2903
Sök

Glapp hastighetsmätare, varvräknare King Cab

7 Inlägg
5 november 2021
Trådstartare
Instrumentpanelen med hastighetsmätare, varvräknare och bränslemätare funkar oftast inte på vår King Cab 4x4 Navarra -99.  Kan om vi har tur hoppa igång ibland, men andra gånger kan vi åka en bra bit innan något händer. Alltid oregelbundet. Misstänker glapp, något annat förslag?? Generatorn?? Är det svårt att leta ev glapp. Behöver man skruva bort hela intrumentbrädan??

6 158 Inlägg
5 november 2021
Jag vet inte hur det är på de bilarna men ofta är det dåliga lödningar i själva instrumenthuset. Prova att slå näven i instrumentbrädan och se om grejerna hoppar igång. Annars prova att ruska i kabelhärvor och kontakter och se om felet påverkas. Det kan även vara något med säkringen som ger ström till instrumenthuset.

7 Inlägg
5 november 2021
Trådstartare
Provat med att banka på instrumentbrädan, inget händer, säkringarna verkar hela. Ibland har vi snäppt till lite på knappen som man ställer om klockan med alt visar trippmätaren, då kan den ibland hoppa igång efter många försök, så tror egentligen att det är mer slumpen att den kommer igång då,

1 736 Inlägg
6 november 2021
Hmm, instrumentpanel kass.. lämna in o renovera eller köp beg.

mvh/husse

2 Inlägg
lördag 22:50
Eub skrev:
Instrumentpanelen med hastighetsmätare, varvräknare och bränslemätare funkar oftast inte på vår King Cab 4x4 Navarra -99.  Kan om vi har tur hoppa igång ibland, men andra gånger kan vi åka en bra bit innan något händer. Alltid oregelbundet. Misstänker glapp, något annat förslag?? Generatorn?? Är det svårt att leta ev glapp. Behöver man skruva bort hela intrumentbrädan??

Jag har inget svar på problemet men undrar om någon kom på lösningen?
Har samma problem m jäntans epa. Om man slår på panelen hoppar den igång ibland. Som någon skrev i tråden kan det vara lödning i hela panelen. Tagit loss den och mätt på kontakterna som har jord. Därför misstänker jag instrumentet.

Sök