Inte kul alls såntdär.
Samma dag som jag tog mitt körkort, är några år sedan nu, körde jag såklart hela kvällen. Vid en busshållsplats med refug på vänstersidan, alltså där hela vägen går ihop så att bussen stannar och tar upp hela vägen, hoppas ni förstår, så står det två nissar. När jag kommer körandes så faller dom i princip rakt ut i vägen, förmodligen var dom dyngraka eller liknande. Var ju så pass smalt att jag inte kunde väja, men lyckades på något sätt att inte köra på dom, visserligen gick det inte fortare än 50 km/h, men det räcker för att någon ska bli ordentligt skadad.
Kom att tänka på en gång till, och denna gången var det riktigt nära, hade det smällt där hade man förmodligen inte suttit här idag.
Jag och en kompis skulle åka upp till lokala skidbacken en solig eftermiddag för att ta säsongens sista åk. På den vägen så är det mycket fina rakor, och mycket öppet landskap, så omkörningar är aboslut inga problem. Det var polaren som körde och han skulle köra om en 4 - 5 st bilar på en gång, och som jag sa, absolut inga problem på den vägen, och med den bilen (volvo v70 T5). När vi kört om första bilen så ser jag att det kommer en bil på en liten grusväg som gick mellan åkrarna till vänster om oss, den bilen ska svänga åt vänster, och ska således lämna företräde åt båda hållen. Kommer ni ihåg att man fick lära sig att kolla åt höger också när man skulle svänga ut på landsväg, för att kolla om det kom omkörande bilar? Denna personen hade tydligen aldrig lärt sig det, för personen häver sig ut. Vi ligger nu mellan bil 2 och 3, och har en rätt hög hastighet, ca 160 km/h. Vet inte hur föraren lyckades, men lyckades svänga in mellan bil 2 och 3, och sedan snabbt ut igen för att inte köra på bil 3. Den gången var det riktigt nära. Tog några km innan man fattade vad som hade hänt.
Det är jävligt olustingt med folk som inte har reflex. Jag brukar försöka ha de om jag skua ut och knalla efter vägemn
Det är helt sjukt att människor inte har det på sig när dom är ute och går på kvällar och nätter nu när det är mörkt. Åker mycket bil i jobbet, och ofta så har folk inte reflexer, och då snackar vi landsvägar mitt ute i skogen. Är riktigt läskigt ibland.