Jag va på väg ner till Markaryd o låg på E4an, där håller jag 120 km/h. Hade haft kortet i exakt en vecka. Ligger o kör om lite bilar o lastbilar, men efter att jag kört om 2 lastbilar så går jag (som tur e) in i högerfilen. Samtidigt som jag byter fil ser jag att de e nån som e ute o går PÅ motorvägen, tanten (som de visade sig vara) hade kommit så långt ut så hon stog på mittsträcket mellan höger- o vänsterfil.
När de e klart i huvet vad som händer o att jag måste väja e de bara 75-50 meter kvar, till vänster kunde jag inte väja för de va dit hon va på väg o där fanns också vajerräcket. Så de va bara att tvärnita och sikta till höger där de åtminstone inte va nått räcke utan bara höjdskillnad ner till marken. Som tur e får jag stopp på bilen när bara halva gått ner utanför vägen, farsan kastar sig ut o ser sen till att tanten kommer av vägen. Sen får han hjälp av en som jobbade på ett lager vid sidan om vägen så att hon kom till rätta.
Hon hade rymt från ett demenshem som dom så passande lagt intill motorvägen
Fast ännu värre va de den gången då jag iof på moppe höll på o köra på min bästa tjejkompis mamma pga mörkret, för då va de en smal cykelväg o jag såg absolut ingenting av henne som helt plötsligt bara dök upp i mörkret. De hade ju inte gått särskilt bra heller då jag höll cirka 60 (ja den va trimmad). Då va de inte tanke på att fortsätta, fick ta en 5 minuters paus o samla mig för att kunna köra överhuvudtaget. För att köra nästan på en som man känner o står en rätt nära e fan så mycke värre än när de händer me nån man inte känner...
Och du är INTE en dålig förare, du lyckades väja och undvika en olycka. Och framför allt, du insåg VAD som KUNDE hänt och faktiskt lär av de. Du sa till och med själv att du inte tänker hålla för hög hastighet på fel ställen pga de här, och de är tecken på en bra förare.
Så ta till dig o se de som en lärdom men fortsätt o kör bil
//Jacob