3109
Sök

Chip till bmw samt hur bra är chipcenter?

26 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Tja alla!

Nu är det som så att jag fått ett brev om att chipcenter fått trimm till BMWs dublleturbomotorer så som 135 , 335 , 535 mm . chippet i sig ska ge ungefär 70hk samt 110 nm och jag har varit sugen på chip ett bra tag och kommer troligtvis att köpa nått chipp från AC Schnitzer eller active autowerke. Men eftersom det kom ut nu även hos chipcenter så kanske jag köper därifrån men då undrar jag följande:

Hur bra är chipcentrets chippningar egentligen och hur "säkert" är det att trimma bilen hos dom?

samt är det värt och göra det?

Jag kör en 135i coupe så det inte blir några konstigheter smile

Däckmontör
88 Inlägg
21 oktober 2008
Nån som har koll på vart jag kan köpa Chip till min BMW 535i-91?
Jag vill ha chip som flyttar varvstoppet en bit och tar bort fartspärren.

MVH Fredrik.

Personbilsmekaniker
6 Inlägg
21 oktober 2008
Pauno skrev:
Tja alla!

Nu är det som så att jag fått ett brev om att chipcenter fått trimm till BMWs dublleturbomotorer så som 135 , 335 , 535 mm . chippet i sig ska ge ungefär 70hk samt 110 nm och jag har varit sugen på chip ett bra tag och kommer troligtvis att köpa nått chipp från AC Schnitzer eller active autowerke. Men eftersom det kom ut nu även hos chipcenter så kanske jag köper därifrån men då undrar jag följande:

Hur bra är chipcentrets chippningar egentligen och hur "säkert" är det att trimma bilen hos dom?

samt är det värt och göra det?

Jag kör en 135i coupe så det inte blir några konstigheter smile

Jag hade undvikit deras chip så länge som möjligt! Chippade min 9-5:a hos en av deras återförsäljare vilket resulterade i kolvras sad tre spruckna kolvar . Hade nog kollat vidare efter något annat företag. Mvh Markus

26 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Det var det jag trodde... många klagat men egentligen utan några svar , bra att jag fick det ... ska satsa då som sagt på ac schnitzer eller active autowerke det är iaf två säkra kort. Kommer också kanske att kolla upp DINAN, deras chippning är godkänd av bmw så bmws garantier gäller efter chipningen fast i usa. tror nog det inte fungerar här i sverige då
Senast redigerat av Pauno (21 oktober 2008)

135 Inlägg
21 oktober 2008
tydligen beror de flesta motorhaverier efter chippning på att det är för snål blandning av luft/bränsle så om man chippar så ska man tydligen höja soppatrycket ock kanske skaffa större spridare, framförallt när man tar bort fartspärren och höjer varvstoppet

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 oktober 2008
svensk-japs skrev:
tydligen beror de flesta motorhaverier efter chippning på att det är för snål blandning av luft/bränsle så om man chippar så ska man tydligen höja soppatrycket ock kanske skaffa större spridare, framförallt när man tar bort fartspärren och höjer varvstoppet

????? efter man chippat skall man absolut inte vara på och pilla med tryck och spridare. Om inte chipfiorman lägger sig på en säker nivå så får de byta spridare i samband med chippningen.  Absolut inget man gör själv på eget bevåg, DÅ börjar det bli riktigt stor risk för motorras.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 oktober 2008
Volvator skrev:
Nån som har koll på vart jag kan köpa Chip till min BMW 535i-91?
Jag vill ha chip som flyttar varvstoppet en bit och tar bort fartspärren.

MVH Fredrik.

motornord kan fixa biffen smile

Sök