2643
Sök

Värsting volvomotor utan turbo

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
18 december 2008
#41
Sporn skrev:
ironhead skrev:
släng i en bmwmotor i så fall den är grymt vass och utan turbo stora sexan

Nej de ska inte vara nå bmw skit.. Volvo rakt igenom!big_smile

Bmw är dock inte skit. slår volvo på fingrarna vilken dag som helst ska du se smile

8-)

12 086 Inlägg
18 december 2008
#42
Jag har för mig dom här B230f är jävligt rappa och starka..

huh?
10 427 Inlägg
18 december 2008
#43
Finns ju en Volvo Amazon/122 med sugismotor på över 300hk smile

Läste om den i någon tidning (typ Bilsport?).

Nån som har mer info? smile Borde ju finns nån hemsida om den nånstans.


114 Inlägg
18 december 2008
#44
Borrat 230 block ev. strokat om du känner för det, 531 topp, annan kam typ månen 7, extraktor, weber 45-50. Gör du allt rätt har du en riktig "festivalmotor".

Lycka till!


Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 december 2008
#45
JapMax skrev:
Jag har för mig dom här B230f är jävligt rappa och starka..

lol dagens skratt! big_smile

Jonas

Large Cap
1 816 Inlägg
18 december 2008
#46
TurbOla skrev:
http://forumbilder.se/images/8824200812544594c.jpg

Åka 240 med Volvo V8 är nog en trevlig upplevelse. big_smile

Häftigt som satan!

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
18 december 2008
#47
Alex_M skrev:
Sporn skrev:
ironhead skrev:
släng i en bmwmotor i så fall den är grymt vass och utan turbo stora sexan

Nej de ska inte vara nå bmw skit.. Volvo rakt igenom!big_smile

Bmw är dock inte skit. slår volvo på fingrarna vilken dag som helst ska du se smile

Alla har olika smak. Jag anser att Europeisk Ford är skit och att jag ALDRIG skulle ha en Renault. Men dom som gillar dom bilarna håller inte med.
Han kanske inte gillar BMW och du kanske inte gillar Volvo. Men vad gör det då denna tråd handlar om just trimmad VOLVO sugmotor. BMW är inte skit, Nej. Men det är inte Volvo heller. Ingen bilmodell är skit, bara mindre bra än en annan kanske.

BMW är kända för att ha bra och vassa motorer men BMW började också att bygga Flygplansmotorer (vilket förklarar deras varv villighet och kraft men ändå lite hästar)

Men nu handlar detta om Volvo motorer.

Sorry, men jag var tvungen att säga nåt bara.

Ont om hästkrafter är det gott om.

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 december 2008
#48
steifan skrev:
Finns ju en Volvo Amazon/122 med sugismotor på över 300hk smile

Läste om den i någon tidning (typ Bilsport?).

Nån som har mer info? smile Borde ju finns nån hemsida om den nånstans.

Pacman Racing gjorde ett topplock åt en Amazon som ställdes ut på SEMA i Los Angeles.
http://www.pacmanracing.se/images/9048750_6_8_p.jpg
Ser dock inte riktigt ut som en sugis? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Med lem
1 127 Inlägg
18 december 2008
#49
TurbOla skrev:
steifan skrev:
Finns ju en Volvo Amazon/122 med sugismotor på över 300hk smile

Läste om den i någon tidning (typ Bilsport?).

Nån som har mer info? smile Borde ju finns nån hemsida om den nånstans.

Pacman Racing gjorde ett topplock åt en Amazon som ställdes ut på SEMA i Los Angeles.
http://www.pacmanracing.se/images/9048750_6_8_p.jpg
Ser dock inte riktigt ut som en sugis? tongue

Det där är ju VÖX amazon, den sitter det volvos sexa i med turbo. 600hk eller vad den ligger på.

