2761
Sök

Saab växellådor

4 586 Inlägg
13 februari 2009
Det är inga fel på saabs lådor. Ifall du tar en saab utan turbo så rullar nog bra många med samma låda ändå fast dom kommer över 35.000 mil

Sedan så tar du en saab med turbo och leker lite med laddtrycket såklart håller det inte i evigheter då även körstilen blir hårdare

så pratar om saabs lådor nu vart gränsen går och vid vilka hästar. Sedan vad man kan gör för uppdatering för det ska hålla bättre. Lämna volvo till en annan tråd istället

som tidigare skriver så är det diffen som gör lådan sårbar
Senast redigerat av jorre83 (13 februari 2009)

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 februari 2009
viktore skrev:
Hammarslag skrev:
viktore skrev:

Du om någon verkar ha ett riktigt komplex gentemot Volvo. Säg mig vad det är för tröst för en SAABåkare med dålig vxllåda att killen i Volvon har klena vevstakar?! Det är självklart inte växellådan som gör en "hel bil", men gör vevstakarna det då? Som du själv säger har alla bilar styrkor och svagheter, dock känns det som du tar varje tillfälle i akt att hacka på Volvo - när det är SAAB som diskuteras.

Väx upp!

Växa upp, njaa onödigt ingen som tagit ner mig på jorden ännu av mina 27år, så lär inte vara nån som lyckas med det framöver heller.

Det var en uppmaning i all välmening. smile I annat fall är det bara att fortsätta göra dig själv till åtlöje genom att allt som oftast komma med påståenden som saknar verklighetsförankring.

Vill du göra nåt i välmening så kan du ju runka av mig, det vore jävligt nice.
Annars så tänker jag fortsätta göra mig själv till åtlöje om du ursäktar. cool
Redan skickat ett pm till moderator o låsa tråden den har ballat ur sen länge, fortsätter gärna diskus med gullboOla via gästbok eller pm.

OT: Japp diffen är den dåliga länken i saablådorna, dreven brukar palla 750nm konstantvrid vilket inte är dåligt alls.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

309 Inlägg
13 februari 2009
Jävlar va folk slänger på varandra.. Både volvo och saab är bra bilar. Så är det med det. Inget bilmärke är perfekt och alla har sina brister...

Att köra turbo är beroendeframkallande...

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 februari 2009
TurbOla skrev:
Hammarslag skrev:
Krånglar lådan så byter man lådan, fattar du poängen?
Du menar på att lådan suger på saab så suger hela biljäveln, saken är att min totalt käkar upp din 855 på alla växlar framåt, så vart vill du komma ?
Anordna dragkamp med kätting och se vems drev som strippas först ?
hade jag velat haft en volvo så hade ja kunnat ägt 3st av den du har.

Moderator lås tråden den har ballat ur.

Nu spårar du ur totalt.
Jag har inte skrivit att man ska byta från Saab till någon annan bil bara för att lådan är kass.
Det har du själv skrivit, inte jag. tongue
Det må så vara att din låda är starkare än min med din nya fina quaife-sats, men den har kostat lite mer än min motor. tongue
Jag är inte intresserad av att veta hur många Volvos du kunde köpt för det du lagt på Saaben, men du har fortfarande inte svarat på frågan om varför Volvos foder, kolvar, vevaxel är så kassa... de håller ju så vitt jag vet.
Så berätta nu varför de är så kassa, det är det jag vill veta. wink

Att du sen vägrar svara på frågan, blir arg, tappar humöret, det kan jag inte svara för. smile

Vill ni fortsätta tugga så gör det via min Gästbok eller Pm. Jag och andra har spammat sönder tråden nu med massa skitsnack, ber om ursäkt för detta

Kommer inte kolla denna tråd mer så skriv gärna i Gb som sagt om det är något.
Senast redigerat av Hammarslag (13 februari 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 062 Inlägg
13 februari 2009
Kan inte den här Hammarslag lägga av och skämma ut oss Saabåkare här med sina totalt URLÖJLIGA INLÄGG. DAGIS... räcker inte BB.
TurbOLa--> låt bli och svara snälla neutral

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (13 februari 2009)

4 586 Inlägg
13 februari 2009
kul för den som startat denna tråd och ville ha svar på en fråga. Har ni inget att skriva om saabs växelåda så låt bli

8 156 Inlägg
13 februari 2009
Nu har tråden spårat ur lite för mycket. För svårt att komma tillbaka till spåret tror jag.
Låser därför tråden.
Kan ni inte diskutera fördelar och nackdelar, svagheter och styrkor,
tips och råd med mera, i en egen tråd? (Saklig debatt. Volvo, Saab, BMW osv?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök