2928
Sök

Tips(till mig) om köp av helt nytt ljudsystem

2 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Tjena tjena. Har en Audi A4 1.8T med helt original ljudsystem som jag hade tänkt byta ut(och komplettera) totalt.

Jag har en budget på 14.000 och ska ha:

-Slutsteg
-Baslåda
-Nya Högtalare
-Ny Stereo

Jag ber om tips/råd till vad jag bör/ni tycker att jag ska inhandla. Har tänkt att jag ska köpa ett baselement för att sedan bygga en baslåda ut efter storlek m.m. men vad tycker ni då att jag ska köpa för saker?

Jag skulle nog kunna säga utan att ljuga att jag är helt lost när det gäller prestanda och prisvärdighet tongue

Vad har ni för tips? Ni får gärna dra ihop nått slags paket ni skulle kunna tipsa om.
ni behöver inte vara rädda att dra iväg några hundralappar över min budget kan ju alltid vänta och spara nån månad till smile

1 785 Inlägg
16 oktober 2008
Jebbe skrev:
Tjena tjena. Har en Audi A4 1.8T med helt original ljudsystem som jag hade tänkt byta ut(och komplettera) totalt.

Jag har en budget på 14.000 och ska ha:

-Slutsteg
-Baslåda
-Nya Högtalare
-Ny Stereo

Jag ber om tips/råd till vad jag bör/ni tycker att jag ska inhandla. Har tänkt att jag ska köpa ett baselement för att sedan bygga en baslåda ut efter storlek m.m. men vad tycker ni då att jag ska köpa för saker?

Jag skulle nog kunna säga utan att ljuga att jag är helt lost när det gäller prestanda och prisvärdighet tongue

Vad har ni för tips? Ni får gärna dra ihop nått slags paket ni skulle kunna tipsa om.
ni behöver inte vara rädda att dra iväg några hundralappar över min budget kan ju alltid vänta och spara nån månad till smile

Välj komponenterna själv, jag kan säga hur du kan disponera pengarna

Huvudenhet 2-3000kr Välj en som har de funktioner du önskar. USB, AUX, 2 eller 3 lågnivåpar, bluetooth, filter funktioner m m

Framsystem 1000-2000kr man får bra framsystem för de pengarna idag lägg en slant på installationen också.

Slutsteg 4-6000kr Om du väljer ett 4kanal steg eller 2Kanals+mono steg så kan du driva både fram och baksystem med samma steg

Bas + material för låda 3000-4000kr 1 eller 2 basar 10"-15"

Kablar och övrigt 1500-2000kr lägg krut på grova kablar 50kvmm och bra lågnivåkabel gärna runt 300kr kan rekommendera Impact's lågnivåkabel som säljs av http://www.blekingebilradio.se/default.aspx

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök