2305
Sök

Varför är inte fler medlemmar inloggade samtidigt?

Dann3
25 oktober 2008
Trådstartare
Är det bara jag som har märkt av att det är bara några tusen medlemmar som är inloggade samtidigt här på garaget?

Är ju trots allt över 90.000 medlemmar och då tycker man kanske det borde vara fler inne smile

Eller vad tycker ni?

"The Stig"
390 Inlägg
25 oktober 2008
Vet inte hur det där räknas.Om jag har en bil och köper en till och lägger ut så räknas det som en ny medlem? Så det är nog inte hela sanningen kanske.Men vad vet jag...

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Dann3
26 oktober 2008
Trådstartare
323fSportT skrev:
Vet inte hur det där räknas.Om jag har en bil och köper en till och lägger ut så räknas det som en ny medlem? Så det är nog inte hela sanningen kanske.Men vad vet jag...

Varje bil kan ju inte räknas som en ny medlem? jag tror det är besökare som det står :o

274 Inlägg
26 oktober 2008
Alla 90 000 medlemmar är inte aktiva, därför är inte många inne samtidigt. Men jag tycker också att det är konstigt att ca 2000pers är inne varje gång man kollar trotts att det är många medlemmar. När sidan hadde 80 000Medl så var det 4000-5000 pers inne samtidigt nästan hela tiden.

Knegare
718 Inlägg
26 oktober 2008
Det här ämnet har varit upp en gång tidigare.

Iallafall, det är så att relativt många användare är registrerade för att skriva en tråd / svara på någon fråga.

Sen inte loggar in varje gång dem är inne på sidan..

Tror det var ca 14000UNIKA träffar på sidan varje dag.

William 2009-02-20

12 086 Inlägg
26 oktober 2008
Det är ju lika lustigt att de är 500 pers inloggade 5 på morgonen oxå tycker jag.. vet inte vad som räknas inloggad, det där har ju med varje individs webbläsare och göra +hur chrizz har ordnat till det i systemet, det kanske är baserat på aktiva minuter lr nått..

Att de inte är fler är jag inte förvånad över, jag tror inte äns hälften av alla medlemmar här är aktiva minst 1 gång/veckan.

26 oktober 2008
174 stycken just nu...

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
26 oktober 2008
Att det inte är fler som är inloggade en lördagkväll visar väl på att antingen har folk ett liv eller så är dom i sina garage (IRL) och mekar med bilarna. Sen är det säkert mer än en som har dubbla konton här skulle jag tro. Vad man nu ska med det till.

/Mattias

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 oktober 2008
Fast... Jag loggar ju aldrig in på sidan utan är inloggad när jag öppnar webläsaren. Hur räknas det då? Sen står min dator typ alltid på så eg borde jag vara inloggad jämt? Eller. Jag vet inte. Skitsamma. Onödigt inlägg. Förlåt!

/ichi

Offroad Racing
3 122 Inlägg
26 oktober 2008
din webbläsare loggar automatiskt in dig så fort du kommer in på sidan (för o förklara på ett enkelt sätt)

ichibon skrev:
Fast... Jag loggar ju aldrig in på sidan utan är inloggad när jag öppnar webläsaren. Hur räknas det då? Sen står min dator typ alltid på så eg borde jag vara inloggad jämt? Eller. Jag vet inte. Skitsamma. Onödigt inlägg. Förlåt!

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
26 oktober 2008
Ja det där har fan jag också funderat på. Nu är det 2590st inloggade. Och är ju trots allt en söndag, så visst borde det vara flera inloggade? Eller så det vi som inte har nå liv som sitter här och överhuvudtaget spekulerar över detta? haha

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

"The Stig"
390 Inlägg
26 oktober 2008
Jag tycker inte det spelar någon roll vilken dag det är i veckan.När det var 30.000 medlemmar var det också mellan 3000-5000 inloggade som mest.Nu när det är 3ggr så många medlemmar är det fortfarande samma/lika antal som är "online".

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

9 108 Inlägg
27 oktober 2008
Vilka konspirationsteorier som cirkulerar roll Det är ju absolut inte dåligt med 2000 användare samtidigt på en 'sådär' populär tid på dygnet, vad grundar ni det på? Vilka sidor jämför ni med? Dom flesta sitter ju inte mer än en halvtimme-timme om dagen så det är väl rätt bra jobbat wink

ichibon: Du loggas automatiskt av efter en stund, när du sedan uppdaterar sidan igen loggas du in automatiskt på nytt så bara för att datorn står på är du inte inloggad. (Rätta mig om jag har fel men så här bör det fungera)

Sök