3239
Sök

Trött på tjatet om "fula volvos" ! Ta bort bilar med lån istället!

296 Inlägg
27 oktober 2008
Jag men jag accepterar väl förfan er töntar me lån på bilarna ? jag lägger inte upp trådar och klagar på era bilar för ni har lån på dem ? förstår du inte liknelsen ? bil som bil ?

Hahah, det är ju precis det du gör med denna tråden!

457 Inlägg
27 oktober 2008
Om du stör dig på det här problemet BamZe84 så tycker jag du ska ta upp det med Chrizz och säga att det nu borde införas en ruta där man får kryssa i om man har lån på bilen eller inte!

Förresten? Vem skulle bry sig om jag har lån på bilen eller inte? Inte jag ialla fall, tror jag har fler med mig i den frågan!

BMW fantast
1 172 Inlägg
27 oktober 2008
tycker du får tycka precis vad du vill, och förstår om du e trött på alla volvo repliker, men har du inte en dröm bil? vill du köra din 740 hela livet? ta ett lån coh lägg upp din nya bil så försvinner kommentarerna.

synd du bor i fel by med. hade du bott ett stenkast därifrån (lomma) hade du kunnat köpa drömbil utan lån:P hehe

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 585 Inlägg
27 oktober 2008
Själv håller jag med dig om att man inte ska hålla på och klaga på olika modeller osv. Alla har samma intresse det är ju det som är viktigast. Sen om man väljer att köra en gammal 240 eller en helt ny bil är ju skit samma. Sen att vi inte gillar samma sorts modell är ju bara bra tycker jag. Hade inte varit så kul om det bara fanns en sorts bil i hela världen. Men tycker oftast att det är de som kör volvo 240/740 som klankar ner på andra. Med spydiga kommentarer osv så som Volvo är den bästa bilen som finns. Har inget emot 740 eller Volvo överhuvudtaget och säger inte emot att det finns andra som klagar också förutom de som kör volvo.

529 Inlägg
27 oktober 2008
Alla är inte födda med guldsked i mun. Sen  är det upp till var och en o ta ett lån till sin " drömbil eller inte.
Klart vill man åka runt i en rutten gammal så e det en sak. varför springer du o köper reservdelar titt som tätt till din volvo 740  Persson
Jag vet för jag har haft en sån o det blir inte billigare.

Volvo fore life :)

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
740Fors skrev:
n0b0dy_ skrev:
740Fors skrev:
Men det är fortfarande inte lånade bilar i sig som han menade, utan varför ska vi klanka på varandra när vi alla har samma intresse? Volvo, Bmw, opel, cheva? Vem bryr sig? Vi älskar la alla bilar, sen "låneformen" är ett ex på att folk som inte köpt sin bil riktigt ska ej klaga på folk som ej har den dyraste bilen i världen, vi väljer alla olika, varför då tjaffsa om det? Låna på, köp, välj din favoritbil, men klanka ej på oss andra som har en som du ej gillar, hur roligt skulle det va om alla körde likadana bilar?

men hallå!! Vadå inte köpt sin bil "riktigt" alla kan inte köpa en bil med lån om du inte visste.. Det är inte samma sak köpa en Bmw M3 med lån som en Opel zafira... Låndet kostar det med, och man måste kunna betala det lånet ifall man vill äga bilen...

Det är fortfarande inte det som sägs, poängen med hela tråden är att man ska ej klaga för att någon ej har en värsting bil med 500 hk och påkostad 200 tusen, vi har alla olika bilar, men samma intresse, varför klaga på varandra?

Att du ens orkar bry dig? Behöver du nån sorts acceptans eller? Om nån klankar ner på din volvo så får väll den personen göra de.... De finns ju lamborghinis här med fler ettor än min vanliga golf.... Ska den personen också starta en tråd om hur kränkt han är eller??? palla bry sig

Who Djaa bless no man curse

Rättvikarn
142 Inlägg
27 oktober 2008
Jag tycker att ni borde lägga ner stridsyxorna. Vi är ju inte medlem på garaget för att bråka med folk, eller är det bara jag som tänker så?

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

DFFL
9 020 Inlägg
27 oktober 2008
Gamla volvos är fula.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

906 Inlägg
27 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
740Fors skrev:
n0b0dy_ skrev:

men hallå!! Vadå inte köpt sin bil "riktigt" alla kan inte köpa en bil med lån om du inte visste.. Det är inte samma sak köpa en Bmw M3 med lån som en Opel zafira... Låndet kostar det med, och man måste kunna betala det lånet ifall man vill äga bilen...

Det är fortfarande inte det som sägs, poängen med hela tråden är att man ska ej klaga för att någon ej har en värsting bil med 500 hk och påkostad 200 tusen, vi har alla olika bilar, men samma intresse, varför klaga på varandra?

Att du ens orkar bry dig? Behöver du nån sorts acceptans eller? Om nån klankar ner på din volvo så får väll den personen göra de.... De finns ju lamborghinis här med fler ettor än min vanliga golf.... Ska den personen också starta en tråd om hur kränkt han är eller??? palla bry sig

Dem får gärna tycka min volvo är den fulaste i världen, men att man ständigt ser hur folk skriver att man kör den sunkigaste bilen i världen, hur man borde förbjuda gamla volvo burn filmer, osv osv, palla hålla på så? Gillar man ej vad man ser så kolla inte, hur ofta ser du att folk klagar på de bilarna då?smile

=)

plattsättare!
804 Inlägg
27 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Gamla volvos är fula.

hehehe tongue

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Mästare
2 947 Inlägg
27 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Gamla volvos är fula.

Hur tänker du nu? Amazon och P1800 är ju skitsnygga!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

457 Inlägg
27 oktober 2008
Haha gör han inte mer förbannad än vad han redan är! tongue

FireTraXX skrev:
Gamla volvos är fula.

SKÅNING
1 215 Inlägg
27 oktober 2008
caromania skrev:
KimVsWorld skrev:
Om man inte äger bilen borde det inte stå " min bil ". roll

Men definiera vad äga betyder. Om man har lån äger man likförbannat bilen. Om däremot pappa står reggad på den för att man inte har råd att betala försäkringen, då äger man inte bilen.

Så tycker jag också, och man kan väll ha lån på en volvo också eller?
Finns säkert folk som har lån på sina äldre volvobilar också skulle inte förvåna mig!

Och som vanligt så spårade en "volvo" tråd ur man blir ju inte förvånad direkt tycker nästan att det borde vara förbjudet att starta en tråd ang volvo bilar snart gäller dock EJ projekttrådar det är vad jag tycker, tycker även att tråden borde låsas men men

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Rättvikarn
142 Inlägg
27 oktober 2008
Aern skrev:

FireTraXX skrev:
Gamla volvos är fula.

Bra sagt. Kommer sluta med att alla hotar alla snart om det fortsätter tongue

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!

SQ
1 343 Inlägg
27 oktober 2008
ja tycker inte om varken 240 eller 740.. nu vet ni de.. ta en fika nån? ;P

Ljudnörd!

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 oktober 2008
Visst förstår jag meningen med detta och kan se lite av "fusket" i det hela, när man inte kan avgöra vilka av de som glänser med sina bilar gör det med rent samvete och inte gör reklam för banken.

Nu får vi inte glömma bort att de flesta är renodlade svenskar här och därmed har avbetalning på allt 4-siffriga belopp och mer så garaget.org skulle då bli väldigt tomt om lån-bilar inte fick vara med.

Tycker synd om de vettiga människor som tjänat ihop till en fin bil kontant och sen kommer nån ut från banken och kan köpa en värre bil utan att förtjäna det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

2 751 Inlägg
27 oktober 2008
740Fors skrev:
n0b0dy_ skrev:
740Fors skrev:

Dem får gärna tycka min volvo är den fulaste i världen, men att man ständigt ser hur folk skriver att man kör den sunkigaste bilen i världen, hur man borde förbjuda gamla volvo burn filmer, osv osv, palla hålla på så? Gillar man ej vad man ser så kolla inte, hur ofta ser du att folk klagar på de bilarna då?smile

ja vet de finns dom med uber överstylade jettor och klankar ner på Ferraris.. men men,, det är väll deras problem...
Senast redigerat av n0b0dy_ (27 oktober 2008)

Who Djaa bless no man curse

SQ
1 343 Inlägg
27 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Pedaln skrev:
Aern skrev:

Bra sagt. Kommer sluta med att alla hotar alla snart om det fortsätter tongue

Käft annars knäcker jag nacken på dig!

HAHA   .. deva roligt enna!

Ljudnörd!

Mästare
2 947 Inlägg
27 oktober 2008
caromania skrev:
KimVsWorld skrev:
Om man inte äger bilen borde det inte stå " min bil ". roll

Men definiera vad äga betyder. Om man har lån äger man likförbannat bilen. Om däremot pappa står reggad på den för att man inte har råd att betala försäkringen, då äger man inte bilen.

Oh, ja förr i tiden så var det så att när man skulle " köpa " någonting då fick man ge något sen fick man den saken man skulle ha idag så får man saken och ger lite och lite och lite alltså äger du inte saken förens du gett allt du skulle ge.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök