2110
Sök

Störningsmoment i trafiken

SAAB-fantast
41 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Med risk för att bli bombarderad av medmänniskor som kanske inte lever helt enligt lagboken är jag undrom vad era störningsmoment i trafiken är bland era medtrafikanter?

Min lista är som följande:
- Bilister som kör berusade
- Bilister med påslagna dim + halvljus
- Bilister som uppenbarligen inte vet vad körriktningsvisare/blinkers är
- Bilister som gör vansinnesomkörningar i t.ex backkrön, över spärrlinje, i refuger m.m
- Felparkerare som i och med sin parkering gör det svårare för annan trafik att ta sig fram
- Taxibilar som kör som galningar
- Bilister som lika gärna kan köra in i mitt bagageutrymme och åka snålskjuts
- Bilister som generellt sätt tror sig äga vägen
- Aggressiva bilförare som ej skall ha körkort

Ja, listan kan göras lång med dessa hänsynslösa människor och de förtjänar mycket väl en böteslapp och jag tutar gärna en extra gång om jag åker förbi en poliskontroll där jag ser bilisten stå med svansen mellan benen.

<SAAB - Born From Jets>

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 oktober 2008
haha, då gillar du nog inte mej wink

det värsta jag vet är väg sniglar som ligger under hastighetsbegränsningen, ja jag vet att man inte alltid kan köra i 90 på en 90 väg. men det finns dom som gör de hela tiden

en annan grej är ju folk som inte vill släppa fram bakomvarande på vägar med vägren. sjukt jobbigt!

Jonas

Scania Euro 6 Trucker
219 Inlägg
18 oktober 2008
Alla dessa lastbilschaufförer som tvunget ska om, även om den ena håller 87 o den andra 89 så nog fan ska dom köra om endå o stoppa hela vänsterfilen på motorvägen! Är själv lastbils chaffis, förstår inte varför man tvunget måste om! Visst håller en 80 o man själv pinnar på i 90 så va fan då går det kvick!

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)

SAAB-fantast
41 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:

det värsta jag vet är väg sniglar som ligger under hastighetsbegränsningen, ja jag vet att man inte alltid kan köra i 90 på en 90 väg. men det finns dom som gör de hela tiden

en annan grej är ju folk som inte vill släppa fram bakomvarande på vägar med vägren. sjukt jobbigt!

Kan hålla med dig om de långsamma bilisterna.

Kör man omotiverat långsamt finns en skyldighet att underlätta en omkörning genom att hålla till höger. Däremot finns ingen skyldighet att gå ut på väggrenen och ej heller hålla till höger om man kör enligt gällande hastighetsbegränsning, om du nu inte kör ett utryckningsfordon men det tror jag knappast.

<SAAB - Born From Jets>

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Volvo__Mannen skrev:

Kan hålla med dig om de långsamma bilisterna.

Kör man omotiverat långsamt finns en skyldighet att underlätta en omkörning genom att hålla till höger. Däremot finns ingen skyldighet att gå ut på väggrenen och ej heller hålla till höger om man kör enligt gällande hastighetsbegränsning, om du nu inte kör ett utryckningsfordon men det tror jag knappast.

nej det finns ingen skyldighet, men jag brukar alltid släppa förbi folk som nosar mej i röva, för jag vet hur stödande det är när man inte blir famsläppt...

Jonas

SAAB-fantast
41 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Volvo_Bjork skrev:
Alla dessa lastbilschaufförer som tvunget ska om, även om den ena håller 87 o den andra 89 så nog fan ska dom köra om endå o stoppa hela vänsterfilen på motorvägen! Är själv lastbils chaffis, förstår inte varför man tvunget måste om! Visst håller en 80 o man själv pinnar på i 90 så va fan då går det kvick!

Där har vi en till punkt. Kan ses ofta efter E4 och så har man tänkt att köra med konstantfarthållaren på hela tiden och vips så står det två gigantiska åbäken i vardera fil så man får slå av farthållaren och göra en onödig acceleration efteråt. Likadant med bussar som så himla nödvändigtvis måste om en bil med släpvagn/husvagn.

Och vad är mer irriterande än att ha bilen nytvättad och plötsligt hamna bakom en lastbil/buss som drar upp ett oigenomträngligt dammoln eller snömodd?
Senast redigerat av BornFromJets (18 oktober 2008)

<SAAB - Born From Jets>

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
18 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Med risk för att bli bombarderad av medmänniskor som kanske inte lever helt enligt lagboken är jag undrom vad era störningsmoment i trafiken är bland era medtrafikanter?

Min lista är som följande:
- Bilister som kör berusade
- Bilister med påslagna dim + halvljus
- Bilister som gör vansinnesomkörningar i t.ex backkrön, över spärrlinje, i refuger m.m
- Felparkerare som i och med sin parkering gör det svårare för annan trafik att ta sig fram
- Taxibilar som kör som galningar
- Bilister som lika gärna kan köra in i mitt bagageutrymme och åka snålskjuts
- Bilister som generellt sätt tror sig äga vägen
- Aggressiva bilförare som ej skall ha körkort

Ja, listan kan göras lång med dessa hänsynslösa människor och de förtjänar mycket väl en böteslapp och jag tutar gärna en extra gång om jag åker förbi en poliskontroll där jag ser bilisten stå med svansen mellan benen.

Instämmer till fullo..

18 oktober 2008
BornFromJets skrev:

Stör mig mest på ovanstående och även på mopeder och cyklar utan lyse:rolleyes:

173 Inlägg
18 oktober 2008
Jag stör mig på bilister som antingen glömt att stänga av blinkersen eller när de åker med hel-ljuset på även fast de får möte...

