2329
Sök

saab 9000 vill har dött

187 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
#1
tjena som sagt min poalres saab 9000 har lagt av helt den har hållt på hackat och fat sig lite innan det sen när vi parkerade och gick in för att ät och skulle åka vidare så startade den heltplötsligt inte och undrar vad som kan vara felet är verkligen dålig på deta fel tacksam för hjälp tongue    ((((( hackade och gick konstigt innan den la av helt )))))


Forummoderator
26 362 Inlägg
29 oktober 2008
#2
Ingen laddning från generatorn..?
Lite soppa?
Kollat alla säkringar?
Inga slangar som ligger lös under huven?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Svetsare
3 150 Inlägg
29 oktober 2008
#3
Går den runt?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

94 Inlägg
29 oktober 2008
#4
Skrota den och köp en volvo som håller;) haha, nä men kolla soppen?

500 Inlägg
29 oktober 2008
#5
Blir lättare att gissa vad felet kan vara om du berättar vilken årsmodell och motor det är i den.


Evolution Garage
1 299 Inlägg
29 oktober 2008
#6
Fyll på tändstiftet

Sky´s the limit...

1 497 Inlägg
29 oktober 2008
#7
Rushman skrev:
Fyll på tändstiftet

Haha!
Hur gör man? tongue

4 299 Inlägg
29 oktober 2008
#8
ämm, ren gissning så e de vevaxelgivaren lr soppapumpen...

Men skriv va de e för årsmodell o lite bättre beskrivning så blir de lättare o gissa va de kan va.


1 207 Inlägg
29 oktober 2008
#9
Det låter antingen vevaxelgivaren eller DI-kasseten. Testa att koppla lös kablaget till DI-kasseten och koppla sedan dit den igen. Om det inte fungerar kan man alltid testa med kontaktspray, förutsatt att det bara är ett kontaktfel.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 oktober 2008
#10
Rubriken: Vill har dött? roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

5 198 Inlägg
29 oktober 2008
#11
Irmscher Vectra skrev:
Rubriken: Vill har dött? roll

Stackars Vill

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 oktober 2008
#12
gamlingen skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Rubriken: Vill har dött? roll

Stackars Vill

lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 506 Inlägg
29 oktober 2008
#13
R.I.P Vill
http://www.shiva.3dk.org/galery_3d/rip.jpg

Kan du andas kan du dö.

1 002 Inlägg
29 oktober 2008
#14
haha..

...

187 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
#15
jo vet han inte riktigt förklara det men det är en 2.0l  -93

jag har som sagt inte hunnit kolla på den än det är min kompis bil och han förklara väldigt dåligt

enligt han så har den gått ojämnt och hackigt så skulle han åka till mc donalds och käka när han skulle dra så startar den inte den går runt och så men inte igång

själv är jag inte direkt bra på saab över huvudtaget så tänkte vänder mig till er som är lite mer insatta lr kanske till och med har haft samma problem
jag tycker det låter som soppa filter soppa pump eller något med tänningen eller liknande men som sagt någon som vet? är detta något vanligt fel med saab 9000 cs 2.0l i ???

och ja ni mongon som inte fattar (vill har dött ) vilket som då är att den vill dö eller kanske till och med har dött tänk någon gång förfan eller bli seriösa behöver hjälp inte små skojare // taksam för svar på problemet


2 164 Inlägg
30 oktober 2008
#16
Vad har han för tändstift?
Kolla först så att bränslepumpen surrar när man slår på tändningen annars har man direkt felet där.

MVH

F


1 497 Inlägg
30 oktober 2008
#17
Testa annan tändkassett så kanske Vill vill starta igen smile

687 Inlägg
30 oktober 2008
#18

hahaha klockrent.

1 019 Inlägg
30 oktober 2008
#19
Fredrik-79 skrev:
Kolla först så att bränslepumpen surrar när man slår på tändningen annars har man direkt felet där.

LH-Jetronic kör inte igång pumpen när du bara vrider på tändningen.


1 207 Inlägg
30 oktober 2008
#20
Jag är rätt hundra på att det är DI-kasseten (tändkasseten, den som sitter på ventilkåpan). Efter att jag hade lämnat in min bil på topplocksplaning och cylinderpackningsbyte så högg bilen till ORDENTlIGT och varvräknaren fick frispel, kort där efter stannade bilen och kunde startas ibland. Min mekaniker trodde att det var vevaxelgivaren men efter att ha gått igenom bilens dator med Tech2'an (som dessutom trillskades) konstaterades det att den var ok. Bilen vägrade starta så tändstiftens jord kontrollerades och då när tändkasseten återigen monterades startade bilen igen (efter viss möda). Felet var glapp i kontakten till DI-kasseten.

Om du, och din vän nu inte orkar läsa hela inlägget: Kontrollera DI-kasseten och dess anslutningar.

p.s. förstår fortfarande inte rubriken...


Sök