kylspray skrev:
Efter att ha läst varje inlägg i hela tråden så måste jag säga att trådskaparen verkar va en rolig kille.! Den roligaste och den mest intressanta tråden på Garaget.org.. Varit nere och kört något här på Anderstorps bana och isåfall vad är din åsikt om den.?
Tack, tack. Vi smålänningar måste hålla ihop!
Jag tycker att du härmed tar ett utsökt delikat initiativ! I egenskap av moderator för just denna specifika tråden, bestämmer jag härmed att nästa samtalsämne blir "racingbanor".
Med underrubriken "tjejer på racingbanor" för att inte helt hamna off topic...
Och eftersom jag med "racingbanor" inte inkluderar "dragracingbanor" så borde vi slippa att se till jänkarna en stund...
För Anderstorps del, så måste jag dock dessvärre eventuellt göra dig lite besviken.
För det första så vill jag säga att jag har kört flertalet gånger på samtliga racingbanor i Sverge, utom på Mittsverigebanan -som jag planerar att besöka nästa sommar för att kunna pricka av den också. Jag har både tävlat i långloppsracing och jag har kört alla möjligt track days, både arrangerade av mig själv och av andra...
Och slutsatsen av alla körningar är att Anderstorp är Sveriges minst roliga bana. Den är perfekt för nybörjare som ska lära sig basic racing, och den kan även vara bra för den som har motorstark bil och vill nyttja den långa rakan till att gasa av sig rakt fram. Men i övrigt så är ju banan ritad med hjälp av passare och linjal på en helt platt mark. Den består av raksträckor, 90-graders och 180-graders svängar och inget annat. Så nej, det blir ingen personlig favorit...
Och som på alla racingbanor, så är det alldeles för få tjejer där...