3500
Sök

Kawazaki KX 125 "blödrar!?"

Ljudfreak
148 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#1
Shena, köpt mej en cross nu. Men! De är så att den blödrar när man ska gasa! precis som att de får för mycket soppa.. i 1an och 2an blödrar den konstant. men i 3an-4an-5an-6an sticker den iväg som satan. vettefan va de är för fel hmm  Tagit isär trotteln o kollat med, men de finns inga inställningar till bensinen där.
Kanske munstycket är fel? eller läker de ur topplocks packningen?

Sjukt jobbigt är det iaf, de är ju 1an o 2an man vill att dom ska gå värst tongue

Tack på förhand!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 oktober 2008
#2
finns det ingen luftskruv som man kan pilla på så kanske den går bättre....

2slow

Ljudfreak
148 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#3
Kan kolla lite senare idag smile

Ljudfreak
148 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#4
nej de fanns inte vad jag såg iaf sad  nån som vet hur stort munstycker bör vara på en 125a?

avdankad vietnam veteran
325 Inlägg
26 oktober 2008
#5
såvitt jag vet är ett munstycke inte så dyrt. så köp lite olika storlekar och testa dig fram exp 90 100 110 120 130  alla dessa storlekar tillsammans lär väl kosta runt tian. testa och jämför. smile

Ljudfreak
148 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#6
aa okey jag får ta o göra de^^ för den får garantera för mycket bränsle då den blödrar o blåryker :'P
Senast redigerat av Xorcess (26 oktober 2008)

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
26 oktober 2008
#7
Xorcess skrev:
Shena, köpt mej en cross nu. Men! De är så att den blödrar när man ska gasa! precis som att de får för mycket soppa.. i 1an och 2an blödrar den konstant. men i 3an-4an-5an-6an sticker den iväg som satan. vettefan va de är för fel hmm  Tagit isär trotteln o kollat med, men de finns inga inställningar till bensinen där.
Kanske munstycket är fel? eller läker de ur topplocks packningen?

Sjukt jobbigt är det iaf, de är ju 1an o 2an man vill att dom ska gå värst tongue

Tack på förhand!

Den får troligen för mycket soppa, det du kan göra är att flytta ner nålen (flyttar upp clipet på nålen)

Ifall du har i friläge och håller 4-6/6 dels gas, går den rent rent då? isåfall borde det funka att flytta ner nålen och ev skruva lite på soppa/bland skruven, som jag vet ska sitta på förgasarn, ( det är den skruven som sitter närmast luftburken längst ner)

Vad kör du på för oljeblandning i soppan? samt hur långt har kolven gått? kan vara att kolvringarna/kolven är sliten så den tappar kompresion, men kolla det me friläge och fullgas och varva ur den rejält.

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

Ljudfreak
148 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#8
Smiley skrev:
Xorcess skrev:
Shena, köpt mej en cross nu. Men! De är så att den blödrar när man ska gasa! precis som att de får för mycket soppa.. i 1an och 2an blödrar den konstant. men i 3an-4an-5an-6an sticker den iväg som satan. vettefan va de är för fel hmm  Tagit isär trotteln o kollat med, men de finns inga inställningar till bensinen där.
Kanske munstycket är fel? eller läker de ur topplocks packningen?

Sjukt jobbigt är det iaf, de är ju 1an o 2an man vill att dom ska gå värst tongue

Tack på förhand!

Den får troligen för mycket soppa, det du kan göra är att flytta ner nålen (flyttar upp clipet på nålen)

Ifall du har i friläge och håller 4-6/6 dels gas, går den rent rent då? isåfall borde det funka att flytta ner nålen och ev skruva lite på soppa/bland skruven, som jag vet ska sitta på förgasarn, ( det är den skruven som sitter närmast luftburken längst ner)

Vad kör du på för oljeblandning i soppan? samt hur långt har kolven gått? kan vara att kolvringarna/kolven är sliten så den tappar kompresion, men kolla det me friläge och fullgas och varva ur den rejält.

jadu.. jag fick crossen för en 1000lapp så den är  väldigt risigt skick.. 

Olje blandngien är som den ska.

har ingen aning om motorn alls..
vet bara att den startar o går.. nej, den blödrar bara när du gasar på friläge...vilket den gör i 1an och 2an oxå.  men i 3an går den till sej o går som satan. skitskumt.   Ska ta o offra en dag o kika lite.

Jo, den får för mycket soppa, de här clippet du pratar om finns inte :S finns bara ett läge så att säga.
Senast redigerat av Xorcess (26 oktober 2008)

1 217 Inlägg
26 oktober 2008
#9
Vad sitter det för huvudmunstycke i förgasaren då?


Ljudfreak
148 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#10
De har jag inte kikat än, fick hem den igår^^

1 217 Inlägg
26 oktober 2008
#11
Xorcess skrev:
De har jag inte kikat än, fick hem den igår^^

aha okej.


582 Inlägg
26 oktober 2008
#12
finns väl nån moppe sida på nätet där du kan fråga här snackar vi BILAR!!!haja det

hej

1 217 Inlägg
26 oktober 2008
#13
jes skrev:
finns väl nån moppe sida på nätet där du kan fråga här snackar vi BILAR!!!haja det

Sedan när blev mopeder på 125cc(!?) och byggda för bana och skogskörning?


Denna tråd faller faktiskt inte under §1.


\m/(><)\m/
742 Inlägg
26 oktober 2008
#14
hur ser luftfiltret ut ang skit.. så den inte funkar som en choke och den inte får tillräckligt med luft

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Arg Snickare
875 Inlägg
26 oktober 2008
#15
testat dra ut choken? yikes

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
26 oktober 2008
#16
har du kollat spelet på reedventilerna?
har du glapp så går den inte alls bra..
dom ska ligga tätt på..


465 Inlägg
26 oktober 2008
#17
1 det borde finnas ett clips på trottelnålen..
2 det borde oxå finnas en luftskruv...
testa byt stift,luftfilter
om inte det funkar så kan du kolla reedventilerna
och avgasportarna.. om det nu sitter sånna på din..
vad är det för årsmodell på crossen?

CNC operatör
280 Inlägg
26 oktober 2008
#18
crossar brukar ju plådra på ettan och tvåan om man kör på asfalt, blir inget motstånd, går han rent på övriga växlar ? lägg dej på bakbromsen litegrann och ge den på ettan och tvåan då ska han gå rent, kan vara ner drevad?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Skaune
26 oktober 2008
#19
tycker det lutar åt reedventilerna

Ljudfreak
148 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
#20
oj, tack för alla svar! Crossen är en 90á .  Okey, jag får ta isär förgasarn o kika lite. Rengöra luft filtret, byta insugs gummi, samt reedventiler. (Fick med nya sånna),  såg idag att hela avgas röret va löst i kröken, fjädrarna hadde dom ersatt med ståltråd, så när man gasar så viker sej kröken o läcker ut som satan vid cylinderna, de kanske kan ha något med de att göra oxå?


Sök