3295
Sök

Seg koppling?

24 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Tjena
När jag satte mig i bilen idag och skulle köra iväg så märkte jag att kopplingspedalen var ovanligt trög att trycka ner. Det var liksom stum eller vad man säger. Den var även seg på väg upp.

Vad kan det vara för fel? Hur mkt kan det kosta att laga felet? Ska jag fortsätta köra även fast det är så här?
Bilen är en Volvo 740GLE -85

Im the wifebeater!

Driver
2 111 Inlägg
23 februari 2006
Kolla så inte vajern börjat erga. min (ingen volvo dock) blev så o gick av tillsist men var något mer också,bytta på min hela kopplingen. Skulle rekomendera att du smörjer upp vajern.
Senast redigerat av Janken (23 februari 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

24 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
Janken skrev:
Kolla så inte vajern börjat erga. min (ingen volvo dock) blev så o gick av tillsist men var något mer också,bytta på min hela kopplingen. Skulle rekomendera att du smörjer upp vajern.

Hur smörjer jag vajern? ska jag åka till en GÖR DET SJÄLV verkstad?

Im the wifebeater!

21 761 Inlägg
24 februari 2006
Det är nog säkrast att byta vajer tycker jag, speciellt om det var längesedan den byttes. Kan ju vara bäst att kolla över kopplingen i övrigt också.

24 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det är nog säkrast att byta vajer tycker jag, speciellt om det var längesedan den byttes. Kan ju vara bäst att kolla över kopplingen i övrigt också.

Är det något man kan göra utan att lämna in den till verkstad?

Im the wifebeater!

77 Inlägg
24 februari 2006
klart som fan man kan bytta kopplingen själv bara man inte har tummen mitt i näven de e rätt simpelt bara se te så man har ett centreringsverktyg men de går utan men fan så¨mö mer jobb då

direktörn

Sök