3115
Sök

Hur många har varvstoppat 5an? =)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 oktober 2008
#61
Children-Of-Bodom skrev:
Allihoppa!  När ni nått 260 tex så räkna bort ca 10km/h! I princip alla har glädjemätare!
Använd Gps så ser ni att 10km/h för mycket.

stämmer bra
260 mätarfart med BMWn och de va 249 med gps


1 749 Inlägg
23 oktober 2008
#62
kolvas skrev:
patrikke skrev:
CA 180 gjorde min 142 vid varvstopp 8500v/min.

inte dåligt att få en B20 att varva så långt, 5,38 i utväxling eller?

Ja, det var det.
Rallybilen

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

SKÅNING
1 215 Inlägg
23 oktober 2008
#63
patrikke skrev:
kolvas skrev:
patrikke skrev:
CA 180 gjorde min 142 vid varvstopp 8500v/min.

inte dåligt att få en B20 att varva så långt, 5,38 i utväxling eller?

Ja, det var det.
Rallybilen

Rally bil då är det ju helt andra grejer, onödigt kunande en väll byggd B20 klarar att varva 9000rpm

menar inte att din motor var dåligt byggd ytan bara onödig fakta
Senast redigerat av alexm- (23 oktober 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Diktator
968 Inlägg
23 oktober 2008
#64
185 km på mätaren, har inge varvstopp här inte!, men om jag säger att det tog typ 10 minuter för han att komma upp i det, 169 km enligt GPS.. nöjd för en bil som är 25 år gammal och 1.6 liter, och 4 växlar!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 oktober 2008
#65
Fick låna en opel Meriva, den gjorde 150 på femmans växel och varvstop. Seg jäkla bilskrälle.

Lev livet, det kan ta slut fort

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
23 oktober 2008
#66
Joo skrev:
Xuri skrev:
Waho skrev:

Skulle din 940 göra 270?

250-270 mätarfart ja..har sett flera filmer på folk som dragit sina mätarn ut te 240...å då har jag betydligt mer effekt å varvstoppet högre än std också...

Varför skriver du inte runt 300-400 hk eller vad du nu har? han tänkte nog på att du skrivit att du har 135 hk! han trodde du körde en original slö 940 turbo..

Själv så har jag aldrig gjort varvstopp på 5an, gasar aldrig på 5an då det går för fort i de hastigheterna, litar inte på mina däck över 200 km/h.. Sen har jag varvstoppet runt 7,000 varv så krävs nog en 260-270 blås om bilen toppar 240 enligt saab när varvstoppet ligger på 6.200..

En 2,3t bör inte varva mer än 5500rpm i 250 så den går nog längre ändå om du har varvstopp på 7000rpm.

MVH Rikard

Muttley
23 oktober 2008
#67
upp mot 220 eller nått men jag finner icke de är kul och köra på höga varv med en bil heller.

på hojen ligger den runt 260 enligt boken, men jag har icke provat och provar enbart på bana eller inte alls.

men nästan varvstopp i 1ans växel på hojjen ligger den i lite över 100.

Överladdad!
530 Inlägg
23 oktober 2008
#68
Mazda 323 1,6 16v varstoppar vid 190 wink  lågt växlad? näää:P

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

139 Inlägg
23 oktober 2008
#69
jag kör varvstopp på 5an på 402m med fwd sugmotor  smile
4.5slutväxel, 5vxl quaife drevsats, 8*22*13" däck, 8500rpm
bilen väger 853kg på startlinjen med chafför (mig) och 761kg tom

film: http://www.garaget.org/video/5tg6nypjtrib

film 2: http://www.garaget.org/video/3dj70zoc0ueu
Senast redigerat av JG (23 oktober 2008)

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

V-Power
1 186 Inlägg
24 oktober 2008
#70
Japp har varvat ut 6:an på en CTR -08.

Blev 263 km/h i slutfart för er som är nyfikna smile

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 oktober 2008
#71
alexm- skrev:
kolvas skrev:
patrikke skrev:
CA 180 gjorde min 142 vid varvstopp 8500v/min.

inte dåligt att få en B20 att varva så långt, 5,38 i utväxling eller?

märkligaste av allt är att varstoppet gick in eftersom det inte finns på dom, men ok dom slutar ju att öka i varv. men min vill fan knappt över 6000rpm

Kanske satt dit ett?

Annars låg ventilsläppet på min 142a på 7200

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 oktober 2008
#72
jag varvstoppade min gammla sierra 2,9 med cosworth bakaxel på 5an med en hastighet av 245km/h enligt mätarn i lätt utförsbacke..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
233 Inlägg
24 oktober 2008
#73
Konbanan skrev:
Japp har varvat ut 6:an på en CTR -08.

Blev 263 km/h i slutfart för er som är nyfikna smile

/Rikard

http://www.garaget.org/video/rk5jwkfegswg här har vi han big_smile

Blå saab 9-3 turba

4 586 Inlägg
24 oktober 2008
#74
vet inte vad min gör på 5an men kan testa det någon som har varvat ut på 6an växel?


223 Inlägg
24 oktober 2008
#75
Själv har jag aldrig varvat ut min bil eftersom det är omöjligt ligger i 215km/h vid 4500RPM i 5:an och bilen varvar 6200 RPM. Har nog bara åkt en bil som varvat ut i 5:an en polares bmw 320i - 04 230kmh wink

735 Inlägg
24 oktober 2008
#76
BMW 330ci 250kmh gpsfart a 6400rpm. Hade en chippad SAAB 9-3a SS Aero efter mig så var tvungen att varva ur rejält för att bli av med honom. Vips så gick fartspärren i, nära varvstopp iaf;) Var ett rejält nedförslut så gick lite fortare än vad jag hade tänkt

391 Inlägg
24 oktober 2008
#77
Golf2 GL gör ca 200km/h mätarfart men de e väl 185-190km/h. O de va på 4an o inte ens nära varvstoppet tongue Den orkade helt enkelt inte tongue


Hemlig Agent
1 115 Inlägg
24 oktober 2008
#78
Har kört på varvstoppet med 2 st kadett gsi och en bmw 540 med 5 växlad manuell låda.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 oktober 2008
#79
Varvade ur en polares Lexus IS200 på sexan en gång. Klarade "bara" 215 knyck mätarfart. Min Vectra klarar ganska lätt 215 på fyran utan att varva ur, men femman orkar den inte över 5000 rpm... Drygt 225 visar nålen då.
Eller.. Hrrrm.. roll
Får ju inte uppmana till brott. 110 gör den. Har aldrig kört fortare. wink
Gör inte det ni heller. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
24 oktober 2008
#80
Lundberg_ skrev:
Golf2 GL gör ca 200km/h mätarfart men de e väl 185-190km/h. O de va på 4an o inte ens nära varvstoppet tongue Den orkade helt enkelt inte tongue

Nej, den gör inte 200 på plan mark med fyran i, aldrig någonsin, glöm det. Nedförsbacke kanske, men då kan vilken bil som helst gå hur fort som helst, beror på hur mycket och hur länge det lutar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.


Sök