hallo har en volvo 745 årsmodell 90.på den sitter det 15" alu fälgar. nu till frågan, kan jag sätta på 14" plåtfälgar som vinterhjul utan att det tar i oken eller nåt.
hallo har en volvo 745 årsmodell 90.på den sitter det 15" alu fälgar. nu till frågan, kan jag sätta på 14" plåtfälgar som vinterhjul utan att det tar i oken eller nåt.
du kan få på 14" bak, fram är lite osäkert, de beror på om du har de stora eller små skivorna
du kan få på 14" bak, fram är lite osäkert, de beror på om du har de stora eller små skivorna
Har du ABS så har du 280mm skivor, funkar ej till 14" heller.
Lånar denna tråd lite jag nu, men jag har en 740 GLE 90:a med ABS, då har jag alltså 280mm skivor men det finns ju även 287mm, kan jag inte ha dem oxå "orginal" så att säga?!?!?!?! Alltså jag vill inte byta till 287mm skivor utan kan dom inte sitta där "orginal" så att säga?
Ska ner till Stockholmo denna helg men hinner kanske inte mäta mina skivor fram så vad kan ni tro att jag har? Steifan du verkar ha mkt bra koll på dessa Volvo´s, så jag vänder mig till dej men andra är välkommen med svar ni oxå... !!! =P
Kan jag även vara säker på att jag har Girling fram?
Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391