FEEDME skrev:
_Grynet_ skrev:
sant, sant..
men ja känner mig bara inte speciellt raggig.. e liksom en helt vanlig tjej som extraknäcker lite som modell.. känner mig inte hemma i hans ronny&ragge profil.
Ajaj. Jag var precis beredd att göra ett undantag just för dig. Trots din avart av bilintresset, så verkar du ju vara en väldigt trevlig tjej. Men så bränner du på med "modell". Och alla vet vi ju hur modeller är. De värsta östermalms-snobb-wannabes som finns! Och dessutom så utesluter det ytterligare en punkt på min kravlista. För vi vet ju alla att modeller kompenserar med utsidan för det som saknas på insidan. Frågan "vad är nio gånger sju" går in genom ena örat, studsar runt några gånger i tomrummet, och går ut genom andra örat utan att ha fastnat i medvetandet hos den ändå fullt lika glada blondinen.
Det där är ju en lika allmänt vedertagen sanning, som att män kompenserar det som saknas i kalsongerna, med att fylla på i garaget...
Så därför har vi ju världens sämsta matchningspoäng, du och jag.
Du som är en sockersöt bimbo, som av din amerikaniserade far har fostrats in på bensinluktande villovägar. Söker en likasinnad MrUniversum-kandidat som undertecknad inte ens tänker försöka eftersträva. Och jag som söker en levnadsglad, europabilintresserad akademiker som tycker om att steka kött under tiden som hon hejar på den borgerliga regeringens partidebatt på TV...
Eller, kan det vara så att jag har fel i min analys??
Okej, nu hänger ja inte med..
Jag är alltså både raggare och östermalms-snobb?
Hur går de ihop...?
Sen tror ja inte att du eller alla andra på gorg "vet hur modeller är".. Hur många känner du egentligen?
Visst, det finns många puckade modeller.. men de e ju precis lika stor del som i resterande branscher..
De finns stolpskott överallt.
Sen att det är någon sorts stereostyp, de kan jag inte förstå. Det är ju bara för att de syns och sticker ut mest.
Och hur kan man kompensera med utsidan, det som finns där finns där.. oavsett hur man väljer att leva och bete sig.
Finns så det räcker på insidan för min del, trots att huden är kroppens största organ.
Kom inte och säg att jag är korkad, jag som kunde rabbla varianter av pytagoras sats i mellanstadiet.
Kanske inte är en bedrift men ändå.
Känner mig inte riktigt som en bimbo bara för at mina föräldrar råkar vara svenska och ljushåriga och som därefter gav blont hår i arv till mig.
Känner mig inte heller som en snobb bara för att ja väljer att tjäna lätta extra-pengar på att i princip stå rakt upp å ner å se glad ut (riktigt så e det inte med iaf).
Det lovar ja att du oxå hade gjort.
Vet att du förmodligen skrev de där för att jävlas osv å kanske bara för att dra igång en ny diskussion?
Men vem var det egentligen som började med att slänga ut fördomar? jag hängde ju bara på i brist på annat
Och varför är ja inne på villovägar bara för att jag är bilintresserad? Tycker inte att det var elakt av min far att få in mig på det spåret. Är han snarare evigt tacksam för det ger mig svaret på vad som egentligen är meningen med livet, och vad man ska göra med det.
Sen blir ja inte direkt jätteledsen över att inte få plats på din "lista"..
Har redan mitt tryggat, av en jänkeälskare såklart
Som dessutom för tillfället bygger en banbil, av en jänk.
Sug på den karamellen du