Och när de införde att det var lag på att stanna för gående vid övergångställen kan de väl fasen lägga en lag på reflexer!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
18 oktober 2008
Ännu en tråd om vad folk stör sig på i trafiken? finns ju massor av liknande trådar.

2 021 Inlägg
SAAB-fantast
41 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
Saker som jag gör:

- Kör med påslagna dim + halvljus
- Vet uppenbarligen inte vet vad körriktningsvisare/blinkers är
- gör vansinnesomkörningar i t.ex backkrön, över spärrlinje, i refuger m.m
- generellt sätt tror sig äga vägen
- Aggressiv bilförare som har körkort

Härligt härligt... hoppas att den vackra dag kommer då tusse batong med nöje klipper kortet av dig. cool

Övergångsställen är ännu ett moment man kan störa sig på när cycklister inte leder cycklarna över vägen och personer som går mot rött, då lägger man sig på tutan!
Senast redigerat av BornFromJets (18 oktober 2008)

<SAAB - Born From Jets>

Troligen galen...
567 Inlägg
18 oktober 2008
Edvinoo skrev:
Saker som jag gör:

Wow, kände du dig ball när du skrev det där?
Äh, åk in till närmaste polisstation och lämna över ditt körkort på en gång! hmm

3 059 Inlägg
18 oktober 2008
Finns ju redan trådar om detta.. läs dom.

SAAB-fantast
41 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
mebben skrev:
Edvinoo skrev:
Saker som jag gör:

Äh, åk in till närmaste polisstation och lämna över ditt körkort på en gång! hmm

asball... nästintill stolt faktiskt ...
men snälla ni tror ni verkligen att ni är guds gåva till vägarna eller.
ingen av er kör som man ska det kan jag fan sätta bilen på.
ja lovar att det alltid kommer finnas nån som klagar på eran körstil oxå.
jag kör som jag gör för att jag gör det, det har blivit en vana att köra så .
jag är van vid det o skiter fullständigt i vad andra tycker för att dom skiter i vad jag tycker om deras körning.
så JAG tycker att det är så onödigt att sitta o skriva om vad man stör sig på hos andra människor när det finns 100 trådar till om det, om ni nu är så duktiga på att köra så tycker jag att ni borde bli instruktörer.

Jag är iaf den enda ärliga som säger hur JAG kör istället för att klaga på alla andra...

Ska väl inte dalta på mer om detta men måste bara fråga om du tillika är en sådan människa som ger fingret åt polisen och skiter fullständigt i rättsväsendet i sig, du visar alltså ingen hänsyn alls utan det är du och ingen annan som till varje pris skall fram på vägen och bryr dig inte om du klipper en gångtrafikant eller två... eller jo, för då blir väl lacken full av blod förståss.

Själv har jag fått en felparkeringsbot i hela mitt liv, men för övrigt har jag respekt för den svenska lagboken och visar andra hänsyn, allra helst i trafiken där det är förenat med livsfara att köra vårdslöst.

<SAAB - Born From Jets>

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Edvinoo skrev:
mebben skrev:

asball... nästintill stolt faktiskt ...
men snälla ni tror ni verkligen att ni är guds gåva till vägarna eller.
ingen av er kör som man ska det kan jag fan sätta bilen på.
ja lovar att det alltid kommer finnas nån som klagar på eran körstil oxå.
jag kör som jag gör för att jag gör det, det har blivit en vana att köra så .
jag är van vid det o skiter fullständigt i vad andra tycker för att dom skiter i vad jag tycker om deras körning.
så JAG tycker att det är så onödigt att sitta o skriva om vad man stör sig på hos andra människor när det finns 100 trådar till om det, om ni nu är så duktiga på att köra så tycker jag att ni borde bli instruktörer.

Jag är iaf den enda ärliga som säger hur JAG kör istället för att klaga på alla andra...

Ska väl inte dalta på mer om detta men måste bara fråga om du tillika är en sådan människa som ger fingret åt polisen och skiter fullständigt i rättsväsendet i sig, du visar alltså ingen hänsyn alls utan det är du och ingen annan som till varje pris skall fram på vägen och bryr dig inte om du klipper en gångtrafikant eller två... eller jo, för då blir väl lacken full av blod förståss.

Själv har jag fått en felparkeringsbot i hela mitt liv, men för övrigt har jag respekt för den svenska lagboken och visar andra hänsyn, allra helst i trafiken där det är förenat med livsfara att köra vårdslöst.

bara för man inte följer lagboken alla gånger är man ju inte vårdslös i trafiken

Jonas

Mästare
2 947 Inlägg
19 oktober 2008
Finns redan en sådan här tråd, Sök!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Finns redan en sådan här tråd, Sök!

grattis till att vara den tionde personen som påpekat det men tydligen så läser man inte inläggen här utan de viktiga verkar vara att bara skriva nått.

Inspiration comes standard

SAAB-fantast
41 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Överdrev väl något för att få fram budskapet där, men om man gör omkörningar över refuger, stoplinjer och vid andra ställen där det är konstaterat riktigt farligt så är man i mina ögon en vårdslös förare som bör ta om körkortet. Om inte annat för att man inte vill riskera att få sin egen kärra kvaddad, och sanningen att säga tycker jag att din 300C är riktigt snygg och jag tror nog att du är mer rädd om den än du säger.
Senast redigerat av BornFromJets (19 oktober 2008)

<SAAB - Born From Jets>

DFFL
9 020 Inlägg
19 oktober 2008
Andra trafikanter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök