Nu är jag inte säker på om denna hamnar rätt eftersom jag inte kunde hitta någon specifikation hurvida evenemangsforumet får innehålla off topic trådar. Är det fel så kan vi förflytta oss till västra götaland istället.
Vad är en zombie walk?En Zombiewalk är en så kallad flashmob. En skara personer som samlas i den ovetande massan och på givet klockslag eller signal gör någotrnoväntat. Här handlar det om att vara zombies, dra genom stan och görarnfolket medvetna om att det faktiskt kan komma en dag då det är äkta
När/var/hur?Den 26e går World Zombie Day av stapeln och vad passar då inte bättre än en zombiewalk?
Vi utgår kl 14 från vasaparken, så att samlas lite tidigare än så ochrnhjälpa varandra med smink och dylikt samt kanske ta ett gruppfoto kanrnvara en idé?
Från vasaparken tar vi oss via Engelbrektsgatan ut på Avenyn och nerrnmot Kungsportsplatsen. Därifrån kan vi efter eget tycke välja väg motrnbrunnsparken (östra hamngatan, genom arkaden, fredsgatan mm). Frånrnbrunnsparken sveper vi in i Nordstan och ut på andra sidan och sårnåtersamlas vi vid Lilla Bommen innan alla går tillbaka till sina egnarnskyffen och dricker thé.
Med tillräckligt mycket folk och i haltade zombiefart bör det hela vara över på ca 1 timme.
DresscodeHur klär jag mig?
Bli inte rädd för att du inte har en aning om hur du ska göra! Det är bättre att du kommer osminkad än inte alls!
Det är helt upp till dig hur mycket zombie du vill vara! Den klassiskarnzombiesminkningen med svart runt ögonen och lite grönaktig hy är internså svår att åstadkomma! Fejkblod är ett hett tips... Då behövs nästanrninget annat
Eventuelllt kommer det att finnas hjälp på plats för dernsom kommer tidigt till parken.
Klädesmässigt kan du ha på dig vad du vill! Vid en katastrof blir jurnalla zombies. Om du känner att du vill vara lite mer avancerad så kanrndu komma på ett tema till din zombie. T.ex. städaren i sin uniformrnsläpandes på en golvmopp
There's no end to the possibilities!
Så! Nu vill jag se en massa zombiefierade racerförare o allt vad ni kan komma på! Inga undenflykter!
Kolla gärna upp Zombiewalk på Youtube! Det ligger en del tuffa filmer där.
Just nu räknar jag med att det kommer över 150 pers, men det baserar jag på att alla som säger att dom ska komma kommer samt att dom inte tar med sig fler personer vilket kommer att ske åt båda hållen.
För er som har Facebook finns det ett event:
http://www.facebook.com/home.php?ref=lo … amp;ref=ts