3179
Sök

MPH övergång till KMH.

7 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Är på vippen att importera en Vauxhall Monaro från UK. Eftersom bilen aldrig varit på marknad osv i sverige saknar den km/h gardering vilket krävs vid registreringsbesiktning. Jag hittade en hemsida där dom säljer övergångar.Nu till frågan är detta godkänt vid registreringsbesiktning? Har kollat runt på vägverket och bilprovningen men det finns ju inte allt för mkt info att hämta.Kanske någon som importerat innan som använt sig av likanande?

Tack på förhand.

http://www.lockwoodinternational.co.uk/ … i1902.html

457 Inlägg
16 oktober 2008
Stämmer hastigheten med det som visas på mätaren så är ju alla glada. Tror även att ingen märker om du byter "mätare".

På Mustangen vi skulle regbesikta så räckte det med att tejpa över Miles siffrorna så man enbart såg Km/H siffrorna! smile

7 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Jodå det ska stämma.. haha ja dåså tongue

1 079 Inlägg
16 oktober 2008
Min ena farbror köpte en Corvette Stingray och för att lösa mätarproblemet så satte han dit klistermärken med kmh över mph, vilket funkade fin fint på regbesiktningen, men efter ett tag gav klistret upp och det går numer inte att se hur snabbt man kör tongue

1 353 Inlägg
17 oktober 2008
i UK så mäter dom ju med km/h, precis som vi gör...
i USA däremot så är det MPH som gäller, så förstår inte problemet? tongue

There's no replacement for displacement

547 Inlägg
17 oktober 2008
Batta skrev:

Nej.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

119 Inlägg
17 oktober 2008
Batta skrev:
i USA däremot så är det MPH som gäller, så förstår inte problemet? tongue

Om det bara vore så väl...

9 108 Inlägg
17 oktober 2008
Monaron är helt klart en frän bil, så hoppas det löser sig och att du lägger upp den här sedan smile Finns det någon i Sverige sedan innan?

4 001 Inlägg
17 oktober 2008
eftersom det är godkänt med digital hastighetsmätare så kan du täcka för orginalet och montera i en fartkameravarnare som visar hastigheten.

http://www.jula.se/EsaImages/item/preview/953085_c.jpg
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDeta … @EQ=953085

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 353 Inlägg
17 oktober 2008
jag var helt övertygad om att dom använde KM/H i UK tongue
fel av mig ^^

Men för att svara på frågan, det räcker att ha en sån där som visar MPH med stora siffror och KM/H med små innanför, för att klara regbesiktning

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 oktober 2008
I england har de MPH var där förra veckan

EDIT: Måste ävan tillägga att när jag va där så klappade jag på en Bugatti Vayron... Stort jävla monster de där..
Senast redigerat av HyperSonica (17 oktober 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

4 001 Inlägg
17 oktober 2008
Batta skrev:
jag var helt övertygad om att dom använde KM/H i UK tongue
fel av mig ^^

Men för att svara på frågan, det räcker att ha en sån där som visar MPH med stora siffror och KM/H med små innanför, för att klara regbesiktning

Är du säker?
En polare fick nerslag på det för det ska vara den huvudsakliga eller mest markerande texten har jag för mig att dom sa till honom.

HyperSonica// har han lagt sig ner än efter det? cool

Här finns väl besiktningspersonal på Garaget som kan svara EXAKT hur det ska vara? typ Sokrates

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 353 Inlägg
17 oktober 2008
jo, vet att det var så förut, men är 95% säker att det är ändrat nu, så att så länge det finns en Km/h skala så är dom nöjda, Annars så går det alltid att tejpa för mph siffrorna smile

Mustangfrälst
199 Inlägg
17 oktober 2008
Orginal på de nyare mussarna är det MPH som är största graderingen och smått KMH det går igenom varje gång i regbesiktningarna.

Har man inte kmh gradering räcker det med att sätta tejp bitar vid 30,50,70,90,110...

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

7 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Först och främst tack för alla svar.

Det skulle ju vara bra om någon som jobbar inom bilprovningen kunde slänga in en kommentar

och till MilleN. Jodå det ska allt lösa sig, har ju bara gått och väntat på att få väck aset till supra som stått här hemma med dåliga vevlager. Och nej det finns inga Monaro i sverige ( än sålänge wink ).

Oldschool
299 Inlägg
17 oktober 2008
Det går att använda sig av en vanlig cykelmätare.

43 Inlägg
17 oktober 2008
Enklaste bör väl vara att ringa bilprovningen och fråga vad som gäller?

Sök