Fast kommer den här tråden någon vart? Bygga potent sugmaskin av Volvos motorer är väl inga problem, problemet kommer när man ska betala allt. Trimma sugmotor är verkligen apdyrt. Men så mycket tuffare. smile

Den där andra amazonen ni pratar om, är den möjligtvis lila/rosa? Har haft bilder från bilsportreportaget (typ från 80-talet) på den på datorn isf, men försvunnit efter x antal formateringar. sad
Senast redigerat av H3dlund (18 december 2008)


Entreprenör
1 784 Inlägg
18 december 2008
#50
H3dlund skrev:
TurbOla skrev:
steifan skrev:
Finns ju en Volvo Amazon/122 med sugismotor på över 300hk smile

Läste om den i någon tidning (typ Bilsport?).

Nån som har mer info? smile Borde ju finns nån hemsida om den nånstans.

Pacman Racing gjorde ett topplock åt en Amazon som ställdes ut på SEMA i Los Angeles.
http://www.pacmanracing.se/images/9048750_6_8_p.jpg
Ser dock inte riktigt ut som en sugis? tongue

Det där är ju VÖX amazon, den sitter det volvos sexa i med turbo. 600hk eller vad den ligger på.

Fast kommer den här tråden någon vart? Bygga potent sugmaskin av Volvos motorer är väl inga problem, problemet kommer när man ska betala allt. Trimma sugmotor är verkligen apdyrt. Men så mycket tuffare. smile

Den där andra amazonen ni pratar om, är den möjligtvis lila/rosa? Har haft bilder från bilsportreportaget (typ från 80-talet) på den på datorn isf, men försvunnit efter x antal formateringar. sad

Va inte de "professorns" amazon...?

517 Inlägg
18 december 2008
#51
Det är sånt här som förstör hela garaget-forumet! massa idioter som hi-jackar tråden genom att posta en massa skit som inte ens hör till ämnet. Stoppa en ny volvo v8 i en folkrace-bil... jo, tjena sad

Hur gick det Sporn? fick du någon klarhet över vilken motor/block du skulle utgå ifrån?

749 Inlägg
18 december 2008
#52
Hej,
Vill rekomendera Volvo B280F PRV6 Deuvren. De är enligt min uppfattning den motor volvo andvänt som du kan få ut mest effekt ur utan turbo. Den är dessutom väldigt slitstark och tålig.
Den har andvänts i F1 med över 1000hk i och om du skulle ändra dej och vilja ha turbo klarar den även 2bars laddtryck.
Finns en del fördomar om denna motor, då den tidigare hette B27- B28. Men B280 är det inget fel på.


Reservdansk
6 271 Inlägg
18 december 2008
#53
Ghost_Face skrev:
Det är sånt här som förstör hela garaget-forumet! massa idioter som hi-jackar tråden genom att posta en massa skit som inte ens hör till ämnet. Stoppa en ny volvo v8 i en folkrace-bil... jo, tjena sad

Hur gick det Sporn? fick du någon klarhet över vilken motor/block du skulle utgå ifrån?

Du påstår helt enkelt att alla 240 är folk-race bilar?
Jag tror inte att killen med Yamaha/Volvo V8an använder den som folkracebil....
Han frågade ju om en värsting-volvomotor utan turbo, och V8an är Volvos starkaste sugmotor utan överladdning.

Jag förstår inte ditt problem med det?

Bjornn skrev:
Hej,
Vill rekomendera Volvo B280F PRV6 Deuvren. De är enligt min uppfattning den motor volvo andvänt som du kan få ut mest effekt ur utan turbo. Den är dessutom väldigt slitstark och tålig.
Den har andvänts i F1 med över 1000hk i och om du skulle ändra dej och vilja ha turbo klarar den även 2bars laddtryck.
Finns en del fördomar om denna motor, då den tidigare hette B27- B28. Men B280 är det inget fel på.

