Har haft några "nära" upplevelser, den bästa är nog dock den jag hade under min uppkörning för sex år sedan.
Under natten hade det fallit runt 15cm snö, så jag såg inte fram emot uppkörningen. Det visade sig dock att det är en fördel med massa snö, fanns inga vägmarkeringar att följa och så var det bara att köra i lugn takt. I vilket fall så bad kontrollanten mig att svänga in på en liten grusväg. Smällt snö från träden hade förvandlat hela vägen till en isgata och kontrollanten insåg ganska snart att det var dumt att köra in här. "Fortsätt förbi kurvan längre fram så finns det en plats vi kan vända på" sa han. OK tänkte jag och köra lugnt fram mot kurvan då det plötsligt dyker upp en 745:a i full galopp. Jag får tvärnita (så gott det går på is) men 745:an har inte en chans att stanna så han smeker förbi fronten på min bil och ner i diket. På något konstigt sätt så har han tillräckligt hög fart för att studsa upp ur diket och tillbaka ut på vägen. Killen i Volvon stannar inte utan försvann så fort han bara kunde.... Kontrollanten och jag bara kollade på varandra ett tag, vände och körde tillbaka till körskolan. "Det gick ju bra det där" sa han bara.
Så fort jag kommer hem från uppkörningen sticker jag ut med "Mantan", kommer 150m då en fotgängare plötsligt bestämmer sig för att byta riktning på ett övergångsställe. Lyckades precis undvika att köra på honom, men shit vad skakig man var då! Kändes inte som rätt dag att köra bil på så det blev inte så många mil, trots att man längtat såååå efter just den dagen.