oftast "sätter " ner sig i baken typ,  lite illa att jämföra mot en 940 turbo som driver i den bakre regionen och frå vikten bakåt när man gasar // Emil

Det går ju ändå ut på att få ner greppet i backen. Vem vill ha en 270hk bil som gör 0-100 på 8s för att den inte har grepp vid gaspådrag??? Nja, det ska ju sätta sig direkt och sticka iväg wink
Senast redigerat av viccoA (17 oktober 2008)



Sök