Vilka bilar satt den i?
Senast redigerat av TurbOla (18 december 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Entreprenör
1 784 Inlägg
18 december 2008
#54
TurbOla skrev:
Ghost_Face skrev:
Det är sånt här som förstör hela garaget-forumet! massa idioter som hi-jackar tråden genom att posta en massa skit som inte ens hör till ämnet. Stoppa en ny volvo v8 i en folkrace-bil... jo, tjena sad

Hur gick det Sporn? fick du någon klarhet över vilken motor/block du skulle utgå ifrån?

Du påstår helt enkelt att alla 240 är folk-race bilar?
Jag tror inte att killen med Yamaha/Volvo V8an använder den som folkracebil....
Han frågade ju om en värsting-volvomotor utan turbo, och V8an är Volvos starkaste sugmotor utan överladdning.

Jag förstår inte ditt problem med det?

Bjornn skrev:
Hej,
Vill rekomendera Volvo B280F PRV6 Deuvren. De är enligt min uppfattning den motor volvo andvänt som du kan få ut mest effekt ur utan turbo. Den är dessutom väldigt slitstark och tålig.
Den har andvänts i F1 med över 1000hk i och om du skulle ändra dej och vilja ha turbo klarar den även 2bars laddtryck.
Finns en del fördomar om denna motor, då den tidigare hette B27- B28. Men B280 är det inget fel på.

Vilka bilar satt den i?

Han menar väl inte prv sexan som satt i 760 va..?
Senast redigerat av mrbuggy (18 december 2008)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 december 2008
#55
TurbOla skrev:
Bjornn skrev:
Vill rekomendera Volvo B280F PRV6 Deuvren. De är enligt min uppfattning den motor volvo andvänt som du kan få ut mest effekt ur utan turbo. Den är dessutom väldigt slitstark och tålig.
Den har andvänts i F1 med över 1000hk i och om du skulle ändra dej och vilja ha turbo klarar den även 2bars laddtryck.
Finns en del fördomar om denna motor, då den tidigare hette B27- B28. Men B280 är det inget fel på.

Vilka bilar satt den i?

760 88-90 hade B280E eller B280F bra mycket bättre än B27 o B28

Jonas

Med lem
1 127 Inlägg
18 december 2008
#56
Bjornn skrev:
Hej,
Vill rekomendera Volvo B280F PRV6 Deuvren. De är enligt min uppfattning den motor volvo andvänt som du kan få ut mest effekt ur utan turbo. Den är dessutom väldigt slitstark och tålig.
Den har andvänts i F1 med över 1000hk i och om du skulle ändra dej och vilja ha turbo klarar den även 2bars laddtryck.
Finns en del fördomar om denna motor, då den tidigare hette B27- B28. Men B280 är det inget fel på.

Jag skulle vilja se någon ladda 2 bar med en PRV sexa.. lol

Du tror inte den var liiiiiiiiiiiiiiite ombyggd när den användes i F1? Långt ifrån samma motor om man ska börja jämföra.


66 Inlägg
18 december 2008
#57
skulle satsa på en b23 för de är hållbara och billiga jämfört med b230 med oljekylda kolvar och fetare lager lägen som kom 92  sen skulle jag inte satsa på ett stroka den kanske borra den med nya kolvar bara för att få den fräsch men på en sug motor gäller det att satsa på en grymt bra topp och en vass kam och visst spelar litern på motor roll men har du inte en bra topp som tar in  bensin och luft så är det ingen mening med att ha många liter


Reservdansk
6 271 Inlägg
18 december 2008
#58
Är en här på garaget som har en B23 på 2,8 liter, med 300hk sugisar. smile

Men det är en hel del gjort på den. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

"Unloaded"
1 557 Inlägg
18 december 2008
#59
Peugot/Renault/Volvo-sexan satt väl i DeLorean också om jag ej har fel?

"When innovation meets passion!"

1 004 Inlägg
18 december 2008
#60
en prv med 1000hk?  ha ha ha

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"


Sök