3479
Sök

bumper paint.. blev flammigt

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
hej, jag skulle fixa till mina otroligt slitna lister och så runt om bilen.. därfram och därbak blev det väldigt snyggt samt backspeglarna.. men på ena sidan råkade jag komma lite väl nära så nu är det en svart flammig fläck på listen och lacken blev också träffad lite så den blev lite annorlunda färg med..

jag skulle väldigt gärna vilja fixa detta.. kan man slipa bort färgen på listen med typ svinto eller nått och spraya en gång till?

sen lacken, finns det nått medel som man kan gnugga på för att få bort "bumper paint" men inte skada den vanliga lacken?

hur fan ska ja fixa detta!?.. borde stå en varningstext på dessa flaskor tongue
använde bumper paint ifrån biltema.

31 Inlägg
27 oktober 2008
richardoo290 skrev:
hej, jag skulle fixa till mina otroligt slitna lister och så runt om bilen.. därfram och därbak blev det väldigt snyggt samt backspeglarna.. men på ena sidan råkade jag komma lite väl nära så nu är det en svart flammig fläck på listen och lacken blev också träffad lite så den blev lite annorlunda färg med..

jag skulle väldigt gärna vilja fixa detta.. kan man slipa bort färgen på listen med typ svinto eller nått och spraya en gång till?

sen lacken, finns det nått medel som man kan gnugga på för att få bort "bumper paint" men inte skada den vanliga lacken?

hur fan ska ja fixa detta!?.. borde stå en varningstext på dessa flaskor tongue
använde bumper paint ifrån biltema.

Testa med en microfiber svamp och lite fälgrengörning på lacken ska det nog gå bort

Livet börjar runt 1 Bar =)

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 oktober 2008
Koncentrerad spolarvätska eller lite lätt med rubbing funkar med smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
ok, det ska jag prova på lacken.. men hur fixar jag själva plats/gummi listen? slipa ner??

31 Inlägg
27 oktober 2008
richardoo290 skrev:
ok, det ska jag prova på lacken.. men hur fixar jag själva plats/gummi listen? slipa ner??

tasta samma sak på listen det går nog bort

Livet börjar runt 1 Bar =)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
spolarvätska funkade finfint på lacken, fan va bra att ni tipsa mig om det! big_smile
men jag hade inge mer spolarvätska för tillfället så ja ska köpa mer och prova på listen..
men om detta inte funkar på listen vågar man slipa bort den värsta färgen med typ svinto? eller skulle det skada?

Blyfot
829 Inlägg
27 oktober 2008
kan ju prova att rubba listen

"bara en mor kan älska en sån son"

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 oktober 2008
Nja, pröva förtunning annars, det brukar kunna lösa upp det mesta smile

"The Stig"
390 Inlägg
27 oktober 2008
Om du har vanliga svarta lister i plast så ta bara varmluftpistolen så försvinner det.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 oktober 2008
323fSportT skrev:
Om du har vanliga svarta lister i plast så ta bara varmluftpistolen så försvinner det.

Funkar verkligen det? Har hört det från en del, men aldrig vågat testa

"The Stig"
390 Inlägg
27 oktober 2008
_DamnIt skrev:
323fSportT skrev:

Japp det gör,Satt och leta på nätet efter en film när dom gör det,men hitta den inte.Ska söka vidare..

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 oktober 2008
323fSportT skrev:
_DamnIt skrev:
323fSportT skrev:

Japp det gör,Satt och leta på nätet efter en film när dom gör det,men hitta den inte.Ska söka vidare..

Skulle va trevligt, för då skulle jag nog kunna behöva göra det. Börjar se lite dassiga ut så tongue

FreddeK
27 oktober 2008
_DamnIt skrev:
323fSportT skrev:
_DamnIt skrev:

Skulle va trevligt, för då skulle jag nog kunna behöva göra det. Börjar se lite dassiga ut så tongue

denna filmen ni menar? http://www.garaget.org/video/bk59xu2km9na

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
323fSportT skrev:

ja vet att man kan få fram snygg färg på detta vis.. men hur fan kan detta sätt ta bort feltemas svarta burk-spray som ja sprutat på? tongue

nä ja ska försöka tvätta bort hela skiten med spolarvätska.. och sen använda turtle black chrome istället..!

R1 driver!
5 128 Inlägg
27 oktober 2008
Freddeponken skrev:
_DamnIt skrev:
323fSportT skrev:

denna filmen ni menar? http://www.garaget.org/video/bk59xu2km9na

Ser ju som nytt ut! Får allt ta och testa det smile

"The Stig"
390 Inlägg
28 oktober 2008
Ja det var den filmen jag mena. smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
prövat allt nu men det ger sig inte.. nån som vet nått bra ställe att lämna in den på i gbg?
nån som vet vad detta kan kosta en?

Sök